Impregnering!

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Hoj
KTM 640
Tja.. Ska Impa båda ställen, skin och allväders. Är det bara å spraya på å låta de torka? eller hur fan ska skiten gå till??

Rengör om det är smutsigt först.
Sen är det nog bara att spruta på "lagom" mycket. :) Så skulle jag göra när jag köpt skinnskor. Undvik att göra en fet dusch på ett ställe för då kan det bli en ful ring runt den punkten sen. hehe. Bättre att spraya fram o tillbaka lite i taget över varje område så det får suga upp.

Står inte det på förpackningen?

Hade jag frågat då?:va

Rengör om det är smutsigt först.
Sen är det nog bara att spruta på "lagom" mycket. :) Så skulle jag göra när jag köpt skinnskor. Undvik att göra en fet dusch på ett ställe för då kan det bli en ful ring runt den punkten sen. hehe. Bättre att spraya fram o tillbaka lite i taget över varje område så det får suga upp.

Kanon tack då vet jag hur jag gör.. måste få ner kläderna till garaget sen så kör jag på bara;)

Last edited:
Gäller det Gore-Tex eller liknande membran så skall plagget hängas in i typ torkrum eller torkskåp och köra på "lagom" värme, detta aktiverar/förbättrar impregneringen.

Så stod det på det medlet jag använde iaf..

Hade jag frågat då?:va

Vet inte men det finns säkert många olika medel att köpa och säkert lika många tillvägagångsätt att applicera det på kläderna, så även om du får når bra råd här så kanske det inte funkar med din produkt...eller??
Därför är det ju lämpligt att köpa ett medel som innehåller en instruktion för hur du skall använda det, tycker jag. //jocke

Förslag på var jag köper dessa undermedel ?

Behöver impregnera gorotex stället till säsongen nu

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back