Sporthojar för "begränsat kort"?

hpnotiq-r6

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2008
Hoj
Ja
Tja, hpnotiq här och ska ta A-begränsat denna säsong och köpa ny motorcykel.

Och precis som rubriken lyder så har jag otroligt svårt att bestämma mig för vilken sporthoj jag vill köpa, så om ni har några grymma förslag posta gärna dom här så kan jag eventuellt andra me samma problem kolla runt lite!

Tack! /tony

Du kan ju börja med och säga vilken prisklass du har tänkt dig.

Nog lättare om du nämner vilka du kollat på. Hur mycket pengar du tänkt lägga. Hur mycket försäkring du vill betala osv.

Joo jag har ju kollat mest på Yamaha:YZF-R125 och WR250X. Båda modell -08 och kan tänka mig att ligga där, dvs bland nya cyklar.

Och jag kan tänka mig att bekosta cykeln runt 1000 kr i försäkring/månaden eventuellt mer.

Hoppas jag klargjorde mer för er :D!
Tack!

Joo jag har ju kollat mest på Yamaha:YZF-R125 och WR250X. Båda modell -08 och kan tänka mig att ligga där, dvs bland nya cyklar.

Och jag kan tänka mig att bekosta cykeln runt 1000 kr i försäkring/månaden eventuellt mer.

Hoppas jag klargjorde mer för er :D!
Tack!

Varför köra 125a på A begränsad?:va Satsa på en bättre begagnad motard 400cc>. Du tröttnar nog fort på en 250, o vi ska inte prata om en 125 4smällare:rolleyes:

antar att du menar mellanklass och inte lätt, nu vet jag inte om man kan kalla de hojarna du nämnt för sporthojar men skitsamma - det är nog ingen hit o köra en 250 fyrtakt på gatan utan den ska man hålla offroad. kolla då hellre på en större stånka typ 450-650 där vissa är reggade som mellanklass - annars kan du ju alltid strypa ner en tyngre o reg.besikta den..

Måste tacka för alla tips verkligen, men om ja ska köra på en motard 400-600 cc? Vet ni någon pärla eller någon som jag helt enkelt inte kommer vilja köra ner i diket efter 2 år?
(är ny inom mc och namn på dom är ja ännu sämre på haha)

Nya kawwa ZX250R måste väl vara ett sjysst val, behöver väl inte ens strypas?
Snorbillig är den dessutom!

gå in o kolla i supermotard forumet istället, där får du nog svar på dina frågor.. ktm 625 (elstart) eller ktm 660 (utan elstart) är bra tips om du vill ha en gathoj som inte kräver så mkt service..

Han är reggad -08 och heter R6:a om 3 år. Alltså är killen 15. därav anledning till att han vill ha yzf125r. rekommendera därför 125or.

har jag inte rätt ?

hmm det verkar som att du vill ha en R6a.. varför inte bara köpa den på en gång? en som redan är strypt. såvidare du inte ska ta lätt mc kort. fast ja misstänker att du är på ute efter en mellanklass hojj som får ha max effect 25kW? :S

Kawasaki Ninja 250R är väl rätt frän?
37000:- för en ny.

Bifogat

• Kawa 250 R.jpg
    Kawa 250 R.jpg
    70.9 KB · Visningar: 43
Kiel din teori låter klok men är 18 och tagit enbart teorin för A behörighet. Och anledningen till att jag får r6an om 3 år ungefär är väl för jag inte kan köra den med A begränsat? Var här om dagen och prata med en kille från MC Varuhuset och han klargjorde att jag ej borde köpa r6an nu eftersom strypningen skulle total försöra motorn.

Men om jag nu skulle mot all förmodan köra på en R6a redan nu, vad händer när lagens långa arm får tag i mig?

(känner att ämnet glider bort från mc modeller som jag undrade efter i början, men ääh)

Kiel din teori låter klok men är 18 och tagit enbart teorin för A behörighet. Och anledningen till att jag får r6an om 3 år ungefär är väl för jag inte kan köra den med A begränsat? Var här om dagen och prata med en kille från MC Varuhuset och han klargjorde att jag ej borde köpa r6an nu eftersom strypningen skulle total försöra motorn.

Men om jag nu skulle mot all förmodan köra på en R6a redan nu, vad händer när lagens långa arm får tag i mig?

(känner att ämnet glider bort från mc modeller som jag undrade efter i början, men ääh)

Förstöra motorn? Hade han ingen R6 på lager o ville sälja annat? :rolleyes:

Nej, du skrotar inte motorn.

Du åker dit för olovlig körning, tar dom dig igen så blir det grov olovlig körning. Varför inte bara köpa en R6 och strypa den? Sen lär du dig köra, och när du har haft kortet i två år så kan du ta bort strypningen. Svårare än så är det inte.

Kika på blocket det finns säkert flera 600 gixxers som är reggade 25kw och går hur bra som helst, jag vet att det finns 1 ute som är reggad 25kw men ostrypt också som till råga på allt nog går att pruta på :D

http://www.blocket.se/vi/14973071.htm?ca=9_s
Denna borde du kunna få för 30.000 inte ett öre över.

Ps jag gillar där det står att hojen är reggad som 25kwh uahahaaa (inte den annonsen jag länkade till)

Last edited:
Köp min Suzuki sv650, det är en -99:a men är i nästintill nyskick och har en massa extratillbehör. Strypt/avstrypt, fräsha däck, kommer vara nybesiktigad mm. Du får en hoj med sportig karaktär, ett brett register och enligt mig så mycket sporthoj för pengarna som möjligt. Billig i drift, försäkring, slitdelar. Tänker nog begära någonstans mellan 30-35kkr...

Eller så köper du min drz400s -00:a som kan fås i både offroadutförande eller som supermotard. Pris från ca 26kkr beroende på tillbehör.

Last edited:
Tack för alla tips o råd och har äntligen lyckats bestämma mig!
Det blir en R6a fast med en kraftig strypning haha =( så om ni ska sälja nån sådan skönhet är det bara att skriva till mig!

Hare!

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...