Gör Lenovo bra datorer/skärmar?

Lenovo är väl IBM's gamla persondatordivision i kinesisk ägo? Lär väl inte vara bättre eller sämre än när grejerna hette IBM.

Namnet får mig lite att dra liknelser med en r-hoj som heter Yamazuki Lightningblade RXZZZRZRR1000RR-R RoadRacing Edition tillverkad i Vietnam.
Känns pålitligt och borgar för högsta kvalité.

Vi Kör med Lenovos produkter på jobbet och visst... de är små... de är hyfsade arbetsdatorer, men inte mer.

Tack för besked. :tummenupp

Själv är jag förälskad i min MacBook med 4 MB internminne som jag har haft i tre veckor nu.

Bifogat

• screenshot_02.jpg
    screenshot_02.jpg
    129.7 KB · Visningar: 134
Last edited:
Lenovo är väl IBM's gamla persondatordivision i kinesisk ägo? Lär väl inte vara bättre eller sämre än när grejerna hette IBM.
Har en Lenovo T61p sedan några månader, och är riktigt nöjd med den (bortsett från skitoperativet Vista). Jag och kollegan gjorde en väldigt noggrann genomgång av utbudet av laptopar och kom fram till att den och en Compaq, minns inte vad den hette, var de enda som uppfyllde vår kravspec. De två var rätt likvärdiga prestandamässigt, så det som avgjorde var att Lenovon är snyggare och känns mer robust, samt att den har en infälld vit lysdiod högst upp på skärmen som lyser ner över tangentbordet om man vill. Helt briljant när man använder den i mörker faktiskt. :)

Vad fan skrattar du åt? Det var inte lapdance jag skrev... :mad:

Dig, lappjävel.

Jag är bara grinig för att en resa till californien blev inställd och vi har ytterligare en snöstorm på väg in i kväll...

Jobbat mkt med IBM + Lenovo comps och jag tycker de är helt klart bäst då jag ej diggar musplattor då man ej får preceision(felstavat..)
skön med den lilla röda pricken(styrdosan?) vet ej va de heter men ni fattar säkert.
sedan e de najsiga i utseendet, bra prestanda osv osv (det har ju alla nya comps nuförtiden)

Är väl mest en vanesak egentligen om man just jobbar me det, nu kommer jag mest jobba med HP comps så om ett år eller två kanske jag föredrar det?

Vad har du haft för laptops förut?

Är det en laptop du är ute efter?

edit: sedan vill man ju oftast installera om själv då alla företag lägger på massa onödiga program o skit o kan ta ett tag o avinstallera o allting vill ju inte riktigt lätt avinstallerat, då när man installerar finns det nice program som hittar och installerar drivisiar själv ljud, grafik, trådlöst, tpm o yadayada fingerprint o vad nu det kan finnas.

Någon som kan förespråka HP eller nåt annat märke mera?

Kvalite: Bra, känns robust o hållbart, tekniker på förra jobbet tappa laptops i golvet, fått sågspån på sig o damm osv osv, nada problemeas o är det nåt som e trasigt t ex skärmen spräckt eller nåt så är det as lätt o byta.

lenovo är riktigt roliga att meka isär o ihop igen och lätta att göra det med :)

Last edited:
Om jag nu har rätt för mig så byggs Lenovo datorer av Quanta.

Quanta är världens största ODM när det gäller laptops och säljer även till Dell, Toshiba, HP mfl

En Lenovo brandad maskin är bra skit.....

*/ ?>
Back