Superduke-tråden

Graves va ju ruskigt snygga. Finns det insats så ljudnivån blir godkänd för bana?

Är det stor skillnad på effektökning på Graves slipon jämfört med akropovic helsystem? Effekten är ju trots allt viktigare än utseendet :) (skiljer det bara ett par hk känns det ju som det kvittar, så då prioriterar jag nog utseendet)

Jag letar med efter ett par andra pipor. Tycker dock att det var bra dyrt. Fick pris på 2 olika acrasytem. 13500 resp 15000... Finns det något billigare alternativ? Hur viktigt är det att mappa om efter? Jag är mest inresserad av ljudet och utseendet. Rent krasst behöver man ju inte den extra effekten så ofta...

Jag letar med efter ett par andra pipor. Tycker dock att det var bra dyrt. Fick pris på 2 olika acrasytem. 13500 resp 15000... Finns det något billigare alternativ? Hur viktigt är det att mappa om efter? Jag är mest inresserad av ljudet och utseendet. Rent krasst behöver man ju inte den extra effekten så ofta...

En SuMo-gubbe blandar sig i SD-snacket om det modellöverskridande och alltid lika sköna ämnet PIPOR.
Köpte Akra-slipons utan kolfiberbjäfs (tjena Luring:yoparty) till min 950 för ett par veckor sen till en vettig peng (typ samma som de Wings-pipor jag funderade på tidigare, se www.wings.si) och fick då veta att vännerna på Akra själva sänkt sina priser. På tiden, kan man tycka.

Is på vattenpölarna igen :(

Ångest när solen ligger på och det är KAAALLT, jag vill ut och busa, får väl nöja mig med att inviga nya tvättplatsen här hemma i helgen.

Någon som ger sig ut i kylan i helgen om det är torrt?

/A

Graves va ju ruskigt snygga. Finns det insats så ljudnivån blir godkänd för bana?

Är det stor skillnad på effektökning på Graves slipon jämfört med akropovic helsystem? Effekten är ju trots allt viktigare än utseendet :) (skiljer det bara ett par hk känns det ju som det kvittar, så då prioriterar jag nog utseendet)

HP sliponet upplevde jag som ganska tyst men allt är ju relativt. Kolla med HW här på forumet han har ju HP på sin R och kör mycket bana. Graves vet jag inte så mycket om, kolla på www.superduke.net det står ganska mycket om slipon där. Kan du tyska så finns det ännu mer på www.ktmduke.de

KTM ställ

Mmmmm...me like! :kär

index.php

index.php

Och synd att mina ben o armar är 3 meter långa... :(

Nej, jag har inte sett några priser än. Om jag hittar några så tjoar jag till.

En SuMo-gubbe blandar sig i SD-snacket om det modellöverskridande och alltid lika sköna ämnet PIPOR.
Köpte Akra-slipons utan kolfiberbjäfs (tjena Luring:yoparty) till min 950 för ett par veckor sen till en vettig peng (typ samma som de Wings-pipor jag funderade på tidigare, se www.wings.si) och fick då veta att vännerna på Akra själva sänkt sina priser. På tiden, kan man tycka.

Det låter ju toppen...:) Vart köpte du dem någonstans och vad fick du pröjsa?

Hejsan . nu är hojjen klar med olje och luftfilterbyte "DNA" mumms .
Nu hoppas jag på finväder så jag kan rulla upp asfalten med bakhjulet !
Skål på er !

Och synd att mina ben o armar är 3 meter långa...

:) Inte då . dom är nog "bara" ca 2meter :D

Synd bara att jag kör med damstorlek

:) Hobbes det är bara att till o köra ett par månader i störtregn så ska du se att ställer passar till slut..:D

Skål :yoparty

Last edited:
Jag MÅSTE ut å gasa på söndag. får hem hojen på lördag kväll :D

Hur viktigt är det med inkörning de första hundra? Den är säkert strypt tvåan trean... Köra original... :gnissla

Gasvillig. läs angående inkörning finns en tråd om det..
Jag har för mig att dom första typ 30milen är viktigast då ska man gasa rätt friskt :)
Men som sagt läs , det finns olika skolor om detta ämne..

Jag MÅSTE ut å gasa på söndag. får hem hojen på lördag kväll :D

Hur viktigt är det med inkörning de första hundra? Den är säkert strypt tvåan trean... Köra original... :gnissla

Se bara till att jobba med lådan ordentligt, gasa så mkt du vågar nu när det är lite dåligt fäste.

Ha så skoj.

/A

Back