rolig hoj för runt 40 000:-

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
Som sagt funderar på en rolig sporthoj till våren för runt 40 000:-
krav inte äldre än 96..
SPORTHOJ inte motard eller nåt v twin skit....
inte under 750cc...
ge bra förslag nu jag vet att det finns..

Det beror vä lhelt på vad du kört innan... Om du jämför med en nyare 1000cc så lär du ju kanske bli lite besviken, men är det ex. en första sporthoj så e det nog tillräckligt för första sommaren...
Själv gick jag på en R6 som första hoj, tyckte det var ett hellvetiskt drag i den, sen testade jag en R1, och nu åker man moppe känns det som...

hehe knappas min första hoj..
har åkt
gpz900r
r1-03
r1-99
KTM 625SMC-05
ZX9-R -00
CBR900RR -99
CCM 710 R30 -04

vill ha typ samma chassi som cbr:en o samma klös som en r1:a o samtidigt skön som en zx9...
ni fattar..det e kört..hehe
funderar skarpt på en R1 modell 99..
Men oxo en zx9-r igen..
tycker dock priserna ligger väl högt än så länge på blocket..svårt hitta nåt under 45000:-

ös på med förslag bara

gillar inte v-twinnes benägenhet att låsa upp bakhjulet vid kraftig nedväxling/motorbroms...

hehe knappas min första hoj..
har åkt
gpz900r
r1-03
r1-99
KTM 625SMC-05
ZX9-R -00
CBR900RR -99
CCM 710 R30 -04

vill ha typ samma chassi som cbr:en o samma klös som en r1:a o samtidigt skön som en zx9...
ni fattar..det e kört..hehe
funderar skarpt på en R1 modell 99..
Men oxo en zx9-r igen..
tycker dock priserna ligger väl högt än så länge på blocket..svårt hitta nåt under 45000:-

ös på med förslag bara

Låter som en 929

...så du menar att en twin inte kan vara en sporthoj...??? :7peta :D

Allt beror självfallet på vad du kört innan men en gsxr 750 har resurser som väldigt få kan nyttja till fullo, i synnerhet på gatan. CBR 900 kan vara ett alternativ, liksom R1 och Kawa zx7r

zx9r är mer sporttouring idag, känns tung och trög i jämförelse med en gsxr 750.

Tycker jag

Priserna ligger högt "än så länge", tror du det blir billigare framåt våren:va Du är 4-5 månader för sent ute. Med tanke på att du har kört div hojar innan så borde du ha kolla på vilka hojar som finns, en tråd med 50-11 olika hojar hjälper dig knappt men jag har hört att r1 går fort:gnissla

gillar inte v-twinnes benägenhet att låsa upp bakhjulet vid kraftig nedväxling/motorbroms...

Låter mer som det är föraren det hänger på...:rolleyes: Visst är det skillnad men har man väl lärt sig vad gränsen går tycker jag man kan åka enormt mycket mjukare än om man doserar kraften med bromshandtaget...har inga som helst problem med SP1an (som saknar slirkoppling fö) :tummenupp

Men det är klart, smaken är ju olika

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back