16,5" hjul.

2FST4U

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2005
Hoj
KTM
Villka firmor säljer 16,5" hjul? Har inte direkt hittat något ställe man kan köpa dom på. :confused:

Billigast är säkert KTM/Husaberg Powerparts men annars finns det väl Alpina, Marchesini, Talon/Excel, Goldspeed mm, jag tror inte det finns någon som inte har 16,5" i sitt utbud, sen är det väl bara att hitta vem som säljer dem.

Billigast är säkert KTM/Husaberg Powerparts men annars finns det väl Alpina, Marchesini, Talon/Excel, Goldspeed mm, jag tror inte det finns någon som inte har 16,5" i sitt utbud, sen är det väl bara att hitta vem som säljer dem.

Har kollat Husaberg och KTM hardparts men där finns inga 16,5".

Kränger man på 17" däck på 16.5" fälgar också? Eller finns det 16.5" däck speciellt till den storleken? Jag skulle gärna vilja veta varför det finns denna storleken av fälg, det är ju minst sagt lite udda. Det är väl bara raceputtarna som åker på den storleken fälgar eller är jag helt ute och svävar?

16.5 Goldspeed.

Hej.

16.5" är inga problem.

På kolfiber framhjulen i 16.5 är det ca 1 mån lev tid just nu.
Känd Husaberg förare väntar på sina inför träningsläger.

Har både hjul och däck.

Kolla på www.goldspeed.nl

Hlsn
Thomas

Kränger man på 17" däck på 16.5" fälgar också? Eller finns det 16.5" däck speciellt till den storleken? Jag skulle gärna vilja veta varför det finns denna storleken av fälg, det är ju minst sagt lite udda. Det är väl bara raceputtarna som åker på den storleken fälgar eller är jag helt ute och svävar?

Ja, visst finns det däck. Annars vore väl fälgen ngt överflödig? :P
Ytter omkrets är oftast i princip densamma på däcken, Vilket gör att du kan ge däcket en annan profil för bättre grepp vid nedlägg.
Ja, kör man bara gata är det säkerligen fullkomligt bortkastade pengar. Iaf så länge det inte finns gatgodkända däck ens i dimentionen vad jag känner till.

Jaja, visst fattar jag att det finns däck, man kör alltså inte på 17" däck på 16.5" fälgar. Har ju aldrig sett ett 16.5" däck så man måste ju fråga med vad och hur fälgarna används. =)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back