Idag är jag förbannad därför att...

Grymt besviken, lätt sårad och lite arg.
När man får chansen att kunna umgås torsdag kväll till måndag lunch, varför i hel**** tar man inte den då? :confused:

Min svärfar sen åtta år tillbaka vräker ur sig att jag är en manipulativ jävel och att han i princip inte vill ha kontakt med mig, men tror ni jag får nån anledning? Ikke...

Är så jävla förbannad.
Håller på att explodera.
Dra åt helvete !

Jag är förbannad för att jag inte fått senaste numret av Bombermagazine.

Världelöst med prenumeration när de inte funkar som det ska!

Snear lite på mig själv idag faktiskt. Skulle "bara ta några öl" igår (3-4 stycken hade jag planerat) så jag var pigg och fräsch idag så man kunde köra cross. Det sket sig duktigt och nu sitter jag här med tungt huvud framför datorn och pizzamenyn i handen så man kan ringa och beställa brunch snart :huvet

Stort rabalder om sjuksköterskornas låga löner.. Men varför i h_lvete lägger man tre år på högskola för att tjäna 18500kr/mån!?
Det lär väl knappast komma som en överraskning att lönen är dålig och då har man ju gjort ett medvetet val.. - Jag vill tjäna mindre än en truckförare (no offence)..
Består hela yrkeskåren av idioter/självplågare? :huvet

Som att slå in en spik i ögat och sedan tycka synd om sig själv.. Sluta gnäll!

Stort rabalder om sjuksköterskornas låga löner.. Men varför i h_lvete lägger man tre år på högskola för att tjäna 18500kr/mån!?
Det lär väl knappast komma som en överraskning att lönen är dålig och då har man ju gjort ett medvetet val.. - Jag vill tjäna mindre än en truckförare (no offence)..

Exakt. Pust och stön och ont i ryggen, "jag jobbar inom vården". Jaha? Sök ett annat jobb?

............. för att F1 inte sänds i en kanal som jag har.

Man blir förbannad!

Exakt. Pust och stön och ont i ryggen, "jag jobbar inom vården". Jaha? Sök ett annat jobb?

Menar du allvar eller är du fortfarande full?

Vi ska vara jävligt glada över att det faktiskt ÄR folk som vill arbeta inom vården. De har ett tungt jobb, stort ansvar, usla arbetstider och därtill låg lön.

Last edited:

Nu blir jag förbannad :mad:

Jag förstår eran poäng men är inte folk som har lagt just 3 år på högskola för att hjälpa de som behöver i samhället värda mer då? Med era argument så hade vi haft en jeffla massa truckförare och en medelålder på 35, lyckat...

Jag är iaf glad att de finns när jag behöver dem. Det borde ni med vara med eran högriskhobby ni har :7peta

De har ett tungt jobb, stort ansvar, usla arbetstider och därtill låg lön.

Den meningen säger väl det mesta.. Man måste ju vara idiot om man väljer att lägga ett antal år på högskola för detta..

Dessutom är det klart bekymmersamt att jag en dag riskerar att vårdas av ett gäng puckon..

..

Last edited:
............. för att F1 inte sänds i en kanal som jag har.

Man blir förbannad!

Menar du allvar eller är du fortfarande full?

Vi ska vara jävligt glada över att det faktiskt ÄR folk som vill arbeta inom vården. De har ett tungt jobb, stort ansvar, usla arbetstider och därtill låg lön.
Tungt jobb? Verkar finnas tid till mycket fika, iallafall.

Stort ansvar? Knappast större än i en drös andra yrken.

Usla arbetstider? Skulle det vara unikt att jobba kvällar och helger?

Låg lön? Jaha? Vems fel är det då? Sluta att söka till utbildningarna så det blir brist på arbetskraft, så går lönerna upp. Marknadsekonomi, du vet.

Den meningen säger väl det mesta.. Man måste ju vara idiot om man väljer att lägga ett antal år på högskola för detta..

För alla är det kanske inte bara pengar som räknas, och det är väl tur det.
Tänk dig för nästa gång du kallar någon som VALT det jobbet (och tom betalat för att få det) för idioter.

Jag är iaf glad att de finns när jag behöver dem. Det borde ni med vara med eran högriskhobby ni har :7peta

Precis min tanke:mad: :mad: :mad:

Vore fint och höra vad grabbarna skulle säga om det inte fanns människor med empati och jobbade inom vården då dessa killar highsidear, bryter ett gäng ben och är tvungna att springa till mamma och be om plåster.:confused:

Tungt jobb? Verkar finnas tid till mycket fika, iallafall.

Stort ansvar? Knappast större än i en drös andra yrken.

Usla arbetstider? Skulle det vara unikt att jobba kvällar och helger?

Låg lön? Jaha? Vems fel är det då? Sluta att söka till utbildningarna så det blir brist på arbetskraft, så går lönerna upp. Marknadsekonomi, du vet.

Stort ansvar. Ja, för att värna om andra människor är bra mycket mer ansvarsfullt än att stå i en fabrik, köra tradare eller skyffla pengar från ett konto till ett annat. Många gånger är det liv som står på spel. Gör det det i ditt jobb?

Usla arbetstider: Ja, med tanke på lönen.

Haha, men varför gnälls det då om låga löner!?

Med tanke på att många offrar både tid och hälsa så är det väl motiverat att de är missnöjda med sina löner?

Jag kan vara missnöjd med min lön för mycket mindre än så.

Last edited:
Nyheter
Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...