GSX-R 1000 K7-tråden

Har inhandlat en K7:a. Känner mig grymt glad! Och snart, snart är det vår.

Tänkte modda den en smula bara:

Jardine GP1
Lite öppnare filter
Mappa om originalinsprutet om det är möjligt

Hurra!

Bara att grattulera till en grym hoj.:tummenupp Skall du slänga på ett slipon,så ta ett där du blir av med katen, den stryper bra i mellanregistret. Såg en bänkkörning på samma hoj med, och utan kat fast med originalpiporna. på topp skillde det ca 4hk men i mellanregistret var det mer skillnad.
 
Bara att grattulera till en grym hoj.:tummenupp Skall du slänga på ett slipon,så ta ett där du blir av med katen, den stryper bra i mellanregistret. Såg en bänkkörning på samma hoj med, och utan kat fast med originalpiporna. på topp skillde det ca 4hk men i mellanregistret var det mer skillnad.

Tänkte skynda långsamt och köra ett hundratal mil med original. Då kan jag
passa på och känna mig originell - finns det någon med K7 som kör original? :)

Mtp på det du säger så kanske ett single TRC Yoshimura slip-on skulle vara
en bra ide'.

http://www.yoshimura-rd.com/ps-3212-1117-trc-stainlessstainless-slip-on-single.aspx

$361 på www.starcycle.com

Inte så hutlöst dyrt.

Jag känner mig lam när det gäller hur en pc3 funkar . Men jag antar att det finns en färdig map för ett sådant Yoshimura/TRC så det ska "bara" vara att montera en pc3 med rätt map och sedan iväg.

Dvs ingen dynosession behövs?

Edit: Map M333-510 som finns på
http://www.powercommander.com/power...nder_all_downloads.aspx?mk=13&mdl=104&yr=2007
kanske?
 
Last edited:
Tänkte skynda långsamt och köra ett hundratal mil med original. Då kan jag
passa på och känna mig originell - finns det någon med K7 som kör original? :)
Jag kör original en bra stund till.....
Som jag sa tidigare, enda anledningen till att byta bör vara utseende och ljud - effektmässigt får jag pungsvett redan som det är :gnissla
 
Ögongodis från årets finska MC-mässä. Japanerna kan verkligen bygga helsystem!
 

Bifogat

  • Japansystem 1.jpg
    Japansystem 1.jpg
    108 KB · Visningar: 156
  • Japansystem 2.jpg
    Japansystem 2.jpg
    61.8 KB · Visningar: 134
Tänkte skynda långsamt och köra ett hundratal mil med original. Då kan jag
passa på och känna mig originell - finns det någon med K7 som kör original? :)

Mtp på det du säger så kanske ett single TRC Yoshimura slip-on skulle vara
en bra ide'.

http://www.yoshimura-rd.com/ps-3212-1117-trc-stainlessstainless-slip-on-single.aspx

$361 på www.starcycle.com

Inte så hutlöst dyrt.

Jag känner mig lam när det gäller hur en pc3 funkar . Men jag antar att det finns en färdig map för ett sådant Yoshimura/TRC så det ska "bara" vara att montera en pc3 med rätt map och sedan iväg.

Dvs ingen dynosession behövs?

Edit: Map M333-510 som finns på
http://www.powercommander.com/power...nder_all_downloads.aspx?mk=13&mdl=104&yr=2007
kanske?


du kan köra med Powercommanders sk standardmapp men du får inte ut allt ur ditt slipon/helsystem.

Vissa påstår att det är lika bra att låta bli att skaffa pc3 om man inte ska bänka om hojen..

jag testade en mapp från powerc och körde ngr mil och sen bänkade jag..
skillnad som natt och dag:tummenupp
 
du kan köra med Powercommanders sk standardmapp men du får inte ut allt ur ditt slipon/helsystem.

Vissa påstår att det är lika bra att låta bli att skaffa pc3 om man inte ska bänka om hojen..

jag testade en mapp från powerc och körde ngr mil och sen bänkade jag..
skillnad som natt och dag:tummenupp

OK

Ska man vara nogrann med att välja dynojetverskstad eller kan man bara
ta den som ligger närmast? (DinMC)
 
OK

Ska man vara nogrann med att välja dynojetverskstad eller kan man bara
ta den som ligger närmast? (DinMC)


vissa påstår att en bra bänkare kan krama ur det absolut sista i hk hojen har,,

Och Din Mc levererar sånt hela tiden så dom kan jag rekomendera..:tummenupp

sen så har ju honda city gjort reklam för att dom har norra europas modernaste dynojet bänk men om dom e bättre el sämre än dinmc vete f*n..
 
vissa påstår att en bra bänkare kan krama ur det absolut sista i hk hojen har,,

Och Din Mc levererar sånt hela tiden så dom kan jag rekomendera..:tummenupp

sen så har ju honda city gjort reklam för att dom har norra europas modernaste dynojet bänk men om dom e bättre el sämre än dinmc vete f*n..

Vilket trevligt sammanträffande att jag bor nära DinMC då. :)

Tack
 
Har k7:an samma funktion som till exempel r1 som gör att den får mer effekt när luftintaget är trycksatt?
 
Nån här i tråden som har en GSX-R med Racefit Slash & bor i Sthlm med omnejd? Skicka gärna PM Isf. =)
 
Nu är man med surgixer K7. Jag har beställt ett yoshi racetrioval med cone end som kommer om ett par veckor...

iom att man måste få till bilden med exakt antal pixlar för att den skall gå att lägga upp på SH så skiter Jag i det. finns på yoshis japansida...
http://yoshimura-shop.netmove.co.jp..._e/c_racing1_e/c_racing2_e/c_racing3_e&d=7514


Jag letar efter Hotbodies racing blinkers. Det går inte att köpa från deras sida, någon annan än oak som tar in? (deras sida var blank när Jag kollade), eller finns det andra alternativ?
 
:galen

yoshi_stor.jpg
 

Grattis :tummenupp

Eftersom hojen känns så slö :rolleyes: , funderar även jag på att byta det tunga, fula original systemet.
Länken du lämnade visar på rätt stora effektökningar i mellanregistret...
http://yoshimura-shop.netmove.co.jp/data/power/150-508-54-0_pow.gif

Normalt skulle jag tro att slipon inte gav något, att Katten är det som bromsar och ett helsystem krävs...

Någon som vet om detta är bluff eller om katten faktiskt kan sitta kvar och man ändå får K6 drag i mellanregistret?
 
Grattis :tummenupp

Eftersom hojen känns så slö :rolleyes: , funderar även jag på att byta det tunga, fula original systemet.
Länken du lämnade visar på rätt stora effektökningar i mellanregistret...
http://yoshimura-shop.netmove.co.jp/data/power/150-508-54-0_pow.gif

Normalt skulle jag tro att slipon inte gav något, att Katten är det som bromsar och ett helsystem krävs...

Någon som vet om detta är bluff eller om katten faktiskt kan sitta kvar och man ändå får K6 drag i mellanregistret?

Come over to the dark side! chwossss-chwossss, tjöp det! I nuläget är det bara mitt bove har beställt så Jag är ensammen om det. Dyrt som faen var det också, 9 papp! Men då är det ett halvsystem som går från innan katten och bak och sen sparar man in 10 kg!. Jag tykte det var fint som faen och körde försäljningssnack på mig själv en timme sen beställde Jag det.

Någon som har koll på blinkalternativ fram? oakperformance sida funkar inte. Hojen är så ful med orginalskiten att Jag inte ens vill torrköra:mad:
 
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top