Varför kör du INTE sporthoj?

R6:an var skitskoj men jag var/är student så det blev lite tight med plats för pengar till mat, öl & damer.
Ktm´n gjorde entré och vips vägde jag 13kg mindre på 2 månader, levern skrek av välbehag och damerna gjorde inte hembesök till en med förgasaren på köksbordet. :confused:

Fast detta berodde inte på hojen utan på att det fattades en 1.5 månad mellan utbetalningstillfällena av lön...

Hohoooo! Sicken jädra vintertråd detta är! Så mycket energi på ingenting, ingenting alls.

För övrigt så har ni ju redan konstaterat att de absolut främsta anledningarna till att ni inte kör sporthoj är för att ni är ett gäng ömma snålisar.
shop61d.jpg

:-)
/perris

Hohoooo! Sicken jädra vintertråd detta är! Så mycket energi på ingenting, ingenting alls.

shop61d.jpg

:-)
/perris

Jo, håller med om att det här var en riktigt lökig vintertråd. När det gäller den sköna moppen du har på bild har jag haft en! Jag var en jävel på att köra på två hjul! :yoparty

Minns nu att det var jag som startade denna tråd...
Racka ner på den och racka ner på mig.

Tråden är ju bara en kontratråd till "Varför kör DU sporthoj".

Last edited:
Varför ha en sporthoj när man kan ha en racer ? varför inte en racer som man kan trampa själv ?

Vill man köra hoj eller vill man åka hoj ?

Jag vill hellre köra .... men många åker sporthoj :yoparty

Haha va många som skyller på ekonomi, erkänn ni är för fega helt enkelt en sporthoj är inte dyr i inköp och går hur bra som helst att trafikförsäkra. Höjden av ironi att hänga på sh.com och se folk som klagar på sporthojar :D

Haha va många som skyller på ekonomi, erkänn ni är för fega helt enkelt en sporthoj är inte dyr i inköp och går hur bra som helst att trafikförsäkra. Höjden av ironi att hänga på sh.com och se folk som klagar på sporthojar :D

Jag kör helförsäkrat, därför åker jag inte renodlad sporthoj, varför köper inte du en riktig hoj istället för den där 6dl moppen din fattiglapp? :D

Fast det är väl ingen som klagar på sporthojar, utan man förklarar väl varför man har valt att INTE köra sporthoj :va
Det finns nog lika många anledningar till val av hojtyp som det finns hojägare :tummenupp

Höjden av ironi är väl i så fall att hänga på ett internetforum (som per definition är textbaserat) och påstå att man "ser" folk klaga på olika saker, när man i själva verket har läst något, och alltså inte i egentlig mening sett personen/personerna ifråga :rolleyes:

Men istället för att klaga så är det väl bara att börja banna alla som inte har en max 3-4 år gammal sporthoj, så får ni väl se hur kul forumet gleshoj.com blir sen :arsele

Tycker Jörgen Karlsson gav ett rätt bra svar på varför man sedan hänger på SH trots avsaknad av det som definieras som sporthoj :)
Pointen var att jag tycker SH är bra just för att det tillräckligt stort för att ge en bra mix på folk, många som är duktiga på olika saker och hög inläggsfrekvens. Jag hade kunnat hänga enbart på tex Harleyportalen där jag också skriver. Men jag tycker att SH är roligare just för att det är ett så mycket större forum, fast jag inte har ngn sporthoj. Och SH hade aldrig blivit så stort och kul om man tex hade varit tvungen att vara registrerad ägare till säg en högst 4 år gammal Gsxr1000 eller R1 för att få vara med. Detta är ju den stringenta tolkningen av en "sporthoj" enligt outlaw-intelligensian.

Last edited:
Anledning till att jag gjorde av med sporthojen:Inte så road av att betala en massa försäkringspengar för att bara mestadels köra i solsken.Däck konsumtion.
Visst jag har råd och äga,köra sporthoj men tycker man kan lägga pengar på bättre saker.

Då skulle jag sluta åka hoj...vad är det för vits utan prestana & skoj? Du säger försäkringar, men jag antar att du funtat på att gå ned från helförs. vafan. Jag kör helre trafik, färre mil, bättre däck - än att kompromissa. Skulle aldrig köra något halvfabrikat.....

Ska man köra bmw, så ska man köra bmw - bil enl mitt tycke...

...bara för att den inte heter R1 och är ett år gammal så behöver det inte betyda att det inte är en sporthoj. Finns hur mycket gamla sporthojar som helst som är fruktansvärt billiga att äga,köra,krasha.
samtliga japps har både 600cc och 1000cc från 80tal som jag skulle deffinera som sporthoj och garanterat är billiga.

Jag tar hellre livet av mig än att jag köper en hoj från 80-talet.

Då skulle jag sluta åka hoj...vad är det för vits utan prestana & skoj? Du säger försäkringar, men jag antar att du funtat på att gå ned från helförs. vafan. Jag kör helre trafik, färre mil, bättre däck - än att kompromissa. Skulle aldrig köra något halvfabrikat.....

Du satt ju på en sportster och fläkte för några månader sedan... :hihi

Än en gång +Per+: Du har ju ff inte ens hojkort än! Plus att du har en vridlös 600-plutt. :tungan
Många i den här tråden kan ju mycket väl ha åkt sportis lika länge som du levt :hihi

Last edited:

Bara för att man kör något som inte definieras som sporthoj här betyder väl inte det att det är ett halvfabrikat :rolleyes:

Olika tycke och smak är ju inte konstigt när det gäller andra saker, men när det gäller hojar så ska det alltså vara sporthoj, annars har man inte alla hästar hemma :va

Jämför med båtar exempelvis: Vissa kör med dubbla motorer osv, andra nöjer sig med att sätta segel. Det är inte heller nödvändigtvis så att den långsammaste båten är den billigaste äga, vare sig i inköp eller ägandekostnader, man har bara valt det som passar en själv bäst. Nu äger jag iofs ingen båt själv, men om jag hade en så skulle jag nog likt Jörgen klara mig utan dubbla trimplan för att luffa ut på riddarfjärden, för även om prestanda på sjön kan vara kul ibland så handlar inte båtupplevelsen om det för mig.

Jag tar hellre livet av mig än att jag köper en hoj från 80-talet.
Vilken tur att det inte finns något lagstadgat tvång på att man måste köpa en sådan hoj då, så slipper vi bidra med negativa statistiksiffror i den gruppen på SH i alla fall :tummenupp

Är det därför du är tvungen att ha hojen i sovrummet?

Nu är det förvisso GRYMT mkt mer sportigt att segla än att trycka lite på gasen i en båt!!!! :mad: :mad:

Bara för att det är sportigt behöver det ju inte betyda att det är kul, se bara på 10 000m hinder till exempel... :tummenupp
4 V8or á 1000hk st med raka rör är sportigt! :yoparty
Vill ha!

Sen kan ju även fråga sig om en 8år gammal 600cc ska få gå in under epitetet sporthoj.. En modern streetfighter har ju bättre klös.. :va

Pja! jag körde endast trafikförsäkring på min R1 2004.Skaffat på mig extra allt,tank,kåpor osv så det kändes något tryggare.Ekonomin var inga problem.

Saknade dock även möjligheten att utforska,smiska grus vilken man inte så gärna gör med en sporthoj utan att få sand/sten blästrade kåpor.

Har du inte kikat på den nya BMW HP2 Sport? Öhlins osv smått o gott,133 hk vilket räcker nog en bra bit.Försäkring hel/hel ca 6-7 tusen om jag inte har fel.
Dock dyr i inköp från 209 tusen.

Det blir säkert 1-2 hojar till i garaget med tiden,en sport och en mindre offroad.Dock kommer jag nog köra säsongsvis med dessa.Blir lite väl saftigt ha alla påställda samtidigt.

Hm ta en titt på Long Way Down (finns o ladda ner) Två tokar som kör BMW från Skottland-Sydafrika genom en massa länder,nog fasen tror jag de har kul på en BMW på 2-hjul.

BMW bil definieras som Kebab åk och pittförlängare :D
BMW hoj,finns allt från sport,äventyr,offroad till gubbahoj :)

Last edited:
Bara för att det är sportigt behöver det ju inte betyda att det är kul, se bara på 10 000m hinder till exempel... :tummenupp
4 V8or á 1000hk st med raka rör är sportigt! :yoparty
Vill ha!

Sen kan ju även fråga sig om en 8år gammal 600cc ska få gå in under epitetet sporthoj.. En modern streetfighter har ju bättre klös.. :va

2 ton båt med 60kvm spinnacker i 15 m/s är sportigt... 18 knop i en båt med teoretisk toppfart på 6,7 är hordråkk!!! :yoparty Det knäcker hojåka också när det gäller action kan jag säga..

Att peta in en motor som man kan kontrollera och slå av när det blir läskigt är :tuttar :arsele

*/ ?>
Back