Är det vår?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
7C här i Stockholom nu. Ser fler och fler hojjar ute, även om det inte är många. Ska man plocka ut grisen måntro?

Jobbigt bara att jag inte har nån stans att parkera den. MC-parkeringen börjar inte gälla förrän 1/4.

Vad tror ni? Kommer det komma nån snö :lr ?

Klart det är vår! Ut med hojen, här ska köras... Om det inte hade varit för det att mina Rukka-byxor får ett nytt innerfoder... FAN! Nästan så att man har lust att åka och köpa ett par slit-och-släng-byxor bara för att.... eller inte.

kommer förmodligen mer kyla men den risken får man ta, jag bor ju längre söderut också. Blev en 13 mila runda igår och förhoppningsvis en 17 mila idag. Plocka ut din "gris", MC intresset är ändå så pass irrationellt att det inte spelar större roll med små "plockautdenellerej" misstag.

/D.

Klart det är vår. Var fint i kalmar igår i vilket fall :)

Bifogat

• vår.jpg
    vår.jpg
    236.3 KB · Visningar: 195
Blir nog en tur till Dalarö i dag--Snart .
Ska bara fika & klä på mig sen bär det iväg.
Hoppas på torra vägar .

För mycket salt på vägarna!! ja du läser rätt jag mötte saltbilen igår (+5) på natten. Nopp den får vila en stund till

För mycket salt på vägarna!! ja du läser rätt jag mötte saltbilen igår (+5) på natten. Nopp den får vila en stund till

Det går ju att tvätta hojen efter en runda!

Enligt kalendern så är det inte vår. Meteoroligiskt så är det vår, dygnsmedeltemperaturen 0 eller mer i minst 7 dygn (dock ej över 10+). MEN, även meterologer vill ha 4 årstider och säger att det ändå inte blir vår förens ett visst datum, vilket jag tror infaller i Mars.

Nej det är inte vår trots temperaturen. Kommer säkert mer kyla och snö, även i skåne. Det är trots allt inte mer än 10/2. Men man skall passa på att köra när man kan så jag skall ut o köra idag. På med goretexkläderna bara så går det fin fint. Mycket nöje ;)

här nere i södern ser man hojar titt som tätt, och idag ska hon fanimig ut :tummenupp

precis min tanke... det saltas fortfarande... Får vänta lite tills saltet och det värsta gruset är borta...

Nej det vet väl alla att våren är en bit bort!! fast visst blir man sugen när vintern är som den är!! Men jag tänker vänta tills dom slutat med saltat och värsta sanden är borta:tummenupp

ca:10 mil i dag.
"Många" hojar ute.
Samåkte me´en asagrymm MC på Nynäsvägen mot stan.
(dålig på märken men grymt ljud på den MCn.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!