World Of Warcraft

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
GS 500E
Hej!
Efter att ha varit beroende av detta spelet en längre tid (Gick inte från datorn på 2 veckor, träffade inte en människa på 2 månader), så bestämde jag mig för några veckor sedan att sluta spela World Of Warcraft. Problemet är att spelet förstörde alla mina intressen, så nu känner jag inget sug till något annat än att gå tillbaka till spelandet. Det är väldigt jobbigt att tampas med tankarna (svårare än att sluta röka/snusa), så därför undrar jag om ni vet något sätt för mig att få bort tankarna? för suget sitter där hela tiden.

Vet att det låter sjukt att bli beroende av ett spel, jag skrattade också i början åt människor som varnade mig att man kunde fastna samt så såg jag de som redan satt fast som "förlorare som inte känner någon". Men efter att ha upplevt spelet i några månader så fastnade jag rejält. Så om ni har några syskon osv som spelar wow så bör ni radera det från datorn, för efter en tid med wow och det sociala där så fastnar alla, och jag skojar verkligen inte, har haft många vänner som bara skulle "prova", nu sitter ALLA dessa också fast i skiten.

Så har ni några förslag på hur man ska komma bort från det spelet? Vill verkligen inte ha detta suget, för jag vet att jag tillslut kommer gå tillbaka till skiten...

/Stenberg

Har du flickvännen i wow också?
vkttmghr.jpg

Haha radera det, det är ju bara installera om det.

Redan gjort, men de sparar allt på sina servrar, så direkt om man betalar 120kr så får man tillbaka allt.

Engstrom, nej tyvärr inte, men jag gissar på att du inte skulle dra dig en sekund från att spela om jag sa att jag hade det.

" Vill verkligen inte ha detta suget, för jag vet att jag tillslut kommer gå tillbaka till skiten..."

om du vet att du inte vill spela så avinstallera och installera inte igen?

finns väl hjälp att få mot spelmissbruk

http://www.tomshardware.se/diverse/20060811/

Mho var och sökte hjälp, men tyvärr så verkade inte någon veta vilket problem jag hade, även fast jag berättade, så slutade med att jag blev tilldelad en deprisions psykolog. Som verkade tro att jag försökt tagit livet av mig eller något liknande. Så söka hjälp statligt verkar inte vara någon bra idé.

Men att sälja det löser inget, suget finns fortfarande kvar. Det är som sagt bara att köpa nytt, eller sno tillbaka som många verkar göra.

Jag vill få bort suget så att det inte spelar någon roll om att jag när som helst kan få tillbaka spelet med 2 knapptryck. Utan jag vill gå vidare så att även om jag ser spelet på hyllan, så ska det inte kännas som att man gjort slut med sin livs kärlek.

LIKE ANY ADDICTION this one can be treated. Dr. Orzack believes that one of the most effective methods to deal with all these types of problems is Cognitive Behavior Therapy, which teaches the patient to identify the problem, to solve the problem and to learn coping skills to prevent relapse.

http://www.computeraddiction.com/

Tryck in Sygate Personal Firewall (gratis). Sen ber du någon låsa WoW i den och sätta ett lösenord på inställningarna. Då kan du installera om bäst du vill, du kommer iaf inte åt omvärlden med det :tummenupp

Jag vill få bort suget så att det inte spelar någon roll om att jag när som helst kan få tillbaka spelet med 2 knapptryck. Utan jag vill gå vidare så att även om jag ser spelet på hyllan, så ska det inte kännas som att man gjort slut med sin livs kärlek.

Ut och kör! Kör mer, skaffa en hobby (ja, allvarligt ;)), jobba över, gå hem till polarna och umgås, se på film, börja med kampsport, listan kan göras lång. Ja, jag har provat. ;)

THG: Vad är då lösningen?

Dr. Orzack: Patienterna måste vara mottagliga för en förändring. Utan det är det egentligen meningslöst. Jag tror att en annan viktig faktor är medvetenhet – allt fler börjar acceptera att detta är ett verkligt problem. För närvarande står datorspelsberoende inte med i texterna för hur man ställer diagnos på mentala problem och sjukdomar. Innan det händer kommer de flesta försäkringsbolag inte erkänna det och därför inte täcka behandlingen. Men hoppet växer för en förändring och det håller på att accepteras som en riktig rubbning.

THG: Och spelen själva? Vad bör göras här?

Dr. Orzack: Jag tycker att det borde sitta varningsetiketter på onlinerollspel som World of Warcraft, ungefär som på cigarettpaket. Folk bör känna till att dessa spel kan vara skadliga. Jag är säker på att spelindustrin inte kommer att uppskatta det, men det är vad jag vill se hända. Jag tror inte att vi har rätt att få Blizzard och andra spelföretag att ändra på sina produkter, men det är vad som kan hända lite längre fram.

Engstrom, nej tyvärr inte, men jag gissar på att du inte skulle dra dig en sekund från att spela om jag sa att jag hade det.

Tyvärr??

World of Warcraft förstör verkligen människor!
Skulle krävas mycket för att jag skulle börja spela!
Jobbar du inte eller hur klarar du av att spela så mycket?:confused:

att bryta ett beroende handlar om att skaffa ett annat. utan att ha annat att tänka på funkar det inte att lämna det. så skaffa nåt annat, kör hoj, skaffa tjej om du inte har, träna. det hjälper inte att sitta i soffan och tänka att man inte får spela, då trillar man dit.

1f y0u c4n r34d th15 y0u r34lly n33d 4 g1rlfr13nd

Hitta ngt att syssla med bara, jag byggde om hojen och la helt enkelt ner "absurdspelandet", anser mig väl inte som beroende men Dark age of camelot och world of warcraft var ruggigt bra tidsfördriv, kommer säkerligen att spela Warhammer online när det kommer också.

Vafan. Spelmissbruk handlar bara om psykiskt beroende, så ett tips är att skaffa lite självdisciplin. Okej med folk som har varit i heroinet ett tag, då snackar vi beroende, men datorspel. Vafan.

Jag spyr åt det där spelet efter en vecka. Det har tagit mig från releasen till nu att komma till lvl 61... Spelar en vecka, låter det stå ett par månader och så rullar det på. Skaffa dig lite andra hobbys så kommer det garanterat gå över!

Köp dig en gammal SAAB så har du mekjobb jämnt! Då har du inte tid med Wow!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg