Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
prova med startgas
Är soppa kranen på? finns bensin i tanken? får motorn bensin? Har du gnista på tändstiften?
Har du inte startat den på länge så prova startgas i luftburken, Fungerar inte det så är det ju väldigt möjligt att förgasarna klägat igen
Tack för tipset men jag är ny börjare på detta men var sprutar man in det någon stans.

Som 3 cl sa, det är nästan alltid tomt på soppa i fuggarna om den har stått länge, och då måste man ställa kranen i pri ett tag så att soppan rinner ner. Det funkar väldigt dåligt (läs inte alls) att få vakumventilen att öppna när man kör med startmotorn.
Du böt stift sa du, satte du tillbaka tändhattarna på rätt cylinder? Kastar du om dom så kan du nöta till tidens ende utan att det tänder![]()

På min hoj är dom märktatror det fast om jag har satt dom fel. hur ska dom sitta isåfall. finns det något schema eller är det bara att prova sig fram![]()
På min hoj är dom märkta
Du har antagligen två tändspolar, då ska (i 99% av fallen) en spole driva cylinder 1 och 3 och en spole driva cylinder 2 och 4, då är det iaf lite lättare att prova sig fram!Men någon som har mer koll kanske kan säga exakt hur dom ska vara. Har du kollat i instruktionsboken? Om den nu finns kvar
![]()
På min hoj är dom märkta
Du har antagligen två tändspolar, då ska (i 99% av fallen) en spole driva cylinder 1 och 3 och en spole driva cylinder 2 och 4, då är det iaf lite lättare att prova sig fram!Men någon som har mer koll kanske kan säga exakt hur dom ska vara. Har du kollat i instruktionsboken? Om den nu finns kvar
![]()
Va?
Det är väl en spole till cylinder 1 och 4, den andra till 2 och 3...
Så sant!Va?
Det är väl en spole till cylinder 1 och 4, den andra till 2 och 3...

|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |
|
|
Motorcycle Inferno #8
Den 5 september blir Laxhol... |
|
|
Tiotusentals körde Mälaren Runt
Lördagen den 15 augusti gen... |