Besiktning vad behövs

joker78

återuppstod
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Suzuki Bandit 650 -05, gsxr750 -96
Min hojj saknar sidostöd och den ena fotpinnen har blivit lite mindre då den har gått av på mitten. Är detta något som jag måste fixa innan besiktning eller finns det inte några krav på sidostöd och hela fotpinnar.
Jag misstänker att jag måste ha hela fotpinnar men att sidostödet kanske inte är lika viktigt. Någon som vet?

berätta hur det går om du besiktar utan sidostöd

jag behöver också veta om den punkten :)

Nej du behöver inte sidostöd vid besiktning men du får nog hjälpa till att hålla i hojen!

Fotpinnen kommer nog bedömas om det finns risk att foten halkar av eller att det finns risk att den lossnar! Skulle fixa fotpinnen innan bes.

Behöver den höras mer än motorn? :D

Mitt problem just nu

eller köp en riktigt klassist blåsbälgstuta som du kan ha på styret under besiktning, ävem det är godkänt.

Sidostöd är ej nödvändigt för besiktning. Lyftbord däremot är viktigt. Alltså ett sånt bord där du ställer upp hojen på, givetvis på en sån där crosspall. Så crosspallen på lyftbordet, lite krångligt att förklara. Annars gaffeltruck att luta den mot. Detta borde rent teoretiskt sett gå ner i en ryggsäck, om den är ganska stor. :bukkake

Endast på icke helfordonsgodkända E reggade hojar.

Nä inte enligt paragraferna, lika lite är mina motardmackor godkända. Men har du något att tuta med så skiter dom i VAD det är så länge det funkar. Dessutom är väl alla fordon helfordonsgodkända nu för tiden..fan, man får inte ens ha glödlampor som inte ä orginal, om man ska hårddra det.

Nä inte enligt paragraferna, lika lite är mina motardmackor godkända. Men har du något att tuta med så skiter dom i VAD det är så länge det funkar. Dessutom är väl alla fordon helfordonsgodkända nu för tiden..fan, man får inte ens ha glödlampor som inte ä orginal, om man ska hårddra det.

Jag fick nedslag för kallankatutan. Fick installera en "riktig". Och det på en hoj utan batteri. :va

Nej du behöver inte sidostöd vid besiktning men du får nog hjälpa till att hålla i hojen!

Fotpinnen kommer nog bedömas om det finns risk att foten halkar av eller att det finns risk att den lossnar! Skulle fixa fotpinnen innan bes.

Då är det nog säkrast att skaffa nya fotpinnar då. Nån som har några över?? Kanske ett sidostöd oxå?? Ekonomin är allt annat en bra just nu så allat jag kan spara in på och slippa köpa nytt är kanon.

Tur att nån nämde tuta för det hade jag totalt glömt bort :huvet

Jag fick det visat för mig dessutom. "Föreskrifterna" eller vad de kallas för.

Det så förbannat luddigt då det endast står paragrafer om man går efter reghandboken men i hanboken för vanlig bes står inget om att man inte får ha farmorankatuta!

Somsagt finns inget som säger att mc måste ha sidostöd däremot om det sitter ett ska det fungera.
Ang fotpinnen så kan det bli tal om påtaglig halkrisk eftersom halva saknas så bästa är att skaffa ny!

Det så förbannat luddigt då det endast står paragrafer om man går efter reghandboken men i hanboken för vanlig bes står inget om att man inte får ha farmorankatuta!

Somsagt finns inget som säger att mc måste ha sidostöd däremot om det sitter ett ska det fungera.
Ang fotpinnen så kan det bli tal om påtaglig halkrisk eftersom halva saknas så bästa är att skaffa ny!

Jag skulle också köpt ny fotpinne. Stödet däremot har aldrig varit något problem. :tummenupp Jag har med mig pallen på besiktningen. (kör hojen dit med släp). Kan bli svårt annars. :tungan

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back