Tips på rolig båt till sommaren?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har velat fram och tillbaka om hur jag ska göra i sommar, om jag ska köpa mig en hoj, fyrhjuling, båt eller bil. Nu lutar det åt att det blir båt och hoj men då får det inte bli något dyrt om jag ska ha råd med att leva också då jag inte har någon betald semester denna sommar= fattig i 4-5 veckor...
Så tanken är att jag ska försöka hitta en vettig/rolig båt för under 30k men jag är nybörjare på detta området då jag endast har haft ekor/plastbåtar med någon klen liten utombordare på typ. Det enda jag vet om båtar är typ att de flyter och att man inte får köra full (galenskap egentligen, vem kan hålla sig nykter på en båt?)
Så vad ska jag kolla efter och VART!? Blocket är ju skitbra men det finns ju så mycket och priserna har jag ingen koll på.
Weedo och finnsport 500 verkar "häftiga", speciellt sistnämnda men de går inte att hitta för det priset jag vill betala.
Kraven är egentligen att den ska rymma minst 4 pers, ha en motor på minst 40hk/toppa minst 25 knop eller liknande. Inte träbåt, ska vara "underhållsfri".

Ni som har erfarenhet av detta får gärna hjälpa mig en bit på vägen :)
Råkar ni ha en vettig båt i garaget så kan ni pm'a mig, men jag orkar inte åka mer än max 30 mil för att hämta skiten, möjligt att jag kan låta nån annan hämta den isåfall men då ska priset vara bra...

Denhär såg ju oväntat skaplig ut för dom pengarna.
Skön att fiska ifrån, trailer och grejer.:tummenupp

Det är en kompis till mig som har den där båten men den är nästan lite för risig enligt mig. Sen är man så begränsad till användandet med en sådan, det ska itne bara vara till fiske.

Både weedon och finnsporten har jag kikat på tidigare (annonserna alltså) och finnsporten är mest intressant. På gränsen till för dyrt men det borde gå att pruta ned en bit tycker jag. Synd att det itne finns fler liknande båtar på blocket :(

Rocky, ska kika där genast!