Vad håller Stockholm MC varuhuset på med?

NeonPlasma

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2008
Hoj
Striple -09
Hej!

För två veckor sedan var jag in på Stockholms MC varuhus och beställde en ny Triumph Thruxton, betalade handpenning och vi kom överens om att leverans skulle ske så snart som möjligt. Vi kom även överens att han skulle kolla upp leveransdatum och ringa upp mig. Han ringde aldrig.

När det gått två veckor ringde jag upp och frågade när den skall levereras. Försäljaren lovade att kolla upp det och ringa tillbaka. Han har inte ringt tillbaka.

Jag börjar bli smått misstänksam eftersom han frågade om jag ville ha den levererad i april. Öhhhh... Nää jag sa jag, jag vill ha den nu! och vi kom överens om a.s.a.p
Till saken hör att dom två andra återförsäljarna jag varit i kontakt med påstår att det är ca två veckors leverans på dom.

Vad håller dom på med? Är det jag som är knusslig? Har någon annan varit med om detta?

Last edited:
gör som jag gjorde!!! åk till linköping (triumph center) och snacka me joppe så ordnar han en hoj till ett bra pris:tummenupp det är värt besväret!!

Hade det varit jag som stod i begrepp att slanta upp över hundra kakor hade jag...hmmm få se nu.. 2 alternativ

1. Pratat med det aktuella försäljningsstället.

2. Frågat vad jag ska göra på sporthoj.com

Hmmm, vilket känns mest resultatorienterat....hmmm

Min sproiljans Audi var en vecka försenad i höstas, jag kan tipsa om att jag ringde audi Danderyd och ställde mina frågor, inte nordicaudi.com

Vem behöver en drös anonyma gissare när det finns en riktig människa att kontakta i första hand?

Last edited:
Tack för snabba svar, ville kolla att mina funderingar var rätt. Ångrar grymt att jag inte köpte den för Triumph center söder som jag fick samma erbjudande från. Går dit i morgon och får jag inte svar, vill jag ångra köptet.
Helt patetiskt att man måste jaga någon man betalt 10 000 kr i handpenning för att få det man beställt.

Skitslött av säljaren men dödskallar finns det överallt. Kan de inte leverara så är det ju bara att häva kontraktet och gå någon annanstans.

Skitslött av säljaren men dödskallar finns det överallt. Kan de inte leverara så är det ju bara att häva kontraktet och gå någon annanstans.

Japp! Utan tvekan.
/U

Hade det varit jag som stod i begrepp att slanta upp över hundra kakor hade jag...hmmm få se nu.. 2 alternativ

1. Pratat med det aktuella försäljningsstället.

2. Frågat vad jag ska göra på sporthoj.com

Hmmm, vilket känns mest resultatorienterat....hmmm

Min sproiljans Audi var en vecka försenad i höstas, jag kan tipsa om att jag ringde audi Danderyd och ställde mina frågor, inte nordicaudi.com

Vem behöver en drös anonyma gissare när det finns en riktig människa att kontakta i första hand?

2. Delar med sig av dåliga erfarenheter så att andra får kännedom om dom. Konsumentupplysning! Alla handlare har inte upptäckt att djungeltrumman är bra mycket snabbare numera via dylika forum som det här. Gäller för övrigt många andra brancher än just MC.

Last edited:
Det är väl bara att säga till dem att slänga på lite extragodis på bågen som plåster på såren för en dåligt skött affär. Enligt min erfarenhet så brukar man alltid kunna få något extra.

Varför inte bara knalla in och säga att antingen hostar ni fram hojen el så tar jag tillbaka min handpenning och köper min hoj någon annanstans ?

Det är köparens marknad och jag tycker du ska utnyttja detta.:tummenupp :tummenupp

Eller så ringer man och frågar igen. Din hoj är på gång under kommande vecka, förmodligen redan på måndag. Det får man veta om man som helt utomstående nobody frågar på MC-varuhuset. Man kan också (om man vill) lämna ett nummer där man har för avsikt att svara utanför kontorstid. Så var det med det.

Mitt besök hos Triumph Center i Skogås slutade med att jag hade köpt en Triumph. :)

Happy endings!

Information är viktig och får men inte den blir man orolig.
Nu är det över. Den levereras under denna vecka. 3 veckor efter beställingen. :tummenupp

Såklart förstår jag att man skall snacka med butiken direkt. Vilket jag också gjorde. Men helt ärligt visste jag inte vad man kunde förvänta sig och det verkar på era svar som om mina ilska var berättigad.

Happy endings!

Information är viktig och får men inte den blir man orolig.
Nu är det över. Den levereras under denna vecka. 3 veckor efter beställingen. :tummenupp

Såklart förstår jag att man skall snacka med butiken direkt. Vilket jag också gjorde. Men helt ärligt visste jag inte vad man kunde förvänta sig och det verkar på era svar som om mina ilska var berättigad.
Jag kan även sätta en slant på att dom finns här, och säkert har sett din tråd! Ava finns här, Mc-boden finns här osv, precis som polisen, smc och många klubbar. Så bra att säga att det löste sig till slut :tummenupp Förhoppningsvis tar dom till sig informationsbiten också! :rolleyes:

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard