Flashback för 2007...

• Thread starter Thread starter @ngel
  • Start date Start date

@ngel

Guest
Tjena ...

Pga av platsbrist på familjenborgh.com i slutet av säsongen så blev det inte mycket bilder från de 2 sista tävlingarna ... Sorry...
Men här är de ivf... haft lite meck med att få fram en ny server men nu finns den där ...

http://galleri.myphotos.cc/

Kika gärna in och dröm er bort en sväng ... :)

Ps: familjenborgh.com kommer inte att hosta fler bilder fram över, så lägg gärna den nya länken på minnet

Tjena bruden!!!
Dax att ta fram kameran ur kassaskåpet och putsa till den nu till säsongen börjar!!

Tjena bruden!!!
Dax att ta fram kameran ur kassaskåpet och putsa till den nu till säsongen börjar!!

Tjena! Länge sen sist ... :)

Jepp ... damma fixa putsa och ta nya tag ... :D Ska bara få råd till nytt objektiv.. :tungan

Tror du killarna och tjejerna ger oss några riktigt snygga foto denna säsongen?

Snacka om att man har abstinens... Saknar det... Massor!!

Kul me folk som e entusiaster, keep on.
Bra bilder, ska försöka ge dig fler i sommar.
//Ove

Vad använder du för utrustning när du fotograferar?

Jag tycker att motiven, vinklarna osv är bra men att kvalitén på bilderna är lite under medel. Det borde bero på utrustningen, därav frågan.

Jodå...jag håller med...abstinensen finns där....:gnissla
Säg till om du vill ha hjälp med objektiv...kanske kan hjälpa...:)

Vad använder du för utrustning när du fotograferar?

Jag tycker att motiven, vinklarna osv är bra men att kvalitén på bilderna är lite under medel. Det borde bero på utrustningen, därav frågan.

Kan kanske bero på hur förminskade de är...

Kan kanske bero på hur förminskade de är...
Komprimeringen spelar självklart roll men när man klickar på bilderna för att göra dem större är inte skärpan den bästa. Vet av egen erfarenhet att det inte spelar någon roll hur duktig man är på att fota om utrustningen inte håller måttet, den är A och O.

För att förtydliga är det ingen som helst kritik mot fotografen, jag var bara intresserad av att höra vilken utrustning hon använder :)

Komprimeringen spelar självklart roll men när man klickar på bilderna för att göra dem större är inte skärpan den bästa. Vet av egen erfarenhet att det inte spelar någon roll hur duktig man är på att fota om utrustningen inte håller måttet, den är A och O.

För att förtydliga är det ingen som helst kritik mot fotografen, jag var bara intresserad av att höra vilken utrustning hon använder :)

Ok.:tummenupp

Last edited:

:) Ingen fara ..
Första gången jag lånade en väst och tog mig ut var i Gelleråsen i Juli-07 Så man är lite grön fortfarande.. Innan dess har jag knappt fotat blommorna i rabatten... :D
Glad amatör som man är... Så har jag en EOS 400D och jag kör med ett Canon EF 75-300f/4-5.6 III USM.
Riktiga doningar kostar ju runt X 10 000 slantar... kanske det kan ge lite ljus över saken ...
Men ... en sak ... När jag lägger upp bilder i galleriet så har jag en liten batch som förminskar osv innan det lägga ut.. (testa att lägga ut ett par hundra bilder som du ska editera manuellt... Gjort det en gång så söker du en annan lösning nästa gång ;) ... ) batchen är en mod till coppermine...
Bilderna i orginal ser helt annorlunda ut ... så tyvärr så blir det ett litet nerbyte när man gör såhär... Hoppas att ni har ett överseende med det...

Kul me folk som e entusiaster, keep on.
Bra bilder, ska försöka ge dig fler i sommar.
//Ove

Thx .. Gärna fler bilder ja .. Men inga grusåkning mitt framför en nästa gång va? ;) Sådant är bara dyrt ...

Last edited:
:) Ingen fara ..
Första gången jag lånade en väst och tog mig ut var i Gelleråsen i Juli-07 Så man är lite grön fortfarande.. Innan dess har jag knappt fotat blommorna i rabatten... :D Glad amatör som man är... Så har jag en EOS 400D och jag kör med ett Canon EF 75-300f/4-5.6 III USM. Riktiga doningar kostar ju runt X 10 000 slantar... kanske det kan ge lite ljus över saken ... Men ... en sak ... När jag lägger upp bilder i galleriet så har jag en liten batch som förminskar osv innan det lägga ut.. (testa att lägga ut ett par hundra bilder som du ska editera manuellt... Gjort det en gång så söker du en annan lösning nästa gång ;) ... ) batchen är en mod till coppermine... Bilderna i orginal ser helt annorlunda ut ... så tyvärr så blir det ett litet nerbyte när man gör såhär... Hoppas att ni har ett överseende med det...
Okej, då är det inget fel på utrustningen utan snarare komprimeringen :)
Kan tänka mig att det under dåliga ljusförhållanden, som det var på en hel del race i år, så räcker inte ett 4-5.6 till riktigt men ett 2.8 objektiv av bra kvalité kostar som sagt 10.000:- och uppåt.

Hoppas du kan hitta en plats där du kan ladda upp bilderna i originalkvalité utan komprimering, det är kul att se sig själv på bild :tummenupp

Grymma Cred för att du valde att lägga 2 bilder på #78 på frontpagen!!!!!! :tummenupp

Snyggt!

Okej, då är det inget fel på utrustningen utan snarare komprimeringen :)
Kan tänka mig att det under dåliga ljusförhållanden, som det var på en hel del race i år, så räcker inte ett 4-5.6 till riktigt men ett 2.8 objektiv av bra kvalité kostar som sagt 10.000:- och uppåt.

Hoppas du kan hitta en plats där du kan ladda upp bilderna i originalkvalité utan komprimering, det är kul att se sig själv på bild :tummenupp

Det jag vill ha ligger på nästan 20 000 ... Lite mycket för mig just nu .. :tungan Och det var inget kul ljus att plåta i ... ett himmla meck med både det ena och andra ... Och så jag som är newbie... Need I say more? ;)

I orginal är de enorma :D De tar lite plats ... räkna lite själv ... man vill ha ut alla som är hyfsat ok ... i släng 100-200 kanske ... så kör man de mot vad vart orginal är á la 3 Mb i snitt ... och så tar via ska vi säga ca 10 tillfällen ... det blir mycket plats det :tungan

:fakta Ecksackt!
Keep up the good work!:tummenupp
Mozz

Thx... :)

Kanon bra bilder, tackar :tummenupp

Snällt ... Tack :rodnar

Grymma Cred för att du valde att lägga 2 bilder på #78 på frontpagen!!!!!! :tummenupp

Snyggt!

Uj! Ja så blev det ja ... Är faktiskt ett script som gör att de blir så ... så jag är lite halvt oskyldig på det..
:rodnar :rodnar
Nu blir ju alla avis på dig ju ;)
:D :D Ingen covergirl utan coverboy då... :D

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!