Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Tja!
Jag hade problem med min motor hela hösten, mest konstiga vibrationer: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=163279 men den verkade gå ordentligt fett också, det är kolsvart å svagt kletigt i samtliga burkar
Dock lika mycket i alla.
Nu har jag rivit isär motorn i molekyler, och ska börja mäta upp allt för å försöka hitta något glapp/spel någonstans som inte ska vara där. Men när jag tog bort startmotorkopplingen och kände på "frihjulet" så snurrar det inte helt fritt, det känns som när man har dragit ett hjullager åt skogen för hårt. Det hoppar runt så att säga, svårt att förklara
Hur ska det kännas? Ska det kunna snurra helt fritt och mjukt? Dvs knäpper man till det så ska det iaf röra sig lite innan det stannar?
När jag vände uppåner på motorn så ramlade en skruv ut från nånstans i närheten av drevet. Vad gör den?
Den har alltså lossnat när jag har kört, och legat i kletet vid drevet 
Det verkar som den kommer från vänstra gängan på bilden, den alldeles ovanför insexen.
Jag hade problem med min motor hela hösten, mest konstiga vibrationer: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=163279 men den verkade gå ordentligt fett också, det är kolsvart å svagt kletigt i samtliga burkar
Dock lika mycket i alla.Nu har jag rivit isär motorn i molekyler, och ska börja mäta upp allt för å försöka hitta något glapp/spel någonstans som inte ska vara där. Men när jag tog bort startmotorkopplingen och kände på "frihjulet" så snurrar det inte helt fritt, det känns som när man har dragit ett hjullager åt skogen för hårt. Det hoppar runt så att säga, svårt att förklara
Hur ska det kännas? Ska det kunna snurra helt fritt och mjukt? Dvs knäpper man till det så ska det iaf röra sig lite innan det stannar?
När jag vände uppåner på motorn så ramlade en skruv ut från nånstans i närheten av drevet. Vad gör den?
Den har alltså lossnat när jag har kört, och legat i kletet vid drevet Det verkar som den kommer från vänstra gängan på bilden, den alldeles ovanför insexen.