ER6-tråden

Hej Vänner!

Finns det någon hjälp att få med en mapp till G&G slipon, tills man får hojen bänkad.
Har inte fått min PCIII än men man vill ju vara redo.
 
Hehe... jag är konfunderad. :va

Engagerade mig i att slänga på mitt Two Brothers tidigare ikväll men blev lite fundersam över lambasonden; finns ju ingenstans att göra av den på röret - what to do? Köra utan? Verkar ju som att det funkar finfint i US där de inte ens har en sond...

Nån som har en klok idé (eller lyckats få loss kabelanslutningen "ovanför" sonden? :rolleyes: ) ?
 
Hej Vänner!

Finns det någon hjälp att få med en mapp till G&G slipon, tills man får hojen bänkad.
Har inte fått min PCIII än men man vill ju vara redo.

Jag mailade dynojet via PC3s hemsida och fick ett tips på vilken map som var "närmast" min setup. Prova det.

Hehe... jag är konfunderad. :va

Engagerade mig i att slänga på mitt Two Brothers tidigare ikväll men blev lite fundersam över lambasonden; finns ju ingenstans att göra av den på röret - what to do? Köra utan? Verkar ju som att det funkar finfint i US där de inte ens har en sond...

Nån som har en klok idé (eller lyckats få loss kabelanslutningen "ovanför" sonden? :rolleyes: ) ?

På redracingparts så har du väl till och med nån plugg som ersätter hålet för lambdasonden. Jag tror mig ha sett något dylikt iaf, när jag kollade upp G&G på den sajten!

Det var riktigt smidigt med relät förresten, slippa dona med motstånd och skit. Nu sitter det tonade framblinkers + relä på.
 
Last edited:
Ni som kan mkt:

Vinner man något speciellt på byta "kröken" och ha fullsystem?
Arrow race headers for 650R

Arrowheader650R.jpg
 
Last edited:
Jag har varit rätt sugen på att sätta på full-system på min med, har för mig att grabbarna på 650forum sa nåt om typ 1.5-2 hk i ökning.
 
Undrar om GPR har nån egen ER-6-krök. Ska man slänga dit nåt dylikt så skall det ju göras innan man bänkar. Dock så måste man ju styra upp det där med lambdasonden då väl, finns väl inget uttag på racekröken? :)
 
Så jag får alltså vänta några veckor till innan jag kan provköra :huvet Någon som vet om stibix har någon för provkörning? 17 mil till Borås eller 20 mil till Löddeköpinge spelar ingen roll för mig.


Fick samtal ifrån Hörbergs igår. Dom kommer få in demo exen av N-modellen runt mitten på nästa vecka, så kolla med dom i mitten på nästa vecka om dom kommit ännu så att du inte kanske kör helt i onödan. F modellen kommer dröja ytterliggare lite innan den kommer en. Han visste inte riktigt när.
 
Klipp dig, raka dig, snyt dig, gör ettan och tvåan på dass...
Gör troligen ungefär lika stor skillnad :tummenupp

Fan Mackan, va inte taskig nu, du vet ju själv när vi satte på effektböjen på MT5:an...det gav säkert 5km/h ökning för öronen...å accet...man hängde ju knappt kvar i styret när man gasade fullt...

skulle typ gissa på max 0,3 hk men möjligen ett lite annorlunda ljud...:tummenupp kanske skulle investera...:)
 
Fick samtal ifrån Hörbergs igår. Dom kommer få in demo exen av N-modellen runt mitten på nästa vecka, så kolla med dom i mitten på nästa vecka om dom kommit ännu så att du inte kanske kör helt i onödan. F modellen kommer dröja ytterliggare lite innan den kommer en. Han visste inte riktigt när.

Ok, tack för informationen!
Jag kollade med stibix, dom har n-modellen hemma nu, men f-modellen har inte kommit ännu. Det blir nog till att prova en n i helgen om vädret tillåter. Det är tydligen väldigt korta leveranstider så jag ska kunna ha en hoj snart...om jag bara lyckas bestämma mig.
 
Fan Mackan, va inte taskig nu, du vet ju själv när vi satte på effektböjen på MT5:an...det gav säkert 5km/h ökning för öronen...å accet...man hängde ju knappt kvar i styret när man gasade fullt...

skulle typ gissa på max 0,3 hk men möjligen ett lite annorlunda ljud...:tummenupp kanske skulle investera...:)

Muhaha!

Ja jääävlar vad det flyttade på sig back in the days!
Man kanske skulle slänga på en Jamarcol nu istället :yoparty
 
Efter alla dom här påhoppen var jag ju tvungen att kolla upp det här lite mer :tungan
Ett helsystem (Arata) ger 8-10 extra hk (med PC:3a vad jag förstod).

Men visst, de e rätt mycke cash att lägga ut för att få ut lite extra.
Såg förresten att jänkarna håller på att göra ett slip-on test för att kolla pris/vikt/hk-ökning på ett gäng slip-ons.
 
Efter alla dom här påhoppen var jag ju tvungen att kolla upp det här lite mer :tungan
Ett helsystem (Arata) ger 8-10 extra hk (med PC:3a vad jag förstod).

Men visst, de e rätt mycke cash att lägga ut för att få ut lite extra.
Såg förresten att jänkarna håller på att göra ett slip-on test för att kolla pris/vikt/hk-ökning på ett gäng slip-ons.

precis, med pc3 och säkert med ett annat luftfilter...8-10 hk extra, men dom är nog inte på hjulet...eller?
 
Tror inte det var med nåt annat filter faktiskt.
Vet faktiskt inte om det är på hjulet eller ej, hur vet man det?
 
Tror inte det var med nåt annat filter faktiskt.
Vet faktiskt inte om det är på hjulet eller ej, hur vet man det?

Jadu, det beror på om siffrorna kommer från vevaxeln eller från hjulet. det blir ju alltid förluster från motor till bakhjulet. skulle gissa på att våra 72,1 orginal hästar är mätta i motorn...medans det verkliga hk antalet är 5hk mindre eller så...med det här ar bara sånt jag hört, å inget jag kan något om :va :confused:
 
Jadu, det beror på om siffrorna kommer från vevaxeln eller från hjulet. det blir ju alltid förluster från motor till bakhjulet. skulle gissa på att våra 72,1 orginal hästar är mätta i motorn...medans det verkliga hk antalet är 5hk mindre eller så...med det här ar bara sånt jag hört, å inget jag kan något om :va :confused:

http://www.riderforums.com/showthread.php?t=39968

Med tanke på att den där karln inte kommit upp i 70 (66,xx) på bakhjulet med alla sina mods så lär nog 72.1 vara på axeln. :)
 
Last edited:
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top