Mitt stora problem!

ulf_larsson

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Hoj
Yamaha YZF R6 -07
Jag ska på fredag iväg och kolla på en ny hoj (r6 årsmodell 2007) då det fortfarande är relativt låga priserna på hojjarna fortfarande. Mitt problem är dock att jag har 30 mil dit och med brist på bil med dragkrok och släp börjar jag överväga att köra hem den, dock så är ju vädret inte till min fördel. Så jag tänkte höra med er, tror ni sträckan Stockholm - jönköping kommer vara genomförbar utan att förfrysa eller liknande?

Enligt SMHI's nuvarande prognos så kommer det vara 2-4+ då. Det är jävligt kallt. Jag hade nog väntat eller letat efter en bil med drag. Men så är jag lite bekväm :D

Säger bara Glöm det! Du kommer frysa mandomen av dig. Hitta något att frakta den med.

Varför inte hyra en skåpbil på statoil eller Ok&Q8 ? Du är bara dum om du chansar och kör hem hojen.

Va fan ge en polare en burgare på mcdonald så får han köra. Premiären ska väl ändå vara en trevlig runda.

Jo, kom igen nu! Hojen kommer bli skitig som ett as, du kommer ha dödsångest efter 5 mil och dina fingrar, knän, haka, fötter och hals kommer att trilla av. Skitroligt ju.

Finns ju såna där envägs-skåpbilar... borde ju inte bli så dyrt.:tummenupp

Edit: Jaha, ska han åka på :tummenupp då eller?

Last edited:
Hade jag inte jobbat på fredag kväll så hade jag gärna gjort det åt dig i utbyte mot den där burgaren och en tågbiljett till stockholm, men folk har påpekat tidigare att jag inte är riktigt riktig i huvudet. Är sugen på o testa de nya vinter handskarna jag köpte på mc mässan.....

Det är väl inga problem att köra nu? :va

Jag har visserligen influensa men annars hade även jag kunnat ställa upp på att köra hem dem. Om inte annat så för att få prova en R6:a med 16 000 varv..! :hihi

Haha lite delade meningar nu :P Hade gärna bjudit någon polare en hamburgare för att få lift men då jag precis flyttat så känner jag bara fattiga studenter som inte äger någon bil.

Skåpbil kostar ca 1000kr att hyra på macken. helt seriöst så måste du väl känna någon som har en bil med drag! en lämplig kärra kostar typ 200kr/dygn att hyra. Jag hade ringt alla jag känner för att få fram en bil! Så sluta fundera börja ring!!!

Haha lite delade meningar nu :P Hade gärna bjudit någon polare en hamburgare för att få lift men då jag precis flyttat så känner jag bara fattiga studenter som inte äger någon bil.
Finns det ingen tattare i Jönköping som vill ha gratis mat och något att roa sig med i sitt sketna liv?

Förra våren började jag köra i början av mars. Det var 3-5 plusgrader i två veckor, och jag pendlade tio mil - enkel resa. :gnissla
Ta på riktigt med kläder, stanna på varannan mack för en varm kaffe och se till att ha tillräckligt med tid. Då GÅR det, om man VILL. :yoparty

Säger bara Glöm det! Du kommer frysa mandomen av dig. Hitta något att frakta den med.

Men sluta nu. Kan man köra skoter när det är 20 grader kallt, så visst kan man köra hoj när det är plusgrader.
så vida vägen är bar.

Ska du köpa en så pass dyr hoj så är du bara dumsnål om du inte hyr en skåpbil.
Plus att det är stor risk för snö mellan Stockholm och Jönköping idag och imorrn.

Vafan, såg 3 budhojar och 2 andra för en halvtimme sen, är de förarna så mycket bättre / övermänskliga än alla andra eller?

Pff en torr E4, vad är problemet? Såg förresten en Jetski i Strömmen häromdagen. KÖÖRR!!!

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard