körning utan luftkanaler

boki79

bojan
Gick med
13 May 2006
Hoj
2007, Suzuki, GSX-R 1000
nån som vet om det är ok för bågen om jag kör utan luftkanalerna?
tar lite längre tid att korta ner och göra om luftkanalerna så de ska passa efter mitt ombygge av toppkåpan.

därför undrar jag om det finns nån risk att nåt går sönder osv, kör med sportfilter också nämligen.
nån försämring i prestanda osv men mestadels är jag orolig för risken att nåt större kan haverera?

Öppningen i orginalkåpan är avstämd mot bränslejusteringen vilket gör att hojen antingen går får klent eller för fett beroende på om den får i sig mer eller mindre luft med dina nya kåpa. Antagligen kommer inte hojen rasa men den kommer säkert tappa effekt.

Öppningen i orginalkåpan är avstämd mot bränslejusteringen vilket gör att hojen antingen går får klent eller för fett beroende på om den får i sig mer eller mindre luft med dina nya kåpa. Antagligen kommer inte hojen rasa men den kommer säkert tappa effekt.

Luftintagen ska släppa igenom rätt mängd som sagt. Gjorde samma grej på mitt
ombygge. Testade båda. Att den får mer luft. Då bluddrade den hejdlöst. Och gjorde så den fick mindre. Då dog den.

MVH
Patrik

lite tappad effekt gör inget tills jag fixat iordning luftkanalerna, var orolig bara så inte det går sönder nåt.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år