Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
TC-17 är den du skall ha inget snack om annat. jag älskar min.. inte bara på 70-200:an. även på 105VR f2.8 macro gluggen är den grymm. skall testa om jag får den på min fasta 400 nu till månen
Jajamensan D70 är där jag hänger mest..
Kinkångplingplång @ your service
Attans det passade inte.. eller jo om jag håller det framför så funar det att ta en bild. 400x1.7 är 680mm. hmm.. låter som om jag skall upp med ett par stativ och testa lite nu![]()
Oja modellbilder i studion. där är den klockren. bästa gluggen jag har till porträttbilder..
sen med teleconverter har du nästan 180mm macro
Här är ett exempel.
Har döpt den till
Vad finns i modellens öga?
http://x3mkungen.mine.nu/totte/pictures/temp/alexandra/DSC_3228-Edit.jpg
Denna är också med 105:an
http://x3mkungen.mine.nu/totte/pictures/temp/alexandra/DSC_3198.jpg
Blev det nån måne?? Jag såg ingen.
Nej jag konstaterade klockan halv fem i natt att det blir ingen. så jag gick o la mig.
Kan du inte skicka en Nikonrem till mig? Jag degar frakten.Det finns två stycken lite olika skolor där. En del kör med teleobjektiv för att komma närmare artisterna och andra kör med vidvinkel för att fånga in mera av atmosfären på scen.Macro gluggar e bra till mycket mycket mer än bara macro. Många använder dom till konsertfoto också har jag förstått.
Det finns två stycken lite olika skolor där. En del kör med teleobjektiv för att komma närmare artisterna och andra kör med vidvinkel för att fånga in mera av atmosfären på scen.
...o vissa plåtar med känsla och skiter i vad det sitter för glas på huset.
![]()
Japp. Därför en del fotografer på konserter kutar omkring som skållade bävrar med flera kameror som har olika objektiv för att ha mera att välja mellan. Det har jag sett vid ett flertal tillfällen. Men jag kan inte komma på att jag har sett en fotograf byta objektiv under en konsert. Kan ju iofs bero på att man inte gärna byter objektiv i en dammig konsertlokal som är fylld med rökmaskinsrök...Personligen så tycker jag att det ena inte utesluter det andra. Det e det som e det fiffiga med en systemkamera.
Jag tycker att Foto är 5% talang och resten hårt arbete.
Glöm inte att det handlar om minst 5% tur också. Oavsett hur mycket talang man har och hur hårt man sliter så behövs det ett visst mått av tur för att vara på rätt plats vid rätt tillfälle.![]()
Japp. Därför en del fotografer på konserter kutar omkring som skållade bävrar med flera kameror som har olika objektiv för att ha mera att välja mellan. Det har jag sett vid ett flertal tillfällen. Men jag kan inte komma på att jag har sett en fotograf byta objektiv under en konsert. Kan ju iofs bero på att man inte gärna byter objektiv i en dammig konsertlokal som är fylld med rökmaskinsrök...![]()
Glöm inte att det handlar om minst 5% tur också. Oavsett hur mycket talang man har och hur hårt man sliter så behövs det ett visst mått av tur för att vara på rätt plats vid rätt tillfälle.![]()
Är det här nåt att ha tror ni? 250 spänn kan man ju lägga.
http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=58776767
Ett nytt hus är alltid välkommet. Mitt val ligger på en MK-III men plånboken säjer stopp. Så jag får rikta min blick mot en 40D med BG.
Fast...en beggad MK-II N borde ju göra susen?
Hade föressten Nikons 2x konverter (TC-20 II eller vad den hette) i väskan som jag aldrig har använt.. haha.. bra å ha...
Eftersom du plåtar så mkt motorsport kan jag tycka du skall gå för en MKII eller III då du behöver speeden.. det var mkt därför jag köpte D300 med batterigreppet. då får jag 8fps.

Ska man snacka få bilder per sekund i förhållande till priset så hamnar ju ändå Hasselblad och liknande digitala mellanformatskameror i en helt egen klass. För sisådär 300 lakan får man en kamera som klämmer ur sig 35 bilder per minut. Iofs så är upplösningen då 39mpix, men iaf...Angående Canon så tycker jag att man ska köpa ett 1Ds Mark III hus för 79.995.- så man får whooping 5 bilder per sekund![]()
|
|
Sportsterbygge i nästa nummer
I Allt om MC nummer 8 komme... |
|
|
Dags för gräsgasa hos Hydet
Den 1 augusti kör Hydet MC ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |