Vad är du för en kuf? (Meyer-Briggs)

Vilket personlighetstyp är du?

• Antal röstningar
    0
Troligtvis blir man lite skev på grund av att man inte värderar engelska uttrycken på samma vis som en född engelsktalande.

Jepp, så är det säkert.... Med största sannolikhet stämmer de svenska testen jag tagit bättre. Synd att jag inte kunde hitta det svenska testet igen... :mad:

Your Type is
ENTJ

En i mängden tydligen :näsblod
det är väl ett acceptabelt antagande att vissa slutsatser kan dras av respektives uppträdande på forumet.. de som har undvikit att skriva sitt resultat men ändå har röstat hamnar således i högen som kanske har tummat lite på sanningen både i röstningen och under testets gång.

å jag klandrar dem inte, jag skulle också vilja vara som mig själv om jag inte var mig själv..

det är inte heller underligt att de lite mer framträdande personligheterna på forumet strävar mot samma mål och är ganska lika varandra även i vardagen.. det återspeglas i trådar som denna och den aktuella iq-tråden. de som inte deltar i dessa tester har inte samma behov av den bekräftelsen eller längtan efter att visa sin superioritet och det är därför siffrorna blir skeva..

uppmärksamhet och ett ständigt sökande efter att bekräfta sig själv.. gjutet

Last edited:
ISTP... vette fan om det stämmer lr inte men det är jag, Clintan, James Dean, Burt Reynolds och Tom Cruise =)
Edit: Och Frank Zappa :yoparty

//Jeppe

Last edited:
det är väl ett acceptabelt antagande att vissa slutsatser kan dras av respektives uppträdande på forumet.. de som har undvikit att skriva sitt resultat men ändå har röstat hamnar således i högen som kanske har tummat lite på sanningen både i röstningen och under testets gång.

å jag klandrar dem inte, jag skulle också vilja vara som mig själv om jag inte var mig själv..

det är inte heller underligt att de lite mer framträdande personligheterna på forumet strävar mot samma mål och är ganska lika varandra även i vardagen.. det återspeglas i trådar som denna och den aktuella iq-tråden. de som inte deltar i dessa tester har inte samma behov av den bekräftelsen eller längtan efter att visa sin superioritet och det är därför siffrorna blir skeva..

uppmärksamhet och ett ständigt sökande efter att bekräfta sig själv.. gjutet

Förstår inte vad ett personligstest á la Meyer-Briggs har med superioritet och självbekräftelse att göra? Är det önskvärt att man ska vara en viss profil här på SH har jag missat något....

Förstår inte vad ett personligstest á la Meyer-Briggs har med superioritet och självbekräftelse att göra? Är det önskvärt att man ska vara en viss profil här på SH har jag missat något....
ok, det var tidig måndagsmorgon så ge det ett försök till, men med lite java i blodet den här gången..

Pedofil? :va

Hur som helst, jag blev uppmätt såsom ENTP när jag blev testad för ett tag sedan. Orkade inte göra nätvarianten.

En liten hemlighet: ENTP-personerna har störst kukar! :yoparty

Var han pedofil?
Visste jag inte.
Tänkte mer på en (fruktansvärt) intelligent människa, som har ett eget tankesätt och gör som han vill.
Duger gott med Niels Bohr också.

Tycker det är svårt att svara ärligt på sådana här test.
Svarar jag verkligen som jag "är", eller som jag "vill vara"?

Överlåter hellre till andra att bedöma mig.
Trots att de flesta kommer fram till att jag är en arrogant idiot.
Psykopat?
Javisst!

haha, INTP...
"distinctively expressed introvert"
förklarar varför det är så ansträngande att umgås med folk:rolleyes:

ok, det var tidig måndagsmorgon så ge det ett försök till, men med lite java i blodet den här gången..

Dåså, nu har jag sugit i mej säkert 10 koppar tjära under dagen men det fick aldrig den önskade effekten. Min IQ vill helt enkelt inte titta över den där magiska gränsen på +50 IQ som som krävs för att fatta. Detta trots allt kaffedrickande. All for not.

Vet inte om du syftar till att ovanligt många hamnar inom samma kategori, och att dessa är lider av självbekräftelsebehov, superioritet, etc. Eller är det alla vi som har svarat?

För min egen del tycker jag personlighetstest av den här typen är ganska underhållande. För de som svarar ärligt kommer vidare läsning om personlighetstypen sannolikt att vara underhållande och igenkännande.

Last edited:
ESTJ

Stämde sådär, men jag har lite speciella värderingar så jag brukar aldrig platsa på något i sånadär test :D

Jag fick det till att ESTJ är typ = "Gör om, gör rätt och att allt ska vara som det alltid varit. Ordning och reda." Visst tycker jag om när det är ordning och reda. Men jag älskar samtidigt att göra något bara sådär, för att se hur det slutar.

Stog också att de håller hårt på familjära saker och aldrig missar sånt som födelsedagar och liknande, hell - jag kan ju knappt min egen födelsedag.

"The ESTJ is not afraid to stand up for what she believes is right even in the face of overwhelming odds. ESTJs are able to make the tough calls. "
Stämmer nog däremot ganska bra.

Your Type is
ISTP

# moderately expressed introvert
# slightly expressed sensing personality
# slightly expressed thinking personality
# very expressed perceiving personality

Dåså, nu har jag sugit i mej säkert 10 koppar tjära under dagen men det fick aldrig den önskade effekten. Min IQ vill helt enkelt inte titta över den där magiska gränsen på +50 IQ som som krävs för att fatta. Detta trots allt kaffedrickande. All for not.

Vet inte om du syftar till att ovanligt många hamnar inom samma kategori, och att dessa är lider av självbekräftelsebehov, superioritet, etc. Eller är det alla vi som har svarat?

För min egen del tycker jag personlighetstest av den här typen är ganska underhållande. För de som svarar ärligt kommer vidare läsning om personlighetstypen sannolikt att vara underhållande och igenkännande.
tack för att du försökte, förtydling följer:

som ett svar på misstron till testet och/eller deltagarna ville jag kasta lite ljus på varför siffrorna är så skeva..

a) folk ljuger, antingen under själva testet eller när det är dags att rösta på sitt resultat
b) en stor del av de som dras till forum söker efter någon form av bekräftelse och vet också att de kan få den här, ofta tack vare att de är lite skarpare än genomsnittet.. det här leder till att de som söker den här bekräftelsen (genom att exempelvis ta del av det här testet) är likartade personer som också får likartade resultat på ett test som detta..

tack för att du försökte, förtydling följer:

som ett svar på misstron till testet och/eller deltagarna ville jag kasta lite ljus på varför siffrorna är så skeva..

a) folk ljuger, antingen under själva testet eller när det är dags att rösta på sitt resultat
b) en stor del av de som dras till forum söker efter någon form av bekräftelse och vet också att de kan få den här, ofta tack vare att de är lite skarpare än genomsnittet.. det här leder till att de som söker den här bekräftelsen (genom att exempelvis ta del av det här testet) är likartade personer som också får likartade resultat på ett test som detta..

Okej, nu tror jag att jag förstår hur du resonerar.

a) På "A" svarar jag att detta sannolikt inte skiljer sej från andra tillfällen. Vet att de "riktiga" testen man brukar ta inför en intervju brukar innehålla kontrollfrågor. Dvs försöka kolla om du ljuger medvetet, fösöker svara "rätt", etc.

b) På "B" svarar jag att jag förstår vad du säger, men jag håller inte med. Varför skulle folk på SH vara skarpare än gemene man? Det finns säkert samma snitt osäkra/bekräftelsesökande/självsäkra människor här som det finns i övriga befolkningen. Jag tror den gemensamma faktorn på SH är folk som gillar hojar. Vissa av oss gillar säkert uppmärksamhet och spela apa, etc. Dom flesta tror jag inte gör det...

Last edited:
ESFJ

very expressed extravert

slightly expressed sensing personality

slightly expressed feeling personality

slightly expressed judging personality

Back