Slipon

Pegaso650

Numera på Honda...
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
Viffer -98
Funderar på att byta ljuddämpare på Pegason. Mest för utseende och ljud men även för att få en extra hästkraft. Tänkte även byta till ett mera öppet filter då.
Men då dyker det upp några frågor:
Jag vill inte ha ett system för 20 tusen, jag vill ha ett billigt. Vad rekomenderas??
Efter att ha bytt avgas och filter, måste jag då justera sprutet?? Antar att den kommer gå med lite tam blandning.
Kan man isåfall justera sprutet på nåt annat sätt än med PC??

:va :va :va

Tack

Finns andra tillverkare än Dynojet (PowerCommander). Men tror endå att PC är att rekommendera, kolla om dom har till din hoj. www.dynojet.com
Ingen mening o byta filter om du inte sätter på PC, om du vill ha ut mer effekt.

Då har du första genrationens sprutmotor fast du har gamla designen, finns tyvärr ingen möjlighet att mappa om dessa utan du får byta sprut helt alternativt konvertera till förgasare.
De enda som tillverkar slipon till dessa hojar är staintune (australiensiskt företag). Själv byggde jag ett oneoff system till min men det var inte direkt gjort i en handvändning.

Har du insprut på den där?

Japp!

Då har du första genrationens sprutmotor fast du har gamla designen, finns tyvärr ingen möjlighet att mappa om dessa utan du får byta sprut helt alternativt konvertera till förgasare.
De enda som tillverkar slipon till dessa hojar är staintune (australiensiskt företag). Själv byggde jag ett oneoff system till min men det var inte direkt gjort i en handvändning.

Fakk! Då går ju det bort. :huvet
Har dock hittat slipon från GPR och Gianelli också. Fast jag vet ju inte om de är nåt att ha.
Även Acra har - kostar ca 2/3 av hela hojens värde :näsblod

Om man bara byter burkar, mest för utseende och buller då, men struntar i filter - behöver man justera sprutet då också?? :confused:

Last edited:
Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...