xr125 effektökning?

axello

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2006
Hoj
Honda XR125L
hallå. ska förmodligen skaffa en xr125l, finns det ngt bra avgassystem till den?, såg på gianellis hemsida att de hade några, men hittar inga återförsäljare. sen snackades det på en hemsida om att den är strypt i trotteln i förgasaren?

axello skrev:
2176909 hallå. ska förmodligen skaffa en xr125l, finns det ngt bra avgassystem till den?, såg på gianellis hemsida att de hade några, men hittar inga återförsäljare. sen snackades det på en hemsida om att den är strypt i trotteln i förgasaren?
Avgassystem kan du köpa på Lelles mc i uppsala, det är sebring och kostar strax under 3500kr. Det ger väl runt 1hk. Det kanske sitter i ett trottelstopp men det tror jag inte.

har kollat upp det där, finns ingen strypning i förgasaren. Men mcvaruhuset svarar att det finns en strypning i systemet.. vet dock inte hur den ser ut. Ta bort den o byt munstycke till 105 o ta bort locket på luftburken så ska den gå mkt bättre :) (ska göra detta snart... om man får fingra ur :P)
system finns lite här o där.. har sett ett arrow system som går oxå d på runt 3500

vill bara ge dig ett tips att inte slänga ut nåra 3500kr på ett avgassystem till den hojen, 1hk. knapp märkbar skillnad.

kanske ingen märkbar effekt skillnad men dert får ett fett fetare ljud och jag tycker att det lätt är värt det ska själv beställa ett snart...

Klahr skrev:
2346545 kanske ingen märkbar effekt skillnad men dert får ett fett fetare ljud och jag tycker att det lätt är värt det ska själv beställa ett snart...

För 3500kr? :brinnerup

ja jätt om man kper en mc för ca 30 000 så kan man nog lägga ut några tusen till på att få ett fett ljud så att man slipper skämmas.

Klahr skrev:
2347413 ja jätt om man kper en mc för ca 30 000 så kan man nog lägga ut några tusen till på att få ett fett ljud så att man slipper skämmas.

hehe köpte min hoj för 7000, den va redan trimmad och den dånar som fan. ett tips. släng inte ut 30 000 på xr125l, de e den inte värd. körde en sån när jag körde upp.. den gick slött som fan... sessutom är 125cc billiga att köpa begangnade..

XR125an är svår att få att gå bättre. Om du skaffar nytt avgassystem är det nästan enbart för ljudet...

Föresten köpte jag min Xr125l begagnad för 19, så det behöver inte vara värt att lägga ut 30 på den...

tänk att jag visste att du skulle öppna din lilla käft:)

du måste vara trött på livet min lille vän.

Får väll öppna min lilla käft hur mycket jag vill grin olle, gå och gråt för lilla mamma nu.

Nej, jag är inte trött på livet men jävligt trött på dig, du är så jävla störd du vill att alla ska säga till dig vad du vill höra, om någon säger något annat blir du som en 2 åring som inte får godis. Posta inte i ett forum om du inte kan ta konsekvenserna.

Last edited:
Får väll öppna min lilla käft hur mycket jag vill grin olle, gå och gråt för lilla mamma nu.

Nej, jag är inte trött på livet men jävligt trött på dig, du är så jävla störd du vill att alla ska säga till dig vad du vill höra, om någon säger något annat blir du som en 2 åring som inte får godis. Posta inte i ett forum om du inte kan ta konsekvenserna.

tänk att jag visste att du skulle öppna din lilla käft:)

du måste vara trött på livet min lille vän.

:corn

ja du undra vem det är som grinar:va inte är de jag iaf:D

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...