Daggs för däckbyte!

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
kanske en dum fråga, men vad använder ni er av för att hissa upp o palla upp hojjen med vid däckbyte om ni inte har depåstöd? (fram och bak).:confused:

dunkraft. pall bockar under fotpinnarna brukar fungera..

har du möljighet så går det bra att hissa upp den med ett spännband också i taket eller dylikt.

fram kan du hissa upp i styrkronan med krok i tak och spännband. Så gjorde jag med min gamla RF:
Bak får du palla upp så gått det går om du inte kan ta domkraft under oljetråget, men det blir instabilt.

Bifogat

• däcksbyte fram.jpg
    däcksbyte fram.jpg
    15.3 KB · Visningar: 345
Last edited:
Skaffa depåstöd! Lite roligt med folk som har hojar för kanske 80K, sen inte tycker att dom har råd med riktiga grejjor. Domkraft & pallbockar, det låter bara dumt och vingligt.

Så här gjorde jag för ett par år sedan, men nu har jag depåstöd:)

Bifogat

• DSCF0629.JPG
    DSCF0629.JPG
    76.8 KB · Visningar: 112
Så här gjorde jag för ett par år sedan, men nu har jag depåstöd:)

:D Hehe :tummenupp

Jag har depåstöd till sportisarna men på hådeetiden så körde jag med en ombyggd domkraft till en saab 9000. De flesta fullösningar fungerar men som sades tidigare i tråden, fixa ett riktigt depåstöd. Du lär förbanna dig själv den dagen skiten tippar och dina fina kåpor går åt helvete.

Polarna hissar sina hojar i taket med spännband vad jag vet. Det har gått bra än så länge peppar peppar.. :)

Som sagt, det viktigaste garagetillbehöret är ett depåstöd bak! :fakta Fram funkar spännband lika bra om man bara ska ha det till att byta däck. Och om man har balkar/möjlighet att sätta upp krokar i taket vill säga :rolleyes: Och man måste ha depåstöd bak om man ska få nån som helst styrsel på det om man hissar upp fram med spännband!

verkar som att det blir till att öppna plånboken, hehe. vad gäller framstödet, ska man köpa ett för att lyfta i kronan med eller under gaffelbenen om man ska ha det till däckbyte?

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år