Köpa hojj

• Thread starter Thread starter Snowman89
  • Start date Start date

Snowman89

Guest
Har hittat en gsx 750 -98a. Den har gått 7600mil och är en gammal körskolcykel. Är det nånting att ha eller är den helt slut? Vad kan man vänta sig att behöva fixa?

Nu är jag väl inte så där jätte mekanisk av mig, men första jag tänker på är hur växel lådan ser ut lär vara lite misshandlad. Sen beror det väl lite på vilken skola som haft den, om dom hållt efter den varje dag.

Fast jag skulle nog avstått med tanke på att många som kört den kanske aldrig sätt en hojj förut därav mkt påfrästningar, och halft misshandlad.

Körskolehoj som gått på lågfartsbana varenda dag med slirande koppling - huuu rysningar! :gnissla

Luft/oljekyld 750-motor, dvs rätt så outslitlig :tummenupp Som sagt kan kopplingen vara ganska slut, men det är inte så svårt att byta. Visst, man kan köra sönder allt, men jag skulle ändå se den som ett gott alternativ, OM priset är det rätta vill säga!
Be nån som kan hojar följa med å klämma på den om du är osäker. Tex kolla så att växlarna ligger kvar, så inte folk har försök mosa i växlar utan koppling mm.

Körskolehoj som gått på lågfartsbana varenda dag med slirande koppling - huuu rysningar! :gnissla
Kopplingar är slitdelar precis som oljefilter, däck och bensin :fakta

Last edited:
Den är förmodligen välservad och ompysslad på verkstan så fort det har varit någonting som har behövts åtgärdats då en körskolehoj kostar pengar om den står stilla.

Mätarställningen är knappast tillbakaskruvad, dvs ärliga mil. Det enda jag möjligtvis skulle vara lite mer uppmärksam på är växellådan, är den ok och priset satt efter mil och skick så köp.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd