Vad ska vi göra med dessa jubelidioter på Vägverket?

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Nu är jag förbannad. Jag har egentligen inte hyst något agg mot denna myndighet, men nu får det fan vara nog. Kollade på nyheterna för några timmar sedan, och där berättade man att 90 personer dött på landsvägarna i Skåne, medan bara 2 dött på motorvägarna. En representant från Vägverket stod nu i rutan och påstod att landsvägarna var "laglöst land", att dessas död berodde på bristande övervakning. Så vad gubbtjuven underförstått menar är att alla dessa stora tragedier berodde på att människorna som förolyckas var laglösa. Det måste kännas skönt som anhörig att få en död närstående att framstå som en brottsling.

Att en sådan enkel grej som avsaknad av mitträcken inte togs upp av denna TJOMME är fan på gränsen till brottsligt. Dessutom, hur kan man jämföra några tiotals mil motorväg med flera hundra mil landsväg. Ska polisen övervaka detta är det nog dags att anställa fler poliser... Ett par tusen eller så.

Så genom detta uttalande kommer Vägverket ännu en gång komma undan med rena osanningar, för att på detta sätt bidra till allmänhetens okunskap på området, och på detta sätt helt själva klara sig utan ansvar och dessutom återigen utmåla (döda) människor till brottslingar. . Ok att de utmålar oss mccyklister som bovar, men låt fan de döda vila i frid. IDIOT!

Så, hur länge ska detta få pågå, utan att någon säger till? För om vi inte börjar påpeka detta kommer det inte fröja länge innan det blir hastighetsbegränsade fordon vid 115 km/h. Vem ska man vända sig till?
Ledsen för utbrottet.... :huvet

Häng dem höööööööööööööööögt!!!!!!!!! (/ebbagrönmode på rösten /)

Nackskott om ajg skulle få bestämma.
Pax för att vara den som skriker order på tyska åt dem med bössorna !
HALT!!! ACHTUNG ! RAUSS SCHNELL !

FEUER !!!!

Ett ord, job security. Om vägverket tog upp de egentliga anledningarna skulle det ju framgå att det är VV som inte gjort sity jobb. Då är det mycket bättre att på skattebetalarnas pengar ljuga lite i TV och be andra lösa problemet. Hade vi tillräckligt med poliser så behövs ju inte vägverket. Kör alla i 5 km i timmen behövs inga vägar...

Underbart...
Nu kan man alltså stå oemotsagd och hävda att alla som inte övervakas kontinuerligt är laglösa.
Jag har sagt det förr, och jag säger det igen: Orwell var en optimist :mad:
Han var inte bara optimist, han underdrev något så fruktansvärt :gråta
De styrande har gjort det förr. När kyrkan hade makten i Sverige, då stog bibeln på latin, och prästerna predikade på latin, i den mån dom kunde, dom svamlade nog mest. Och eftersom ingen annan kunde latin heller så kvittade det ju. Men kyrkan och guds ord var lag, alltså måste alla göra som dom maktlystna, och högst ogudfruktiga prästerna sa. Någon som känner igen scenariot?
Men så kom en viss Gustav Vasa, och la "viss" sordin på kyrkans maktlystenhet, och sen började det ta sig. Han Martin Lutter spelade viss roll också.
Så allt vi behöver är en upprorisk man med stort skägg och en frustrerad munk :hihi

Han var inte bara optimist, han underdrev något så fruktansvärt :gråta
De styrande har gjort det förr. När kyrkan hade makten i Sverige, då stog bibeln på latin, och prästerna predikade på latin, i den mån dom kunde, dom svamlade nog mest. Och eftersom ingen annan kunde latin heller så kvittade det ju. Men kyrkan och guds ord var lag, alltså måste alla göra som dom maktlystna, och högst ogudfruktiga prästerna sa. Någon som känner igen scenariot?
Men så kom en viss Gustav Vasa, och la "viss" sordin på kyrkans maktlystenhet, och sen började det ta sig. Han Martin Lutter spelade viss roll också.
Så allt vi behöver är en upprorisk man med stort skägg och en frustrerad munk :hihi

Om du går i kloster så låter jag skägget växa. Deal? :tummenupp

Det finns utrymme för förbättringar här, du tror inte att det är effektivare med två skäggisar? :va :hihi

Jag kan börja odla också. Sedan stämmer vi upp i kör "Hang them high hang them high".

Men som sagt, det som stör mig mest är att man försöker scora politiska poäng på de dödas bekostad
:kulspruta

Jag kan börja odla också. Sedan stämmer vi upp i kör "Hang them high hang them high".

Men som sagt, det som stör mig mest är att man försöker scora politiska poäng på de dödas bekostad
:kulspruta

Det som stör MIG mest är att man hela tiden (och detta gäller inte bara vägverket utan ALLA mer eller mindre politiska personer/instanser) bara är intresserade av den egna maktpositionen, och inte av den uppgift som man från början satts att fylla. I vägverkets fall så verkar det inte längre vara intressant att göra vägarna säkra, utan viktigare att hitta "motståndare" och syndabockar som man kan bekämpa, och som man kan bortförklara sina egna misslyckanden med. Och det är samma sak överallt.
Jag börjar bli så jävla trött på det här samhället... :mad: :gnissla :huvet

The Duck>> Tja, kontakta media? de är ju bra på att sprida information. DN, SvD och andra betrodda tidskrifter exempelvis.

Det som stör MIG mest är att man hela tiden (och detta gäller inte bara vägverket utan ALLA mer eller mindre politiska personer/instanser) bara är intresserade av den egna maktpositionen, och inte av den uppgift som man från början satts att fylla. I vägverkets fall så verkar det inte längre vara intressant att göra vägarna säkra, utan viktigare att hitta "motståndare" och syndabockar som man kan bekämpa, och som man kan bortförklara sina egna misslyckanden med. Och det är samma sak överallt.
Jag börjar bli så jävla trött på det här samhället... :mad: :gnissla :huvet

Huvudet på spiken. De jagar siffror och glömmer människorna.

Få se nu! Landsväg är hastigheterna 50 till 90 km/h och på motorvägen är hastighetsgränsen 110 km/h.

Slutsatsen blir att vi måste höja alla hastighetsgränser till 110 för att få ner antalet olyckor.

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret