Honda SP1-tråden

Styrdämpare till min spetta?

Har en mindre god erfarenhet av ofrivilliga vobbel och styrutslag vid lite häftigare åkning. Har tidigare haft en ZX7-R som var bedrövlig ibland. Nu har jag äntligen infriat mitt nyårslöfte - är numera ägare till en fin fin Spetta. Har inte kört nått vidare ännu med den (2 km :yoparty ) men ska slänga på stålompunnet, PC III usb och lite annat. Bara ljudet var värt 60 pannor. Vad säger ni om styrdämpare (kommer definitivt åka bana:D )?

Med eller utan, vad säger ni?

Last edited:
Självklart utan, kör rätt hårt på både bana och landsväg och har aldrig haft några riktigt otrygga styrslag. Kör utan ;)

Powerwheelies 200+ =inga problem så börjar spettan wobbla beror det mer på föraren eller ett trasigt chassie ;)
Ja vi får väl se... om någon månad lär man väl kunna prova bygget... Jag undrar dock om jag kan köra fullt utan... Den som lever får se.. :D

Jo!?
Både och.
Det borde ju ge en lite nervösare vinkel på framgaffeln.... :näsblod

Last edited:
Powerwheelies i 200 är en omöjlighet på spettan. går inte ens att gasa upp den på 3an ;)

Meksugna!

Jag råkade få med en hel verkstadshandbok på pdf nr jag köpte min spetta. 350 Mb eller nått, flera hundra sidor. Riktigt bra att ha om man inte vill ha nårra skruvar över. Nån som är intresserad - Kan tanka upp den via MSN. :fakta

Last edited:
Skulle också vilja ha en servicebok på pdf!:)
Är det engelska eller svenska?

Pm:a isåfall

Kul att ni är intresserade av manualen. Den är på engelska men det är inget hinder eftersom den är rikt illustrerad. Ni som är intresserade kan väl messa sin adress, så får vi se om jag kan bränna och skicka en CD. Blir det för många så får vi köra "skicka-vidare-varianten" såvida ingen har tillgång till en ftp.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon