rBy
Med lem
Hur far man jycken att ge fan i att ata sitt eget skit!? Ibland pa natterna vaknar jag av att hon star i hallen och smaskar i sig skiten.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Trolla är inte rädd för vatten eller vattensprutan.
Själva vitsen är att ta hunden med överraskning och avbryta ett oönskat beteende när jag sagt ajaj eller nej för döva öron. Helst utan att hon ser vart/vem vattnet kommer från.
Ex. Trolla är uppe i varv och tuggar på mina händer. Ajaj får henne att bita lösare men inte att lägga av... nej får henne att avbryta i 2 s. Min kille sitter i närheten och precis när hon ska på och bita igen får hon en skvätt på sig och hon avbryter och ser omåttligt förbryllad ut.
Är jag själv och hon inte ger sig och lyssnar bra på nej, så avbryter jag leken med henne och går och gör något annat.
Annat ex. Trolla skäller på katten... lyssnar inte på nej... Trolla blir blöt.
Eller Trolla skäller på mig för att få igång bus och bryr sig inte om att jag avbrytit eller inte vill hänga på... Trolla blir blöt. (Men då ser hon vem och vart vattnet kommer ifrån, fast hon skäller inte på mig mer nu...)
Ett annat klockrent ex är när hon försökte råna min kille på en hamburgare, det var inte tiggeri utan ett rent rån där hon kastade sig upp efter hamburgaren när han tog en tugga av den. Genom ett lyckligt sammanträffande stod min vattenflaska med sportkork alldeles bredvid... Resultat blöt Trolla som med en obeskrivligt förbryllad min sitter och tittar på oss ett tag för att sedan gå och lägga sig.
Va?![]()
Hur far man jycken att ge fan i att ata sitt eget skit!? Ibland pa natterna vaknar jag av att hon star i hallen och smaskar i sig skiten.![]()
Genom att säga FY och ta upp skiten.
Att man skulle kunna dra tänder snett på ett sätt som skulle framkalla bettfel, känns jäkligt långsökt! Hur blir det då av pinnar, sten, tuggben, skor osv. Där tar dom ju dessutom i allt dom kan dom små liven...
Men att da saga fy kan tas att det ar fel att skita?
Och detta hander oftast pa natten da jag inte ar vaken...
Du ser ingen skillnad mellan att bita sönder saker och att kampa?
Men att da saga fy kan tas att det ar fel att skita?
Och detta hander oftast pa natten da jag inte ar vaken...
Sen att djur, och hundar speciellt, har andra "delikatesser" på menyn än vi människor har är ju inte ovanligt. Man ska ju inte för ett ögonblick inbilla sig att alla dom små röda och gröna och gula kulorna i hundmaten är till för att hunden ska tycka att det är aptitligt. Dom har helt andra kriterier för vad som är smaskens.
/T
![]()
Stopp & väx smakar tydligen inte så illa som vi människor tycker,,,
Drog på rejält med stopp & väx på ungarnas fingrar.
Zorro fick något eftertänksamt i blicken men inte mer.
Ett tydligt nej funkar bättre. Så nu vet vi i iaf,![]()
Jycken är 4,5 månad så tuggandet lär väl ge med sig med fortsatt träning.
Lite jobbigt bara när 20+ kilo valp vill "hälsa" med att ta i hand.![]()
Hur far man jycken att ge fan i att ata sitt eget skit!? Ibland pa natterna vaknar jag av att hon star i hallen och smaskar i sig skiten.![]()
Bitandet fortsatter dock, hon har nu mer eller mindre lart sig parera fingrarna som trycker ner tungan![]()
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |