kolfiber slipon till 525

_bagarn

www.teamrackel.se
Gick med
20 Jul 2007
Ort
skellefteå
Hoj
ktm 450 exc -11 gixxer 1000 tyyrbo
SpeedTech byggde ett kolfiber slipon till min 525, de blev ruggigt brutalt ljud i den:D
 

Bifogat

  • burk 525.JPG
    burk 525.JPG
    234.5 KB · Visningar: 150
  • Kopia av S6300204.JPG
    Kopia av S6300204.JPG
    235.5 KB · Visningar: 112
  • Kopia av S6300205.JPG
    Kopia av S6300205.JPG
    197.9 KB · Visningar: 109
  • Kopia av S6300206.JPG
    Kopia av S6300206.JPG
    228.3 KB · Visningar: 103
Last edited:
Det är nog sådär bra hållbarhet på det dock.

Men snyggt! :tummenupp


de håller nog, de är en ny typ av kolfiber hylsa som är tjockare än normalt.
dom håller på att ta fram en dämpare som klarar av dom nya ljudkraven på crossarna till i år, och håller dom att gå på crossbana så håller dom nog på min med;)
 
de håller nog, de är en ny typ av kolfiber hylsa som är tjockare än normalt.
dom håller på att ta fram en dämpare som klarar av dom nya ljudkraven på crossarna till i år, och håller dom att gå på crossbana så håller dom nog på min med;)

Aha, jaa det ska det väl palla. Annars brukar kolfiberdämpare ha problem med de stora avgaspulserna från storstånkor och twinnar så de spricker i nit-/skruvfästen.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top