Michelin PILOT POWER 2CT Front 120/70 ZR17 var??

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Hoj
2007 R1
Hej..

Jag har letat efter Michelin PILOT POWER 2CT Front 120/70 ZR17 och kollat på däckonline men deras däck är gjorda i Fankrike och på Michelins hemsida så står de att de är nått fel på dom däcken...
vet ni var jag kan få tag på just de däcket??

Nu får du förklara dig lite ( batch) ?
Batch = En produktionsomgång/sats, i det här fallet en omgång däck. Eftersom dom har spårbarhet på allt dom tillverkar så kunde dom se att under just den omgången, batchen, blev det fel, och kunde sedan se vars dom däcken blev skickade, och meddela att man inte skulle använda dom, utan få ett nytt däck påsatt.
Om du söker lite här så finns det trådar om det här, och länkar till Michelins hemsida :tummenupp

Här står lite utförligare, dock på utrikiska: http://en.wikipedia.org/wiki/Batch_production

Last edited:
Däcken av berörd batch (68.000st) är antingen slutkörda eller återkallade. Möjligt att det finns en & annan hoj som ägaren ovetandes har dessa monterade, men de går ej att köpa iaf. Så du kan vara lugn.

Däcken var tillverkade i Frankrike mellan ett visst antal veckor & har denna beteckning:

6ucw980t(xxxx)
och 6ucw979t(xxxx)

Däcken av berörd batch (68.000st) är antingen slutkörda eller återkallade. Möjligt att det finns en & annan hoj som ägaren ovetandes har dessa monterade, men de går ej att köpa iaf. Så du kan vara lugn.

Däcken var tillverkade i Frankrike mellan ett visst antal veckor & har denna beteckning:

6ucw980t(xxxx)
och 6ucw979t(xxxx)

tack så mycke :tummenupp
nu är jag lite lugnare :)

jag har köpt sånna, via tyskland. men när det visade sig att det var fel batch så gick det bra att byta i sverige hos en handlare.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!