rolig hoj för runt 40 000:-

...så du menar att en twin inte kan vara en sporthoj...??? :7peta :D
visst kan det vara det men jag gillar det inte pga att dom gillar att låsa bakhjulet ibland när man motorbromsar.

Allt beror självfallet på vad du kört innan men en gsxr 750 har resurser som väldigt få kan nyttja till fullo, i synnerhet på gatan. CBR 900 kan vara ett alternativ, liksom R1 och Kawa zx7r

zx9r är mer sporttouring idag, känns tung och trög i jämförelse med en gsxr 750.

Tycker jag
håller med fullständigt..zx9 känns stor o tung...
inge prob med sv, den har slirkoppling
ok visste jag inte...*ler*
Priserna ligger högt "än så länge", tror du det blir billigare framåt våren:va Du är 4-5 månader för sent ute. Med tanke på att du har kört div hojar innan så borde du ha kolla på vilka hojar som finns, en tråd med 50-11 olika hojar hjälper dig knappt men jag har hört att r1 går fort:gnissla

ja jo det har du rätt i men vill bara ha lite råd om vad man ska köpa..
har haft ett gäng med hojjar under 3 år nu o har aldrig vairt nöjd...
men det e klart det blir jag nog fan aldrig..:)

Thunderace tycker ju jag är en fin och billig hoj med hyfsat tryck i...

köp en streetfighter de är ofta billigare. och givet roligare på gatan:tummenupp
Nä gillar inte halvmotarder längre:-)

Jag skulle köpt den här. Den räcker nog till fast det är en 600 kubikare.
En honda CBR 600 F4i:

http://www.blocket.se/vi/14898411.htm?ca=14_s

Verkar vara en toppenhoj också:

http://www.motorcyclenews.com/MCN/b...Honda/HONDA-CBR600F-2000--current/?&R=EPI-344

:tummenupp
Nej tack ingen varvraket...har tröttnat på 15000varv i 110km/h(överdrift)...
tyvärr.
Thunderace tycker ju jag är en fin och billig hoj med hyfsat tryck i...
jop helt rätt men känns lite sport/touring precis som zx9:an gör...vill ha ett roligare chassi samt vass motor...:yoparty

Då får du kanske spara några $ till och köpa en värre hoj!
Jag skulle bara tagit ett fett banklån och köpt det jag ville ha :näsblod

hehe jotack det har jag redan gjort när jag köpte min bil...bara 170 000:- kvar att betala..*ler*

Köp en R1, framför allt de blå är riktigt snabba.

Jag har haft x antal sporthojar tidigare...sen blev det stånkamotard... o en VTR 1000 som blev streetfighter. Då vaknade suget rejält o jag kom på vad som var meningen med livet. Sålde både motard o VTR o köpte en Superduke. Har haft den en säsong o har aldrig någonsin sett fram mot nästa säsong så mkt som jag gör nu !:) . V-twin is DA SHIT !:tummenupp
Ang slirkoppling.... Tja...har aldrig haft nån hoj med slirkoppling o vet inte hur det är att köra med det. Har aldrig upplevt att det varit några problem med att bakhjulet låser upp vid avslag in i böjar....snarare lite manligt att rita svarta spår o komma på ställ...:).

klart som korvspad(om det nu e klart) att blåa hojjar går fortare...se bara på gubbar över 50 dom tar blå piller o blir skitsnabba...(har jag hört)...:tummenupp

JonaZ, det är en gixxer du ska ha, inget annat! :tummenupp
Skämt o sido, men prova på några olika. Både v-twin och radfyror, se vilken som känns bäst. Lycka till!

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back