helt sjuka priser på hoj eller?????

crasypete

Pete82
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
gpz 900 fighter
jag kollade lite på blocket nu, e det bara jag som tycker det eller är det galet dyrt med sporthoj nu??? de e ju inte ens vår ännu!!!!
och det går ju faaan inte att hitta en vettig hoj för vettiga pengar elller?
ska man ha nyare än 95:a så e det över 30000kr!!!
30000kr för en 13år gammal hoj de e :tungan Eller har jag fel???

Ja du har fel (delvis) :D ...det finns alltid folk som övervärderar sina hojar, antingen omedvetet eller för att ta en rövare. Och vissa går på det. Samtidigt kan man inte generalisera...bara för att en hoj är 13 år så kan man inte förvänta sig att 30k är en övre gräns. Så funkar inte marknaden.

jag bjuder 25 för din zx6r, tycker inte den e värd mer:D

That's life ! Vem vill inte sälja dyrt o köpa billigt ? Tror knappast du är ensam om det.... Bara att leta ! Snart hittar du drömhojen o sen prutar du lite... o sen lite till. Det går ALLTID att göra klipp , bara du inte ska handla hoj under stress utan har is i magen o väntar tills rätt objekt dyker upp !

Försäkring har säkerligen en stor del av priset att göra. Men hur en gammal cross från -91 är nästan lika dyr som -00 är för mig sjukt.

Hoj ska man handla på hösten. Köpte min 06 600rr för 57 loppor. Då ingick även en hel del racedelar+alla orginaldelar. Hojen hade endast gått 400 gatmil, ingen bana :)

Johansson - that's one hell of a deal! Blev nästan lite avis där. Grymt klipp.

För att svara på frågan.. Priserna är högre nu, ja. Det beror till viss del på att de som hade högre/orealistiska prisbilder i höstas fortfarande är kvar, och att priserna är på väg upp eftersom efterfrågan är större nu när det börjar bli varmare väder.

Hoj ska inhandlas på hösten, om du bara tänker på ekonomin.

Hoj ska inhandlas på hösten, om du bara tänker på ekonomin.

Det är ett evigt dilemma det där. Handlar du hoj på hösten har hojen blivit ett år äldre på våren och dessutom är du tvungen att förvara den någonstans och det kan ju kosta pengar. Dessutom ligger man ju ute med en ganska stor summa pengar under nästan ett halvår.
Racehojar köper man billigast tidig höst verkar det som däremot.

Fair enough. Jag är benägen att hålla med.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!