Regbelysning!!

Thommy

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Gixxer
Hej!!

Jag har ett litet problem med regbelysningen.
Jag köpte mig ett kitt från s-racing med skylthållare och reg belysning, det är 5 dioder som sitter på rad o jag får inte fanskapet o lysa.
Jag har kopplat in den på kablarna som gick till den gamla regbelysningen, måste man ha nåt mer eller är den bara paj?
Nån som kanske vet vad jag gör för fel?

Mvh Thommy

.. sen vände jag på kablarna och det funkade fint :D

så illa var det för mig.

när det gäller dioder så är det viktigt att du får kablarna rätt!!! minus till minus och pluss till pluss:tummenupp

lite info om lysdioderna, typ spänning/ström. Du kan behöva motstånd kopplat i serie.

// Andreas

Har redan provat det ett antal gånger:) , Det vill fortfarande inte lysa, men tack för tipset!!!:hihi[/QUO

har du ström i nån av kablarna och jord i den andra då är dioderna trasiga...........

du kan ju alltid testa med att ta ström direkt på ett batteri

Last edited:
Har redan provat det ett antal gånger:) , Det vill fortfarande inte lysa, men tack för tipset!!!:hihi[/QUO

har du ström i nån av kablarna och jord i den andra då är dioderna trasiga...........

du kan ju alltid testa med att ta ström direkt på ett batteri

Jag provade det förut o det lös inget då heller.
Verkar som om det är dioderna som är trasiga.

Tackar för svaret!

gäller bara om dioderna ska va till blinkers!!

nej det gör det inte, alla lysdioder kräver en viss spänning, t.ex. 1,9 volt. matar man dom med 2,4volt (12/5=2,4) måste man ha motstånd i serie för att dom inte skall gå sönder..

Till trådskaparen: kolla upp värdena på dioderna så kan man enkelt kolla om du behöver motstånd eller inte.

behöver du nya dioder beställer du lättast på www.elfa.se, eller kräv nya från säljarna, det skall vara minst ett års garanti i vårt avlånga land

Last edited:
Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...