Kungen
Ny medlem
Helst komplett med kamera, objektiv, och minneskort.
Ha... först ut..
Kolla på NIKON D40 med kitglugg 18-55 samt en Blixt SB-400
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Helst komplett med kamera, objektiv, och minneskort.
Ha... först ut..
Kolla på NIKON D40 med kitglugg 18-55 samt en Blixt SB-400
I'm back![]()
Kameran hämtad efter slutarbyte. J-ligt bra service på Intervision i Malmö
Är det värt dom extra pengarna som D40x kostar ? Vad är dom stora skillnaderna mellan dessa, läste något om att autofokus var olika ?
Edit : är riktig amatör på detta med kameror...
ok tack för svaren, nu kommer en dum fråga: varför har man olika objektiv ? är det för att man ska ta kort på olika långt och kort avstånd ?
Japp det är för att ta kort på olika avstånd.
sen kommer du märka att det finne en djungel av olika objektiv man kan använda o prisklasser fråb 1000 och uppåt (ett par mille tom tror jag).
Nytt kamerahus får bli i framtiden. Nästa sak på listan just nu är en ljusstarkare normalzoom för att byta ut kitzoomen.Du hittar en 30D för 6990 på Cyberphoto NY. Så, du som inte har så långt dit bör ju passa på.![]()
Bland annat. Dessutom så ger ju olika objektiv lite olika effekt på bilden också. Men det kan du läsa mera om här: http://www.fotosidan.se/cldoc/3690.htmok tack för svaren, nu kommer en dum fråga: varför har man olika objektiv ? är det för att man ska ta kort på olika långt och kort avstånd ?
Grattis. Jag måste säga att jag är lite avundsjuk.![]()
Det är väl inte så svårt att ge Nikon-ägarna på tafsen vad det gäller bilder. De verkar ju mest sitta här och gotta sig över att Nikon äntligen har börjat tillverka kameror där man inte kan förväxla de tagna bilderna med myrornas krig istället för att verkligen använda sina kameror. Förutom RoLLER då, men 90% av hans bilder innehåller ju antingen hans eget ansikte eller hans senaste fynd från Tradera så det vete sjutton om det räknas.![]()
Det här paketet:http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010129035 plus ett minne kanske är en bra start ?
Verkar dags att gå med i köporgien. Det är dags för uppgradering av kamerahuset. Favoriter och rekommendationer kan ges fritt. Vad jag köper återstår att se senare i vår...
Har sikte på modellerna Canon EOS 1D Mark III, 40D samt 5D. Vad ska jag jag välja och varför? Är det värt att ta en USA-resa för att handla?? Finns det fler vettiga val på hus.. :-S (nej, jag byter inte till Nikon... :-/ )
Mixat fotograferande sport (rr, bilsport, natur, sport inne, tillställningar..) Inget studio men det kan blir nästa år..
Efter en dags hårdtestande så får jag säja att jag är....NÖJD med den!
Sigman och huset lirar fint ihop samt ger ju inget brus ens vid ISO 1000!
Tjohoooooo.....!!![]()
En MK-III eller II är inte nödvändigt för att plåta RR, motorsport eller hästar med....Allt hänger på fotografen.
@Kungen:
ja, den är ju hur kalas som helst!![]()
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |