Yamaha FZR-tråden

Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
Eftersom det inte finns vad jag kan hitta en FZR tråd så startar jag en.
Här kan vi diskutera de fantastiska FZR hojarna, kanske även YZF 750R och YZF 1000 R (Thunderace) efter som det finns mycket likheter.

jag har en FZR 1000 -87 som jag kör Classic roadracing med.

Välkomna.

Last edited:
Skojj! Vet nån var man hittar slipon till FZR 1000? Passar R1-slipon rakt på? Är även på jakt efter fotpinnar samt länkage, gärna orginal då de eftermarknads-pinnar jag har inte är så bra.

Tjenare, håller på att fixa hojen inför besiktningen. Och har ev 3 problem

Problem nr 1, Bakre blinkers är ej e-märkta, Kommer detta bli ett problem?

Problem nr 2, Jag antar att den låter för mycket? Vart finner jag db-killer?

Problem nr 3, Finns de några regler för hur långt fram blinkerserna får sitta? (se bild)

Ni för gärna posta hur era blinkers ser ut bak

Tack på förhand

Steen

Bifogat

• sh blinkers.JPG
    sh blinkers.JPG
    87 KB · Visningar: 446
Om det är någon som har kåpan som sitter ovanför baklampan så får ni säga till så köper jag den.

Steen

Köpte en FZR600 i fredags, riktigt nöjd med den än så länge.

Jag lurar på att köpa en fzr 1000 för ja tycker de är riktigt snygga och verkar vara hyffsad premie på dem också.Vad ska man vara extra noga att kolla på vid ev köp?Det ja vet är att de brukar dra rejält med olja men kan man kolla det på något sätt eller är det bara att lita på vad säljaren säger.
Har nån något annat bra tips för en spekulant så är ni välkommna att berätta.

Hej.

Har en FZR1000 -90 som jag skulle vilja byta bakdel på. Någon som har en idé om vad man ska titta på om man inte har en mekanisk verkstad i garaget? Dvs. ganska enkelt att byta :)

Skojj! Vet nån var man hittar slipon till FZR 1000? Passar R1-slipon rakt på? Är även på jakt efter fotpinnar samt länkage, gärna orginal då de eftermarknads-pinnar jag har inte är så bra.
Jag har en universalburk som jag gjort ett eget mellanrör till, funkar utmärkt. Annars säljer både IXIL och Vance & Hines slipon som är gjorda för FZR 1000. Kollar man på Amerikanska och Engelska sidor så finns det mer att välja på. Tror även att en Rettaburk borde passa utan allt för stora modifieringar.
Finns bilder på min profil

Tips på vinterpyssel!http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=166161&highlight=fzr1000

Last edited:
Vad är det som skiljer en FZR1000 från -87 till en -89:a förutom att den fick EXUP?

Tjenna!

Jag köpte en FZR 1000 (genesis) -88, 2008-03-08,:tummenupp

Är det någon som vet om nåe Repair Manual som inte är på Tyska och är mycket billig:rolleyes: ?

Min tyska kunskap har liksom oxiderat ganska kraftigt de senaste åren:huvet

Och då menar inte jag en manual på nåe annat mindre förståeligt språk:tungan .
Det vill säga att den får gärna vara på Engelska eller Svenska.

Tjenna!

Jag köpte en FZR 1000 (genesis) -88, 2008-03-08,:tummenupp

Är det någon som vet om nåe Repair Manual som inte är på Tyska och är mycket billig:rolleyes: ?

Min tyska kunskap har liksom oxiderat ganska kraftigt de senaste åren:huvet

Och då menar inte jag en manual på nåe annat mindre förståeligt språk:tungan .
Det vill säga att den får gärna vara på Engelska eller Svenska.

Kanske denna http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=185960370X
då på Engelska mycket bra tycker jag.

Vad är det som skiljer en FZR1000 från -87 till en -89:a förutom att den fick EXUP?

Annat chassie, annan motor. Nästan som att jämföra R1-03 med R1-04
Finns nog inte många bitar som passar mellan dessa modeller.

Har för mig att det skiljer ca 10 hk i orginal.
Upside-down gaffel kom på 91'orna.

Annat chassie, annan motor. Nästan som att jämföra R1-03 med R1-04
Finns nog inte många bitar som passar mellan dessa modeller.

Har för mig att det skiljer ca 10 hk i orginal.
Upside-down gaffel kom på 91'orna.

Det är i princip samma motor. större borr på de nyare. och så annat chassi och 17"fälg bak.

Är också intresserad av att byta bakdel på min hoj! Ingen som gjort detta?

Jag har bytt bakdel till R1:ans, men det var kanske inte nån dans på rosor. Fick kapa bakramen och svetsa om den för att den skulle få plats i kåpan, samt att jag ville få upp den en aning. (Låg lite lågt annars)

Det är i princip samma motor. större borr på de nyare. och så annat chassi och 17"fälg bak.
Tjena
Stod och tjyvläste häromdagen i en Bike-tidning som handlade om begagnade hojar, minns inte exakt vad den hette. Där stod en rätt bra redogörelse för vad som skiljer de olika årsmodellerna, när det var en "ny hoj" fast samma namn etc. Ska nog 17 gå och köpa den tidningen...

Ja, nu har jag varit o handlat "Bike BegagnatGuiden". Verkar vara mycket intressant läsning för mig och mina drömmar/behov/budget. Men dyr var den...
Trevlig solhelg på er hojåkare.

Ja, nu har jag varit o handlat "Bike BegagnatGuiden". Verkar vara mycket intressant läsning för mig och mina drömmar/behov/budget. Men dyr var den...
Trevlig solhelg på er hojåkare.

Jag instämmer, men det är ju ren porr och läsa om de olika hojarnas karaktär och egenskaper. Det står väldigt mycket matnyttigt i den som jag kan rekommendera er andra att köpa alternativt snikläsa på det lokala biblioteket.. (om de nu har sån fin lektyr där vill säga) :D
Exempelvis; effekt, bromsar, väghållning och omdömen..

BIG EDIT: Förresten är det någon här som vet ifall ett slipon från en fzr1000 passar på en fzr 600?!? behöver inte precis vara till en specifik årsmodell :rolleyes:

Last edited:
Jag instämmer, men det är ju ren porr och läsa om de olika hojarnas karaktär och egenskaper. Det står väldigt mycket matnyttigt i den som jag kan rekommendera er andra att köpa alternativt snikläsa på det lokala biblioteket.. (om de nu har sån fin lektyr där vill säga) :D
Exempelvis; effekt, bromsar, väghållning och omdömen..

Porr e gött !!!:D

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back