World Of Warcraft

1f y0u c4n r34d th15 y0u r34lly n33d 4 g1rlfr13nd

Hitta ngt att syssla med bara, jag byggde om hojen och la helt enkelt ner "absurdspelandet", anser mig väl inte som beroende men Dark age of camelot och world of warcraft var ruggigt bra tidsfördriv, kommer säkerligen att spela Warhammer online när det kommer också.

Lite OT: Jag antar att du glömt ett s efter g1rlfr13nd :hihi

Alltså det är ju inte så svårt, det är ju bara göra som du vill. Vill du spela spelet så gör det då och om inte så skiter du i det. Jag brukar alltid spela det på vintrarna och så slutar jag på somrarna.

jaadu, prova o läs forumen för wow..

brukar döda spelglädjen rätt rejält när man inser att den normala iq-n på spelarna ligger under vad som är acceptabelt för en hamster. :)

spelade i lite över ett år, körde upp en undead warrior till max, maxade axesmith.

var iofs jäkligt skoj att pvp-a med 2 enhandsyxor och rustning som man själv gjort.

MEN.

Fick nog av attityderna och hela upplägget.

Plockade av gubben all utrustning och raderade allt på honom, allt på banken, gubben själv, och till sist kontot.

kändes jävligt skönt, och nu ca ett år senare, känns lika jävla skönt.

Första steget att bryta var för mig att gå ur guilds och spela för mig själv, då dog intresset rätt snabbt.

kan kanske funka för dig med.

edit: dock är jag lite av en mmo-junkie, har nog trialkonton på alla spel som går, spelat eve i många år, men lagt ner detta också (ett tag iaf).

planetside är nåt som jag tycker är skoj att rota fram nån gång ibland och bara hårdlira en dag tills man tröttnar på mmo's igen.

Last edited:
har också lyckats sluta nu för andra gåmgen... men de e ju inte spelet man saknar utan gemenskapen i det. men vaffan intala dig att det är skit å börja knarka ist!

Onlinespelsberoende brukar gå över ganska fort, bit ihop ett par veckor så brukar suget vara borta. Bör gå bra om du nu vill sluta, det är att de flesta inte vill sluta som är problemet.

Beroendet brukar försvinna när man når tillräckligt långt och inser att man skall spendera all resterande speltid med att göra samma sak om och om igen. Fett med tråkigt.

Jag tror på att du har problem. Synd att du postar en sån här sak på sporthoj bara för här kommer du knappast få andra kommentarer än "ryck upp dig", "det är väl bara att lägga av" osv..

När jag pluggade spenderade jag en rejält stor del av min tid framför datorn, dels för man var fattig student och dels för man "hade tiden" att sitta. Jag lirade cs och höll på med cad/3D-studio, var med i massa 3D-artforum där det gick ut på att skapa de "värsta" grejorna osv. Sen spelade jag en massa vanliga spel också såklart. Allt detta tog en jävla massa tid och många gånger ledde detta till konflikter med min dåvarande flickvän som inte "delade mitt datorintresse" så att säga..

WoW kom nångång under den tiden kommer jag ihåg. Jag vågade dock aldrig testa det just för man hörde om alla som snöade in på det. Cs har ju fördelen av att vara ett spel man kan hoppa in i, lira en halvtimme och sedan avbryta. Det har således inga rollspelsinslag där man utvecklar karaktären och som jag har fattat det är inte WoW uppbyggt på det sättet? Det spelet är gjort för att spendera sin tid framför, det tar aldrig slut så att säga?

Mina "problem" om man nu kan kalla det för det löste sig när jag slutade plugga. När man väl börjar knega i det "vanliga" livet finns inte tiden för att häcka framför datorn i den utsträckningen o eftersom jag är lite av en allt-eller-inget-person så var det vips inte kul längre när man inte hade fetaste datorn, eller var bäst i cs eller kunde alla knepen i 3d-modellering.

Nuförtiden surfar jag i princip bara lite forum, lirar lite cs 1.6 sporadiskt på fyllan och kollar eniro då o då för att veta vart man ska ta sig när man handlar av nån privatperson på blocket. Har faktiskt ingen lust att sitta framför burken på det sättet längre. :)

Känner du att du måste ha utomstående hjälp så vänd dig till socialtjänsten på din ort och säg som det är, eller ring direkt till något behandlingshem för spelberoende. De vet vilka kontakter du ska ta. (I kolmården har du ett tex)

Lycka till!

Last edited:
Från en som själv spelar wow och har gjort det i 5 år, sedan första stängda Us betan. Jag spelar relativt mycket iaf under vinterhalvåret, då det är bara jobba som gäller, så man måste ju ha nått att göra, men slutar oftast spela under sommarhalvåret då jag nästa bara åker hoj och träffar mina kompisar.

Så sälj kontot, och börja umgås med kompisar i stället för snart e hoj sessången här igen, och då kan man väll inte sitta inne och spela... :va

Lovar dig, ditt spel sug kommer att försvinna så fort du får börja åka lite hoj igen,, Det gör det iaf för mig, vem kan motstå att glida omkring på en underbar Spetta, på trevliga små vägar och höra det underbara ljudet från en 1000cc´s v-twin !! :tummenupp

Hej, jag har också spelat wow, det sabbar livet totalt.

Det är som alkoholberoende, vanliga människor som kan spela lite granna kan lira wow men har men en gång varit beroende så kan man aldrig mer spela.

Jag har slutat till och från sen releasen och tänkt varje gång jag börjat igen att nu ska jag inte låta det gå över styr, men det har faktiskt blivit VÄRRE för varje gång jag börjat igen.
Senaste gången va vi expansion-releasen, drog upp en 70 BELF råg på 2 IRL veckor snacka om sjukt, hade inget liv alls. Sen när arenan öppnade blev det inte bättre :(

WoW borde klassas som samhällsfara liksom CS dessa spel sabbar fler liv än alkohol jag lovar, speciellt ungdomar som spelar bort skolan och kompisar.

Så känner ni någon som spelar, kasta ut datorjäveln ur fönstret och krossa cd-skivorna !!

PS har slutat nu för evigt, kommer inte spela nästa expansion för det är samma skit-grind om och om igen. Det är bara att bestämma sig för att ALDRIG mer spela det.

Spelar fortfarande wow, och har ett fulltids jobb, som tar ca 45 50 timmar i veckan, + att jag har en sambo, Har 2 70 gubbar och 1 60 och har nyss börjat med en ny Lock som är lvl 42, just nu spelar jag mest för att det är skoj, då jag och nåra spel polare har rerollat, kan vara utan spelet i dar och för att sedan kanske sitta en hel da och spela, för att sedan inte spela igen på kanske 1 vecka.. allt handlar om själv disciplin... :tummenupp

att bryta ett beroende handlar om att skaffa ett annat. utan att ha annat att tänka på funkar det inte att lämna det. så skaffa nåt annat, kör hoj, skaffa tjej om du inte har, träna. det hjälper inte att sitta i soffan och tänka att man inte får spela, då trillar man dit.

:ligga

1f y0u c4n r34d th15 y0u r34lly n33d 4 g1rlfr13nd

Hitta ngt att syssla med bara, jag byggde om hojen och la helt enkelt ner "absurdspelandet", anser mig väl inte som beroende men Dark age of camelot och world of warcraft var ruggigt bra tidsfördriv, kommer säkerligen att spela Warhammer online när det kommer också.

1F U C4N R34D 7H15 U R33LY N33D 2 G37 L41D !

heter det. ;)

Satans skit det där spelet, förstår fortfarande inte hur det kan vara så bra att allt annat far i skiten. :va

Delvis därför jag inte provar, trots att jag egenteligen vill.
Den andra anledningen är att det känns väl patetiskt med en 40åring som börjar spela WoW.

Hej! Har spelat WoW... En hel del. MEN, jag fastnade aldrig riktigt ordentligt. Visst, det fanns en tid då jag bara gjorde det när jag kom hem. Men jag
kände också hela tiden; "Vafan håller jag på med?"... Det som verkligen bröt cykeln var när alla mina "vänner" gick om mig i klass och rating så mycket att jag inte kunde spela med dem. Det gjorde att jag var tvungen att spela själv och med folk man lyckades ragga upp. Och först då insåg jag hur jävla trist spelet är.

Tips:

- Om du känner suget. Skapa en ny karaktär, på en ny server, där du inte känner någon och pröva att börja om. Det är mycket riskabelt iof då du löper risk som en bekant till mig att helt enkelt bara skapa nya vänner.

-Som alla andra säger; Börja med något nytt. Erkänn att du gjorde ett misstag med att du började spela och börja med något HELT nytt. Något som du aldrig har gjort; håll dig jämnt sysselsatt.

-Börja träna, HÅRT. Tills du känner att du kanske kommer att spy och det smakar skit i munnen. Med fysisk utmattning kommer också en naturlig trötthet som får dig att sova istället för att spela.

- Be en mycket god vän att ha den fullständiga rätten att ge dig en omgång som heter duga om någonsin rör WoW igen. :P..

Tänk också på; du är av djurarten människa, du är en av sju miljarder människor. Gör inte så stor grej av dina problem. Lev för dagen-tänk skrupellöst.

/D

Hur fastnar man för WoW?

När man kommit till max lvl kan det inte va kul direkt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg