Pilot power 2ct nått att ha?

ViktorW.

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
R1-04 race/banhoj
Behövs nya däck till sommarn, och tanken föll på pilot power 2ct.
Körde med vanliga pilot power förra sommarn och de funkade kanon förutom på bana där de blev lite varma.
Är det någon som testat 2ct modellen och hur funkar den när man pressar lite extra på bana?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
När jag var på Rollers Michelinkväll pratade dom om att den mjukare skuldran på 2ct bara gjorde nytta i regn. Jag har problem med att vanliga Pilot Power blir för varma/mjuka på bana, så jag vill inte testa några mjukare kanter på dom :jisses
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Hur klarar sig pilot road 2 på bana jämför med pilot power?
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Ett seriöst svar:

NEJ!! 2ct är inte ett bra däck för bankörning om man ska "pressa" varv efter varv då kanterna är för mjuka vilket innbär att dom överhettar med släpp som resultat!!

Kör då hellre på vanliga PILOT POWER eller ännu hellre Dunlop Qualifier RR som är klart bättre till bandagskörningar!! :tummenupp

/Fürstenhoff.

Hoppas du har rätt då jag beställt ett par qualifier rr precis :rolleyes:
 

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Ort
Tidaholm
Hoj
XT600E
Jag körde Pilot Power för två säsonger sedan på kullen. Det blev rätt halt. Förra säsongen körde jag 2ct bak på samma bana. Det blev jättehalt. :(
 

ViktorW.

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
R1-04 race/banhoj
Då vet man att 2ct inte är mkt att hänga i julgranen.
Hur är det med Dunlop Qualifier RR, funkar de vid vanlig gatkörning?
Detta året lär det väl bli 5-6 bandagar så jag vill att däcken ska funka bra på både gata och bana.
Är inte jättesnabb, mera den typen som tycker det är ballt när man får ner knäet i backen, så några gatlegala racedäck behövs inte.
Finns det några andra däck utan überlång uppvärmningstid som kanske skulle passa bättre:va ?
 

Fredde69

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia RSV
Jag åkte bana förra året med 2ct fungerad väldigt bra. Hade absolut inga problem med fäste.
 

Fredde69

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia RSV
Kanske hänger lite på tempo. Måttligt gatåkar tempo på bana funkar dom bra. Killen skulle ju åka väg också och med 2ct är det bra livslängd kontra grepp.
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Fürsten övertalade mig sist att inte köpa 2CT utan han rekommenderade ett Dunlop GP Racer istället. Det kommer jag aldrig att byta ifrån. Ett riktigt grymt och skönt däck att köra på!!

Jag hade 2CT innan och det var bra... men det kommer inte i närheten!
 

Fredde69

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia RSV
Kan passa på att fråga om däckvärmare är bra att använda även till denna typen av däck?
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Lite lustigt på mina hojar som båda har 2ct. Körde på gotland ring -06 med den ena i skapligt tempo. Inga överdrivna nerlägg men använde bakdäcket ända ut till kanten och lite mindre fram. Däcken såg väldigt fina ut efter en halv dag. Knappt uppruggade alls. Sen -07 kör jag med min fighter på ringen med 2ct bak och vanligt power fram. 4 lugna varv och däcken ser helt köttade ut? Lite lustigt???
Det var soligt och varmt båda gångerna...
 
Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Tycker pilot power suger stenhårt. Har haft de på cbr1000 och r1 och de har varit lika dåliga på båda hojarna. Värdelösa regnegenskaper, värdelösa torregenskaper och blir inte ordentligt varma. Har haft hur många släpp som helst med dom, det finns verkligen inget bra med dessa däck. Har visserligen inte pungat bana med dom men jag kör hårt på gata och jag kan inte tänka mig att jag skulle vilja ha ett däck som suger på gata på bana där man kör ännu hårdare.
 

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Cambridge, UK
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Ett seriöst svar:

NEJ!! 2ct är inte ett bra däck för bankörning om man ska "pressa" varv efter varv då kanterna är för mjuka vilket innbär att dom överhettar med släpp som resultat!!

Kör då hellre på vanliga PILOT POWER eller ännu hellre Dunlop Qualifier RR som är klart bättre till bandagskörningar!! :tummenupp

/Fürstenhoff.

När du skriver "pressa". Menar du ett snabbt tempo som vi vanliga har svårt att uppnå eller kommer man även i de långsammare grupperna på bankörningar ligga och "pressa" så däcken har förmågan att överhetta?
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Kul att dom funkade för dig MEN!! dom funkar till trotts detta mycket dåligt för bana när man börjar pressa dem - eller vad sägs om 9 av 13 vurpor förra året på midlanda som skedde med just Pilot Power/2ct!! :pannkyss

Gör om & gör rätt!! ;)

/Fürstenhoff.

Misstror inte siffrorna eller statestiken du nämner, men har en fråga.

Hur många % av dom som gäsade körde med PP2CT då? För hur du än vrider på det så är/var ju PP2CT ett poppis däck som många kör på.
 

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Själv funderar jag på sko min med Metzeler Sportec M3. Vad finns det att säga om dom? Det blir både gata och bana...
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
va fan!!! la på ett nytt michelin pilot road i veckan men när man läser det här så blir man ju inte direkt glad:confused: fan va osäker man blir
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top