Green Card-lurendrejeri

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Började fylla i en ansökan till Green Card-lotteriet för nån dag sen, men eftersom jag inte kommer ihåg min e-legitimation så orkade jag inte fylla klart formuläret.

Hur som helst så ringer det nån amerikan hem till mig idag och påstår sig vara från Green Card-lotteriet. Jag blev jävligt förvånad och funderade vad han ville. Han sa att jag inte hade fyllt i min ansökan klart och att jag borde göra det. Eftersom jag senare hört att man måste åka inom ett halvår om man skulle vinna, och jag inte vill åka nånstans förrän nästa år, så tackade jag nej och förklarade varför. Han fortsätter berätta om chanserna att vinna, men jag avböjer än en gång varpå han tackar för sig och lägger på.

Tyckte det hela var lite konstigt men tänkte inte så mycket mer på det förrän en kompis skickade mig den här länken: http://www.usagcls.com/IMPORTANT_SCAM_WARNING.asp

Har fortfarande ingen aning var killen kom ifrån, men nog kan man ju tycka att det är rätt konstigt att dom från Green Card ska orka ringa till mig för att jag inte fyllt i en ansökan klart. Är ju inte direkt så att det spelar nån roll för dom.

Eftersom jag tackade nej till allt han hade att erbjuda, inte uppgett några kontouppgifter vare sig i formuläret eller via telefon, så borde jag väl inte ha nåt att oroa mig för? Iaf om ni har tänkt söka så kan ni ju komma ihåg det här. Och lotteriet är gratis, ber nån om en avgift så är det bluff.

oohh...
sorry, men jag trodde verkligen inte någon gick på sånt 2008.. Man kanske skulle ge sig in i internet-scam-branschen!? :)

En bra tummregel: Om något verkar vara för bra för att vara sant, så är det oftast det!

Surfa lugnt!

oohh...
sorry, men jag trodde verkligen inte någon gick på sånt 2008.. Man kanske skulle ge sig in i internet-scam-branschen!? :)

En bra tummregel: Om något verkar vara för bra för att vara sant, så är det oftast det!

Surfa lugnt!

Jag gick ju inte på det. Vad är det som skulle vara så lockande och bra? Jag blev ju inte erbjuden ett Green Card, han ville att jag skulle fylla klart ansökan för att få vara med i lotteriet.

oohh...

Surfa lugnt!

Green Card-lotteriet är inte en internet-scam, det finns på riktigt. :tummenupp

Jag klickade på en blinkande Green Card-logga och fyllde i mina kontouppgifter och skickade mitt kontokort till dem. Men jag har inte fått mitt Green Card ännu :gråta:

Jag klickade på en blinkande Green Card-logga och fyllde i mina kontouppgifter och skickade mitt kontokort till dem. Men jag har inte fått mitt Green Card ännu :gråta:

Jag har inte fyllt i några kontouppgifter så sluta snacka skit. Jag skrev ju inte ens klart ansökan.

Last edited:
Jag kan inte låta bli att småle varje gång jag hör talas om detta, det är bara så jävla roligt, eftersom det är så... ...amerikanskt.

Men kanske nåt för Sverige att efterapa kan jag tycka, klä ut de asylsökande i färglada hattar vid gränsen och bjud dom på Liseberg, under 30 poäng i tombolan får åka första containern marsch pannkaka hem till getterna!

/perris

En bra sak med statliga sidor i USA är att dom slutar på .gov.
Så är det legitima statliga sidor så skall dom ha .gov i slutet.

Allt annat är scam.

Ok, ska komma ihåg det.

Nu verkar ju vissa tro att jag har betalat in eller blivit av med pengar, så är det inte. Jag skulle aldrig betala 50 dollar för en lott, eller betala överhuvudtaget. Jag fyllde i mitt namn men skippade efterföljande steg. Det enda som har hänt är att jag fått ett telefonsamtal.

Tanken var att uppmärksamma andra.

Måste bara lyfta den här tråden..

Igår gick jag in och på "skoj" började fylla i ansökningsfrågorna för US Gov. Official green gard lottery (någon länkade till den i tråden)

Hann till sida 2 och jag hade skrivit i mitt telefon nummer osv address och det där. Kom till sedan till sida 3 där man skulle fylla i kontouppgifter och betala in något om man ville ha nån "special offer".. Men skippade det och klicka bara ner Firefox.

Sen för ca 15min sen ringer Mr Damon nånting från United States blabla Green card lottery... Frågade lite om mig som person och lite sånt samt sa att jag hade goda chanser att bli antagen och så.. Hyffsat paff man blir. Maken på seriösa dom är angående det här i staterna. :tummenupp

Grattis ni har vunnit en färgradio. Skicka bara in administrationsavgiften så kommer radion på posten :gnissla

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back