Håller Aprilia SXV/RXV 550 att slanga med?

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Flera :P
Undrar om Aprilia SXV/RXV 550 har bra smörjning så att lager mm får sin rätta smörjning vid längre bakhjulsåka.
Vissa 1cyl 4taktare (läs cross) tål inte att åka på slangen med då smörjningen blir otillräcklig pga att pumpen/arna suger torrt med stora repkostnader som föjd.

Man vill ju kolla med folk som kör hojarna de lär ju veta ifall det håller ihop.
Har kollat lite inv i motorn och ser ju betydligt bättre ut i konstruktion än vanliga 4t crossar.
Höll själv på och körde på slangen med 450 4t cross fick byta alla lager inkl vevstake pumpar mm pga att den sög torrt på olja, blev rätt dyrt i delar....
Söker därför efter nått som håller riktigt bra, är väldigt sugen på en RXV550 då jag gillar grusåka.

Man vill ju kolla med folk som kör hojarna de lär ju veta ifall det håller ihop.
Har kollat lite inv i motorn och ser ju betydligt bättre ut i konstruktion än vanliga 4t crossar.
Höll själv på och körde på slangen med 450 4t cross fick byta alla lager inkl vevstake pumpar mm pga att den sög torrt på olja, blev rätt dyrt i delar....
Söker därför efter nått som håller riktigt bra, är väldigt sugen på en RXV550 då jag gillar grusåka.

Kolla med Superbike. De har en beg. för 54.900:-:tummenupp

Finns en Beg SXV 550 med ny uppdaterad motor... Annons är inte ute än.

Verkar bli en Aprilia MEN är lite kluven till vilken modell SXV eller RXV jag ska välja.
Har en RMZ 450 nu som jag åker på vinterhalvåret med (även sommar ibland)
Kör mest grusväg och en del asfalt.
Funkar en SXV med grövre däck att åka snabb skogsväg mm med????

Verkar bli en Aprilia MEN är lite kluven till vilken modell SXV eller RXV jag ska välja.

www.speedgear.se har tagit fram ett endurokit till SXV´n. Bara bolt on så är det ut å köra

Jag körde grus med min med dom "race"-däcken som sitter original, och de gick att köra riktigt fort med bara dom.

Får du då på ett par typ regndäck så går de väl ännu bättre.

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back