äntligen!!

Strömberg

Kör alltid för fort!!
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
Husaberg 650 Supermoto -07 Nu kittad för isen!!
Äntligen är min nya Husaberg hemma!! nu med acra helsystem oxå...

Har idag beställt en ny Husaberg Fs 650e... fan va gött de känns.. ska hämta den på söndag.. kommer bli en rolig vår... :)

Last edited:
tackar... ja de ska jag göra.. har haft 2 st innan.. en -02 å en -04... så serva dom de kan jag... längtar som faan nu...

skoj så länge det varar

Synd bara att man måste ta isär och sätta ihop den igen själv för att veta att muttrar och ventiler inte lossnar och skrotar motorn ... 2 ggr
Det gör man ju inte så då händer ovanstående tyvärr och då hjälper det inte att lämna in den för den kommer ändå att paja en tredje gång redan 2 minuter efter uppstart pga metallspån i motorn som "reparatören" inte brytt sig om.
Hoppas du har bättre tur.

RIP husa -05

Synd bara att man måste ta isär och sätta ihop den igen själv för att veta att muttrar och ventiler inte lossnar och skrotar motorn ... 2 ggr
Det gör man ju inte så då händer ovanstående tyvärr och då hjälper det inte att lämna in den för den kommer ändå att paja en tredje gång redan 2 minuter efter uppstart pga metallspån i motorn som "reparatören" inte brytt sig om.
Hoppas du har bättre tur.

RIP husa -05

de låter inget vidare... har inte hört någon annan som haft så mycket krångel med de... men finns de fler på forumet med samma problem??

i så fall så e de absolut inget vidare... tycker synd om dig.. å de värsta är att ja e inte född med tur,de ska ni veta.. så detta händer väl mig med... hur lång tid tog de till första "raset"??

Grattis dårå!!
Hämtar oxå min nya på söndag!:yoparty

tackar...
fan va gött.. blir de aprilia igen? Grattis du med å lycka till...!! :tummenupp

Last edited:
Så idag va då de dags att hämta nya hojen... kom till marin å fritid i laxå.. fick sitta å klämma litte på den... sen får ja se att svingen hade fått en transport skada.. litte surt med repor i aluminiumet tänkte jag... Tommy på marin å fritid tyckte de va surt... dom hade missat detta efter leveransen...
så blev litte diskution om va som skulle göras... ville ju ha nån kompensation för att ja köper en hoj som inte va till 100% OK... ja sa att ja tyckte att vi skulle titta va en ny sving kosta.. kostade ca 5900:- så han va jävligt schysst till slut å gav mig 6000:- i rabatt på ett acra titan helsystem... blev nöjd å allt kändes kanon... lite surt att veta att man har ett par små repor där som ja själv inte åstadkommit.. men va fan... Tommy va mycket tillmötesgående å trevlig, så allt känns bra ändå...:tummenupp

så ikväll har de monterats system,tatt bort strypningarna,pillat litte i övrigt... får bygga nån snygg bakdel med lampan som ja gjorde på min förra.... har inte hunnit pröva å starta än.. hade inget bränsle i garaget...:mad: ville ju lyssna på den... rev ur insatsen å allt direkt... vill inte ha nått som stoppar flödet...:D så imorrn ska ja starta å pröva litte...

nu får gärna våren,sommaren å :tuttar komma på riktigt... Ha de gött!!

Kommer ihåg när jag monterade mitt nya då jag fick det, fixade bestyckning o sånt och sen stack man ut o körde.. Hade INTE fixat att inte prova när man var färdig med det - kliar ju så f..n i fingrarna då.. Kunde du inte slanga lite soppa från bilen eller nåt så du i alla fall kunde få provstarta den :tuttar :D

Kommer ihåg när jag monterade mitt nya då jag fick det, fixade bestyckning o sånt och sen stack man ut o körde.. Hade INTE fixat att inte prova när man var färdig med det - kliar ju så f..n i fingrarna då.. Kunde du inte slanga lite soppa från bilen eller nåt så du i alla fall kunde få provstarta den :tuttar :D

ja fan va surt de kändes igår kväll å gå å lägga sig å inte fått höra hennes goa ljud... fan, hade blivit skit dumt å slangat bilen...min husa går nog inte så bra på diesel... :)

men idag har den varit igång... fan va gött ljud... riktigt porrigt... va ute å kände på henne en sväng på gården där ja jobbar...å mycket riktigt.. den går på bakhjulet,å även framhjulet ta mig fan... :yoparty

bilder? :)

Gärna film så här i vinterdepressionen :tomten

ska fixa bilder på den å systemet... e riktigt nöjd... ska se om ja kan fixa nått video klipp på ljudet å kanske nån slangning... e ju av rostning nu... hade juh ingen hoj förra året... mycket slarvigt av mig... :fatta!

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back