PC, bänkning eller original efter monering av Slip-on på sporthojjar?

Välj först mellan 1-3. Om ni valt 2 eller 3 så välj sedan mellan 4-7. =)

• Antal röstningar
    0

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
Hur har ni gjort på era nyare sporthojjar med insprutning??

Har läst någonstans att nyare hojjar original är snålt ställda på lägre varv för avgaskraven och fett ställda på högre varv då tillverkarna räknar med att de flesta monterar Slip-on.......

Välj först mellan 1-3.
Om ni valt 2 eller 3 så välj sedan mellan 4-7. =)

Monterat Slip-on och t ex Power Commander och ladda/laddat ner map från www.
Monterat Slip-on och t ex Power Commander och göra/gjort egen map.
Monterat Slip-on och t ex Power Commander och lägga/lagt in map från Slip-on-leverantören.
Monterat Slip-on och t ex Power Commander och köra/kört hojjen i bänk.

Last edited:
monterade ett moto gp slipon från telco på min r1-03:a..'
hojjen gick lite bättre upplevde jag....inga tendenser till att gå dåligt iaf...
pc ska tydligen va bortkastade pengar då en effekt på ca 5 hk inte känns något vidare för alla pengarna..dessutom tror jag nog dom flesta skulle nöja sig med enbart slip on då man inte utnyttjar alla hästarna på gatan särskillt ofta..

Anledningen till att jag funderar på PC är iaf inte för att få mera hästar utan för att få en jämnare gång genom hela registret o för det krävs det ju bänkning...

Är ju störra chans/risk att det märks mer med helsystem.
Men varför spara in på "high flow" luftfilter för en femhunding om man köper slipon och power commander? Låter osunt i mina öron men vad vet jag.

"Har jag hört" bara är "bra" vid helsystem......

Jag upplevde en markant skillnad när jag monterade PC3á och bänkade/mappade min förra hoj. Kända mest ett jämnare register och en jämnare gång. Det där lilla "gasrycket" försvann helt efter mappningen.
Bolt-on och K&N filter satt på hojen oxå.

får kommentera lite,slipon är väl så där lönt rent blandnigsmässigt med pc.dock får du bort ryck och annat i hojen med en sådan.
ex akrapovic mappen är gjord i usa där lufttryck etc skiljer så den går jävligt fett med den.
kan tyvärr bara siffror på helsystem r6-06.
org 108.8,hel 114,3 med powercommander och avgasets mapp.
bänkad klar 118 hkr så det är skillnad.utan power med hel så gick den jävligt snålt och smällde mest hela tiden.
tror på körbarhet därför pc.
ljudvolym gör ingen glad men slipon är bra till det.
helsystem ger tyvärr ljudvolym och sämre miljö men hojen går fortare och då kör man mindre tid vilket i sig är rätt miljömässigt ändå.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard