passar denna cylindern på nsr125r- 89?

speedmonster

bonn råtta
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
honda nsr125r -89
ta bort / lås tråd =)

som rubriken lyder http://www.honda-shop.de/product_info.php?products_id=19263

den ser ju exakt lika dan ut som den skärda jag har här hemma :va fast det står att denna cylindern är till nsr 2001-2003

avgas ventil saken är lika dan på bilden som på den cylindern jag har.. jaa den ser exakt lika dan ut ? någon som vet om den verkligen passar?? :tungan tacksam för svar.

Last edited:
som rubriken lyder http://www.honda-shop.de/product_info.php?products_id=19263

den ser ju exakt lika dan ut som den skärda jag har här hemma :va fast det står att denna cylindern är till nsr 2001-2003

avgas ventil saken är lika dan på bilden som på den cylindern jag har.. jaa den ser exakt lika dan ut ? någon som vet om den verkligen passar?? :tungan tacksam för svar.
Jag är inte längre säker. För jag tyckte att min 89:a hade samma kolvdiameter som min crm men det skall den egentligen inte ha. 89:an har större cylinderdiameter och kortare slag enligt de flesta hemsidor.

Har du manual på din nsr så du har uppgifter om kolvdiameter? Eller någon annan som har?

Jag är inte längre säker. För jag tyckte att min 89:a hade samma kolvdiameter som min crm men det skall den egentligen inte ha. 89:an har större cylinderdiameter och kortare slag enligt de flesta hemsidor.

Har du manual på din nsr så du har uppgifter om kolvdiameter? Eller någon annan som har?

Spelar väll ingen roll om det är en annan diametar på kolven på orginal. Cyllen på länken får man med kolv och grejer som passar den cylindern.

jag vill bara veta om den passar på en honda nsr125r 89a !!!! :tuttar som sagt den ser exakt lika dan ut som den cylindern jag redan har.. :tungan

undrar varför dom har skrivit att den cylindern är från 2001 - 2003 årsmod :huvet

jag vill bara veta om den passar på en honda nsr125r 89a !!!! :tuttar som sagt den ser exakt lika dan ut som den cylindern jag redan har.. :tungan

undrar varför dom har skrivit att den cylindern är från 2001 - 2003 årsmod :huvet
För att den antagligen inte passar, lär inte ha varit samma motor genom alla åren.

Hade den passat så hade det stått 89-03 på den.

Antagligen så är fästena annorlunda, sen att det ingår en kolv kan kvitta, kolvbulten kanske har fel diameter.

Håller med ovanstående, den passar antagligen INTE. I så fall är dom riktigt korkade om dom inte skruver 89-03 eller liknande.
Den må SE likadan ut, men jag tror inte att du kan se att tex fästerna är på samma plats på millimetern.
Dessutom kanske de bara har tagit en bild på en NSR cylinder istället för att inte ha nån bild alls... och då kanske dom tagit en bild på en från -89 i brist på en nyare bild... långsökt men sånt händer.

Håller med ovanstående, den passar antagligen INTE. I så fall är dom riktigt korkade om dom inte skruver 89-03 eller liknande.
Den må SE likadan ut, men jag tror inte att du kan se att tex fästerna är på samma plats på millimetern.
Dessutom kanske de bara har tagit en bild på en NSR cylinder istället för att inte ha nån bild alls... och då kanske dom tagit en bild på en från -89 i brist på en nyare bild... långsökt men sånt händer.

okej okej.. det dumma är ju att dom inte skriver vilken motor den passar men ajja får leta vidare :yoparty tack för svaren ha d gubbar

Nej det är inget fel alls. Jösse har fan allt. Det kvittar vad det är så kommer han jag har en sådan till salu. Och det är skitbra för jag har själv köpt delar av han så. :tungan
Jaha, ja då var det bara jag som tolkade ditt inlägg negativt då.

Bra med folk som har allt. :tummenupp

det ser ut att lösa sig, håller på att snacka med jösse om cylinder.

så det ser ut att bara behövas en ny kolv/ringar :tuttar men det vet jag en som kan fixa :tummenupp

tack för svaren människor :)

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back