Pulverlackering inom GBG

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Hoj
Superduke -06
Tjenare, skulle vilja få fälgarna till Duken pulverlackade. Undrar ifall de finns någon firma som gör schysst jobb med blästring och lackeringen för ett bra pris?

Guson här i stan löser det lätt, tror fortfarande att de ligger vid älvsborgsbrons fäste vid klippan. Om du trugar får du det säkert vitt, eller orange hahaha

Vad brukar det kosta i pengar ungefär?

Har en ram, sving och 2st fälgar som behöver pulverlackas, förarbetet kan jag göra själv om det är himla dyrt (snål som man är) :D

Kan man pulverlacka en gaffel? Eller skall man kanske anodisiera/eloxera eller vad det nu kan heta?

Hmm och glasblästra:yoparty och allt kul man nu kan komma på / sorry, drog iväg lite där i tankarna:gnissla

Vad brukar det kosta i pengar ungefär?

Har en ram, sving och 2st fälgar som behöver pulverlackas, förarbetet kan jag göra själv om det är himla dyrt (snål som man är) :D

Kan man pulverlacka en gaffel? Eller skall man kanske anodisiera/eloxera eller vad det nu kan heta?

Hmm och glasblästra:yoparty och allt kul man nu kan komma på / sorry, drog iväg lite där i tankarna:gnissla

Du ska nog anodisera gafffeln.

Guson här i stan löser det lätt, tror fortfarande att de ligger vid älvsborgsbrons fäste vid klippan. Om du trugar får du det säkert vitt, eller orange hahaha

Ok tack. Jo, kanske Orange, men det lär bli nog bli skinande svart!:tummenupp
Bättre än det äckligt gråa jag har nu!

Finns även en firma i Kungälv (Rollsbo industriområde) som ska vra duktiga, kommer inte på namnet just nu, men vet att dom har blivit nämnda på forumet förut.

Finns även en firma i Kungälv (Rollsbo industriområde) som ska vra duktiga, kommer inte på namnet just nu, men vet att dom har blivit nämnda på forumet förut.

Det är nog Pulverteknik i Kyngälv du menar. En av dom som jobbar där kallas Baggen och han är en jäkel på sidovagnscross:yoparty . Dom har gjort några jobb åt en polare och det har blivit bra.

Det är nog Pulverteknik i Kyngälv du menar. En av dom som jobbar där kallas Baggen och han är en jäkel på sidovagnscross:yoparty . Dom har gjort några jobb åt en polare och det har blivit bra.

Han har dessutom varit jäkligt duktig på bandy (nej inte sån där fjantvariant inomhus med ribbstolar som sarg utan riktig bandy).

Kan rekommendera honom han heter egentligen Krister, men han har alltid väldigt mycket att stå i.

K, ett alternativ till ifall det skall pulverlackas i framtiden. Skjuter upp på det pga andra prioteringar fr tillfället. Jag tackar för att ni tog er tid och svara;)

Jag är också lite nyfiken på det här.
Har någon pejl på priset för en sving? Antagligen både förarbete och pulver, eftersom jag är en lat skit när det gäller att gnugga utan att se resultat, vilket oftast förabeten är...

Jag är också lite nyfiken på det här.
Har någon pejl på priset för en sving? Antagligen både förarbete och pulver, eftersom jag är en lat skit när det gäller att gnugga utan att se resultat, vilket oftast förabeten är...
Typ 500 pix...

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back