slog över

Ah fy fan! Idag hände samma sak för mig, fick en av mina snyggaste wheelies hittils på 2ans växel förbi massa moppe töntar och hojen bara försvann under mig i typ 50km/h. Stod på bakre fotpinnarna dessutom så jag kunde inte snabbt trycka ner bakbromsen. =(
neej fan va skämmit.

Alltid en fot på brommsen :mattias

har hänt ungefär samma sak med min frambroms, den blev helt slapp, men oljan var fortfarande kvar. Förstod inte vad som hade hänt, så jag drog ner dne till min kompis som fixade det på 10 min;o. det kan ha blivit lite luft i vajern, men tror det e ett ganska enkelt fel.

har hänt ungefär samma sak med min frambroms, den blev helt slapp, men oljan var fortfarande kvar. Förstod inte vad som hade hänt, så jag drog ner dne till min kompis som fixade det på 10 min;o. det kan ha blivit lite luft i vajern, men tror det e ett ganska enkelt fel.
Slangen.
Sitter banjobulten ("Skruven som håller slangen") löst, så skall den naturligtvis dras åt.
Helst med nya tätningar (aluminium eller kopparbrickor).
Passa på att byta vätska när du ändå håller på.
Bäst brukar det bli om man fyller på underifrån, i luftningsnippeln, med en (ren!) oljekanna eller liknande.
Är hojjen äldre än fem år, och har gummislangar, så byt slangarna.
Helst till stålomspunna.
Stålomspunna håller (vad jag vet) en livstid.
Eller 10-15 år i alla fall.

det e fixat nu lufta bromsen bara så funka det prima sen. Nu står den redo i garaget och väntar på fina dagar. :)

"efter ett överslag i cirkus 75 km/h. Jag satt på röva och gled ungefär 20 m över et fartgupp och grejer"..

Farthinder finns det väl bara på 30-sträckor..en hastighetsbegränsning som jag respekterar oavsett tidpunkten..

"efter ett överslag i cirkus 75 km/h. Jag satt på röva och gled ungefär 20 m över et fartgupp och grejer"..

Farthinder finns det väl bara på 30-sträckor..en hastighetsbegränsning som jag respekterar oavsett tidpunkten..

okej gör du det :tummenupp jätte bra :pannkyss

vägen va tom klockan var runt 00 inte en människa så långt ögat kan nå. Du menar alltså att du ligger i 50? :va du är inte en normal mc-åkare. Sköt du ditt och jag sköter mitt :arsele håll dig borta från den här tråden om du ska leka moraltant. och btw varför hänger du i 125 forumet om du kör en 1300?

Edit: det va en 50-sträcka

okej gör du det :tummenupp jätte bra :pannkyss

vägen va tom klockan var runt 00 inte en människa så långt ögat kan nå. Du menar alltså att du ligger i 50? :va du är inte en normal mc-åkare. Sköt du ditt och jag sköter mitt :arsele håll dig borta från den här tråden om du ska leka moraltant. och btw varför hänger du i 125 forumet om du kör en 1300?

Edit: det va en 50-sträcka

Bra att du inte själv blev skadad,,möjligtvis din självkänsla då..

Kör klokt

Så det här är förbjudet område om man har över 125cc? Det var nåt nytt.

det handlar inte om det. han kommer in och leker moraltant, skriver alldrig i det här forumet annars men när en liten 16-åring kör några km/h för snabbt ja då e han på direkt. vem som helst får la skriva i den här delen av forumet men han/hon behöver inte leka "pappa". Och va fan denna tråden är endå ganska gammal.

det handlar inte om det. han kommer in och leker moraltant, skriver alldrig i det här forumet annars men när en liten 16-åring kör några km/h för snabbt ja då e han på direkt. vem som helst får la skriva i den här delen av forumet men han/hon behöver inte leka "pappa". Och va fan denna tråden är endå ganska gammal.

Han har faktiskt rätt. Köra för fort på just 30-sträckor är bara idiotiskt. Det finns en anledning till att det är 30 där. Visst har jag kört för fort ett antal gånger, men sällan på en 30-väg.

Och ja, jag vet att du skrev att det var en 50-sträcka.

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back