Aprilia SXV

De ska mullra när du slår av, inte smälla, utan mullra, som en rallybil ungefär. Då har man rätt inställningar för mappningen :)

Jag kan inte säga våra inställningar men du kan gå upp mer än vad Marcus föreslår + att du kan styra på idle CO lite också :)

Kunde 1,4 vara rimligt?

Han som håller i axonen vet inte hur man justerar, hur kan jag förklara?

Vad är idle co?
 
Last edited:
Varför säger du inte direkt vad ni kör med för inställningar istället.

Det är inte direkt på VM-nivå vi kör på så varför inte hjälpas åt och dela våra olika erfarenheter av inställningar o funderingar.

Det hade ju faktiskt varit till ändå mer hjälp. Men någon annan som åker med samma saker kanske kan lägga upp sina inställningar?
 
Varför säger du inte direkt vad ni kör med för inställningar istället.

Det är inte direkt på VM-nivå vi kör på så varför inte hjälpas åt och dela våra olika erfarenheter av inställningar o funderingar.

Därför att jag kanske inte kör på VM nivå men den jag får hjälp av har förare som gör, och det är inte upp till mig att ge ut uppgifter. Bättre hälften än inget :)
 
Därför att jag kanske inte kör på VM nivå men den jag får hjälp av har förare som gör, och det är inte upp till mig att ge ut uppgifter. Bättre hälften än inget :)

Självklart är det upp till dig att skriva några rader om dina motorinställningar.
Desto mer intressant för oss på forumet om din motorprogramerare har förare i VM.
 
1,45 på vad?

1,25 i idle CO eller?

Injection duration vilket värde på det?

Please!


Jag får väl skriva lite här efter som som Olof ska va så hemlig:smasha

Aprilia sxv 550
Orginal avgasystem och upptagen luftburk
idle co2 = 1.25 injection time correction = 1.35

Silmoto eller liknande och upptagen luftburk
idle co2 = 1.35 injection time corection 1.40-1.45

Dom här inställningarna är beprövade och fungerar väldigt bra!
 
Last edited:
Jag får väl skriva lite här efter som som Olof ska va så hemlig:smasha

Aprilia sxv 550
Orginal avgasystem och upptagen luftburk
idle co2 = 1.25 injection time correction = 1.35

Silmoto eller liknande och upptagen luftburk
idle co2 = 1.35 injection time corection 1.40-1.45

Dom här inställningarna är beprövade och fungerar väldigt bra!

Tack så mycket!


Han är jätte bra att ha med och göra.

Min cykel står ute hos honom nu.
 
Last edited:
Ska i väg och börja deala om priset på en SXV 08:a imorgon på aprilia center i haninge och undrar vad ni fick ge för era hojjar, så jag vet ugnefär hur mycket man kan få ner dom i pris! mvh//Jerry
 
Ska i väg och börja deala om priset på en SXV 08:a imorgon på aprilia center i haninge och undrar vad ni fick ge för era hojjar, så jag vet ugnefär hur mycket man kan få ner dom i pris! mvh//Jerry

Finns inte så mkt marginal på dem... men vi sålde 07:orna förra våren för runt 92-95k beroende på hur mkt kringutrustning (självklart till rabatterat pris) kunden köpte.
 
Lämnade in cykel igår eftermiddag, idag ringde dom och sa att det var startmotorn som hade gått sönder. Skulle prova att göra en reklamation på startmotorn nu:)
 
Var suger oljepumpen oljan på en Apriliamotor egentligen ?

Har det diskuterats tidigare ?

I den bakre cylinders topplock kan man ju hoppas:näsblod

Ni som tävlar hur har ni gjort med uppsamlingskärl. Var har ni monterat det och vilka slangar har ni dragit dit?

Slangen ifrån luftboxen och slangen ifrån kylarvätskebehållaren under motorn?

Blev jävligt sugen på kursen på åland:)
 
Last edited:
Min smäller när jag motorbromsar. Inte alltid men ganska ofta och bara en smäll inte flera. Troligen är det samma cylinder som smäller hela tiden. Någon annan som har problem med det och löst problemet? Det kanske är så enkelt att det räcker att justera vid gashandtaget för ena spjället? Hur ska spjällen stå igentligen utan gas? Lite tilltade eller helt plana?

Hojen har originalsystem och är ommappad. Polaren har köpt en likadan hoj från samma affär å hans smäller inte.

\Masonit


Halloj, idag fick jag tillbaka hojen efter en lite service. Dom synkade mina spjäll som stod fel då jag köpte hojen. Sen hade han lagt in mappen igen och ställt in max och min lägena på gasen.
Nu smäller även min hoj vid motorbromsning! Rejält också. Folk blir väl vettskrämda när jag glider förbi, smäller som en påsksmällare..percis lagom till påsk nu :tummenupp

Tog lös luftburken och satte tillbaka den, tog en liten provtur...small en gång då..vet inte om det var en tillfällighet eller om det blev bättre. Hojen känns ryckigare när man kör sakta också..på typ 2-3 växel.

Har du fått ordning på hojen masonit?
 
Min smäller också vid motorbromsning men jag tänker att det är oförbränt bränsle i avgassystemet.... rätta mig om jag har fel.
 
Om någon funderar på SXV 450 så säljer superbike ut hojar för 69,990:- som gjort för affär säger jag :tummenupp :yoparty
 
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top