Start problem.

Mappe

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2007
Hoj
SuzukiGS1000G
Har köpt nytt batteri. Men den vill inte starta ändå. Den bara kör runt men (tänder) inte till . Suzuki GS 1000 G- 82 .Vad ska jag göra. Någon som vet kanske.

Är soppa kranen på? finns bensin i tanken? får motorn bensin? Har du gnista på tändstiften?

Har du inte startat den på länge så prova startgas i luftburken, Fungerar inte det så är det ju väldigt möjligt att förgasarna klägat igen

prova med startgas

Tack för tipset men jag är ny börjare på detta men var sprutar man in det någon stans.

Är soppa kranen på? finns bensin i tanken? får motorn bensin? Har du gnista på tändstiften?

Har du inte startat den på länge så prova startgas i luftburken, Fungerar inte det så är det ju väldigt möjligt att förgasarna klägat igen

Tankat upp den ,nya stift och olja ,oljefilter och luftfilter.

Last edited:
1.var säker på att cylindern får soppa.
2.var säker på att tändstiftet ger gnista.

Vad resultaten av det blir....ger en bra grund för att börja felsöka.

Omjag minns rätt så sätt kranen på pri läget. Sedan när du fått igång den så sätt tillbaka till vanligt läge. Det är väl vacum kran?

Som 3 cl sa, det är nästan alltid tomt på soppa i fuggarna om den har stått länge, och då måste man ställa kranen i pri ett tag så att soppan rinner ner. Det funkar väldigt dåligt (läs inte alls) att få vakumventilen att öppna när man kör med startmotorn.
Du böt stift sa du, satte du tillbaka tändhattarna på rätt cylinder? Kastar du om dom så kan du nöta till tidens ende utan att det tänder :gnissla

Som 3 cl sa, det är nästan alltid tomt på soppa i fuggarna om den har stått länge, och då måste man ställa kranen i pri ett tag så att soppan rinner ner. Det funkar väldigt dåligt (läs inte alls) att få vakumventilen att öppna när man kör med startmotorn.
Du böt stift sa du, satte du tillbaka tändhattarna på rätt cylinder? Kastar du om dom så kan du nöta till tidens ende utan att det tänder :gnissla

tror det fast om jag har satt dom fel. hur ska dom sitta isåfall. finns det något schema eller är det bara att prova sig fram:näsblod

tror det fast om jag har satt dom fel. hur ska dom sitta isåfall. finns det något schema eller är det bara att prova sig fram:näsblod
På min hoj är dom märkta :D
Du har antagligen två tändspolar, då ska (i 99% av fallen) en spole driva cylinder 1 och 4 och en spole driva cylinder 2 och 3, då är det iaf lite lättare att prova sig fram! :) Men någon som har mer koll kanske kan säga exakt hur dom ska vara. Har du kollat i instruktionsboken? Om den nu finns kvar :rolleyes:

Last edited:
Du har antagligen två tändspolar, då ska (i 99% av fallen) en spole driva cylinder 1 och 3 och en spole driva cylinder 2 och 4, då är det iaf lite lättare att prova sig fram! :) Men någon som har mer koll kanske kan säga exakt hur dom ska vara. Har du kollat i instruktionsboken? Om den nu finns kvar :rolleyes:

nej finns inte kvar. jag ska kolla imorgon om dom sitter rätt. tack

Du har antagligen två tändspolar, då ska (i 99% av fallen) en spole driva cylinder 1 och 3 och en spole driva cylinder 2 och 4, då är det iaf lite lättare att prova sig fram! :) Men någon som har mer koll kanske kan säga exakt hur dom ska vara. Har du kollat i instruktionsboken? Om den nu finns kvar :rolleyes:

Va?
Det är väl en spole till cylinder 1 och 4, den andra till 2 och 3...

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis