Bosse.B
Ny medlem
Är det någon som vet hur länge man kan köra en R6 med bortplockad generator utan att behöva ladda batteriet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Skulle nog vilja påstå att tändsystem och soppapump drar en del ocksåDet som drar ström på en hoj är startmotor och belysning.
Gatbruk=glöm det
Race=R6 med sprut drar en hel del kräm och du skall inte satsa på att du kommer mer än ett pass utan att ladda batteriet mellan.
Jag ska på licenskurs snart och funderar lite på hur det kommer att gå utan generator, är det mycket körning på kurserna? Klarar man sig med ett extra batteri?
Jag ska på licenskurs snart och funderar lite på hur det kommer att gå utan generator, är det mycket körning på kurserna? Klarar man sig med ett extra batteri?
Men han har förgasare.
Du kan ju koppla bort generatorn och montera en ampermeter i serie med plus eller minuskabeln och variera varvtalet så kan du se cirkus hur många ampere den drar.
Skulle tro att ditt batteri är på 9Ah.
18A = 30 min
4,5A= 120min
Du fattar själv![]()
Dels vikt och dels tar den ju lite effekt. Fast frågan är ju om det inte jämnar ut sig iom att man får längre spänning i hojen, och framför allt över tändsystemet, utan den?Dum fråga! varför plockar man bort generatorn ? är de för vikten ?

Dels vikt och dels tar den ju lite effekt. Fast frågan är ju om det inte jämnar ut sig iom att man får längre spänning i hojen, och framför allt över tändsystemet, utan den?![]()
Är det en förgasarcykel så har den CDI system så är det helt skilt från övriga hojens elsystem och är självförsörjande så i det fallet behövs ström bara till startmotor och ev bränslepump.
är de så stor vikt vinst att ta bort generator å bara åka med batt? väger inte batt mer än generatorn?
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!