R1 och R6-tråden!

Här har ni bild på "piggarna" som är ivägen och sen hur jag tror jag ska såga :)
Det är väl inga större problem att ta bort plastbitarna på första bilden men det känns fel. :va
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    122.5 KB · Visningar: 98
  • 2.jpg
    2.jpg
    143.4 KB · Visningar: 100
  • 3.jpg
    3.jpg
    237.1 KB · Visningar: 95
Här har ni bild på "piggarna" som är ivägen och sen hur jag tror jag ska såga :)
Det är väl inga större problem att ta bort plastbitarna på första bilden men det känns fel. :va

Hur är piggarna i vägen menar du? nya tailen ska ligga emot piggarna och den gamla är avsågad där borta. eller tänker jag fel? :va

Min köpte jag visserligen inte från hotbodies så de kanske jobbar lite annorlunda. men är de i vägen så är det väl bara att bryta loss. du kommer ju inte återställa till original ändå..
 
Last edited:
Här har ni bild på "piggarna" som är ivägen och sen hur jag tror jag ska såga :)
Det är väl inga större problem att ta bort plastbitarna på första bilden men det känns fel. :va

http://www.hotbodiesracing.com/instructions/R1(99)_Instructions(05).pdf
Antar att det är dessa instruktionerna du fick med? De var ju lite knapphändiga...

När jag ändå skriver, någon som vet vad det är för märke på Bikeshops undertail till till R1 00-01? Den här

EDIT: Hittade själv att det var Rumble Import som gör bikeshops undertail.
 
Last edited:
Jag undrar en grej om de tidigare R1:orna och frågan skulle nog göra sig bättre med en bild, men det går nog ändå.

Långt ner på högra sidokåpan tittar en bit av avgassystemet fram genom ett lite hål i kåpan. Delen man ser är en rund platta med två skruvhål i, och jag har för mig att det ska sitta nåt i dessa skruvhål men det gör det inte på min 98. Saknas det nåt där?
 
Tja!

Jag har strypt min R6 -99 nyligen och efter att jag varmkört den och låtit den stå ca 1dygn så vill den inte starta. Strypningen består av trottelstopp och brickor för insuget.
Kan det vara så att nu när jag har strypt den så får den fortfarande samma mängt soppa men för lite luft (eftersom brickorna sitter där) vilket resulterar i att den blir sur och tändstifften säger upp sig?
den baktände 2ggr när jag försökte starta den och det talar väl för att den är sur?
Ska jag sätta i orginalstifft eller är det några andra stift som lämpar sig bättre när den är strypt?

Satt brickorna på rätt sida om förknasarna?
 
Hur är piggarna i vägen menar du? nya tailen ska ligga emot piggarna och den gamla är avsågad där borta. eller tänker jag fel? :va

Min köpte jag visserligen inte från hotbodies så de kanske jobbar lite annorlunda. men är de i vägen så är det väl bara att bryta loss. du kommer ju inte återställa till original ändå..

Nya undertailen är för bred för att få plats med den där plastgrejjer kvar. Den tar emot så jag kan inte skjuta in den längst bak. Det blir en glipa och sen stämmer inte skruvhålen. Man tycker bara att hotbodies borde haft koll på det. För det står inget i instruktionerna om att modda bakkåpan. Men shitsame ;)

Det får bli att ta bort det och hoppas på det bästa. Original undertray kostar 619 ny om nån undrar, så det är bara att sätta sågen i den gamla nu :yoparty

edit: Sådär, piggjävlarna borta och nu sitter tailen som en handske. Yay!!
 
Last edited:
Tjoho!
Är på jakt efter en ny dämpare till hojen. Vill ha mer kraft och framför allt fetar ljud. :rolleyes:
Vad rekomenderar ni? Är Yoshimura bra skit? Vart handlar ni sånt? Kan man byta det själv även om man är helt grön? :va

Issue
 
Tjoho!
Är på jakt efter en ny dämpare till hojen. Vill ha mer kraft och framför allt fetar ljud. :rolleyes:
Vad rekomenderar ni? Är Yoshimura bra skit? Vart handlar ni sånt? Kan man byta det själv även om man är helt grön? :va

Issue

yoshimura är garanterat bra skit, jag kör med VANCE & HINES och kan rekomendera det, den uppfattningen jag har är att med VANCE & HINES så får du lite sportigare ettrigare ljud men med yoshimura så blir det lite dovare ljud men det beror ju på vilket system du väljer.
Kolla runt på blocket eller ebay där kan du göra fina klipp!
Att byta klarar vem som helst.
 
Tjoho!
Är på jakt efter en ny dämpare till hojen. Vill ha mer kraft och framför allt fetar ljud. :rolleyes:
Vad rekomenderar ni? Är Yoshimura bra skit? Vart handlar ni sånt? Kan man byta det själv även om man är helt grön? :va

Issue

Yoshimura är riktigt grym skit, MEN...:)
Det ägs av Suzuki, kan du leva med att åka omkring med ett Suzuki-tillbehör på hojen?:tungan

Annars är Devil Master ett hett tips, men det som jag tycker är snyggast & låter rktigt bra är Graves Motorsport till R6:an.
 
Last edited:
Det går framåt med undertailen. Men jag lyckades få en liten spricka i kåpan när jag skulle trycka dit plastfästena. Hoppas det inte blir värre :huvet
Aja, nu väntar jag bara på blinkers och skylthållare. Sen blir det ut och brassa helvet :yoparty

edit: Den är inte fastskruvad ordentligt, så det är därför det sitter snett.
 

Bifogat

  • 4.jpg
    4.jpg
    228.8 KB · Visningar: 117
Last edited:
Vad är det för diameter på hel/halvljus på en 04 r1? funderar på å skaffa angel eyes
 
Är man på fel sida skogen om man tycker att 65 k är ett rimligt maxpris för en på en R1 2003 som säljs privat?
Jag tycker inte det. Lik förbannat ska de kosta 70k...
2002orna tycker jag ska komma neråt 60-62k....
 
Är man på fel sida skogen om man tycker att 65 k är ett rimligt maxpris för en på en R1 2003 som säljs privat?
Jag tycker inte det. Lik förbannat ska de kosta 70k...
2002orna tycker jag ska komma neråt 60-62k....

En bekant köpte för 3 veckor sedan en R1 -04 med 1800 mil på mätaren för 69' fint skick, svensksåld, servicebok... och detta var hos en handlare = smr garanti

Jag vet, detta är GRYMT billigt, tror det är för att säljaren hade lovat min bekant att hålla en tidigare hoj, men sålt den när han kom ett par dagar senare för att köpa den dom "dealat om"

så svar på din fråga...... en 02-03 ska kosta absolut MAX 60 lappar :tummenupp
men som vanligt, är ALLTID skicket på hojen avgörande.

skulle man hitta en 02-03 hoj med 1 ägare & under 1000 mil, samt "gubbkörd/posörkörd" eller med en massa extra lull lull, så skulle man kanske ge några lappar extra
 
Last edited:
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top