läs vad jag skrev en gång till, det där har inte nånting med saken att göra.
Eehh... det var ju inte ditt inlägg jag citerade så jag vet inte vad det spelar för roll vad du skrev riktigt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
läs vad jag skrev en gång till, det där har inte nånting med saken att göra.
Eehh... det var ju inte ditt inlägg jag citerade så jag vet inte vad det spelar för roll vad du skrev riktigt?

Hohoooo! Sicken jädra vintertråd detta är! Så mycket energi på ingenting, ingenting alls.
![]()
/perris

hmm, sida 6 inlägg #112![]()

Haha va många som skyller på ekonomi, erkänn ni är för fega helt enkelt en sporthoj är inte dyr i inköp och går hur bra som helst att trafikförsäkra. Höjden av ironi att hänga på sh.com och se folk som klagar på sporthojar![]()
Fast det är väl ingen som klagar på sporthojar, utan man förklarar väl varför man har valt att INTE köra sporthojHaha va många som skyller på ekonomi, erkänn ni är för fega helt enkelt en sporthoj är inte dyr i inköp och går hur bra som helst att trafikförsäkra. Höjden av ironi att hänga på sh.com och se folk som klagar på sporthojar![]()

Pointen var att jag tycker SH är bra just för att det tillräckligt stort för att ge en bra mix på folk, många som är duktiga på olika saker och hög inläggsfrekvens. Jag hade kunnat hänga enbart på tex Harleyportalen där jag också skriver. Men jag tycker att SH är roligare just för att det är ett så mycket större forum, fast jag inte har ngn sporthoj. Och SH hade aldrig blivit så stort och kul om man tex hade varit tvungen att vara registrerad ägare till säg en högst 4 år gammal Gsxr1000 eller R1 för att få vara med. Detta är ju den stringenta tolkningen av en "sporthoj" enligt outlaw-intelligensian.
Anledning till att jag gjorde av med sporthojen:Inte så road av att betala en massa försäkringspengar för att bara mestadels köra i solsken.Däck konsumtion.
Visst jag har råd och äga,köra sporthoj men tycker man kan lägga pengar på bättre saker.
...bara för att den inte heter R1 och är ett år gammal så behöver det inte betyda att det inte är en sporthoj. Finns hur mycket gamla sporthojar som helst som är fruktansvärt billiga att äga,köra,krasha.
samtliga japps har både 600cc och 1000cc från 80tal som jag skulle deffinera som sporthoj och garanterat är billiga.
Då skulle jag sluta åka hoj...vad är det för vits utan prestana & skoj? Du säger försäkringar, men jag antar att du funtat på att gå ned från helförs. vafan. Jag kör helre trafik, färre mil, bättre däck - än att kompromissa. Skulle aldrig köra något halvfabrikat.....
Ska man köra bmw, så ska man köra bmw - bil enl mitt tycke...

Haha va många som skyller på ekonomi, erkänn ni är för fega helt enkelt en sporthoj är inte dyr i inköp och går hur bra som helst att trafikförsäkra. Höjden av ironi att hänga på sh.com och se folk som klagar på sporthojar![]()

Bara för att man kör något som inte definieras som sporthoj här betyder väl inte det att det är ett halvfabrikatDå skulle jag sluta åka hoj...vad är det för vits utan prestana & skoj? Du säger försäkringar, men jag antar att du funtat på att gå ned från helförs. vafan. Jag kör helre trafik, färre mil, bättre däck - än att kompromissa. Skulle aldrig köra något halvfabrikat.....
Vilken tur att det inte finns något lagstadgat tvång på att man måste köpa en sådan hoj då, så slipper vi bidra med negativa statistiksiffror i den gruppen på SH i alla fallJag tar hellre livet av mig än att jag köper en hoj från 80-talet.
Jämför med båtar exempelvis: Vissa kör med dubbla motorer osv, andra nöjer sig med att sätta segel.
Nu är det förvisso GRYMT mkt mer sportigt att segla än att trycka lite på gasen i en båt!!!!![]()
![]()

Då skulle jag sluta åka hoj...vad är det för vits utan prestana & skoj? Du säger försäkringar, men jag antar att du funtat på att gå ned från helförs. vafan. Jag kör helre trafik, färre mil, bättre däck - än att kompromissa. Skulle aldrig köra något halvfabrikat.....
Bara för att det är sportigt behöver det ju inte betyda att det är kul, se bara på 10 000m hinder till exempel...![]()
4 V8or á 1000hk st med raka rör är sportigt!![]()
Vill ha!
Sen kan ju även fråga sig om en 8år gammal 600cc ska få gå in under epitetet sporthoj.. En modern streetfighter har ju bättre klös..![]()
Det knäcker hojåka också när det gäller action kan jag säga..

|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem
WP har länge varit synonymt... |
|
|
Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar
Donut Labs VD Marko Lehtimä... |
|
|
Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar
Donut Labs VD Marko Lehtimä... |
|
|
MC-Mässan närmar sig!
På årets stora motorcykelmä... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |