Öhlinsdämpare R1??

Jerkoffalot

jaha det va det ja.
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
Retta 01 inte i delar :-)
Hej undrar om någon vet hur man kan få på styrdämpare på en r1 streetfighter?
såg en annons förut på blocket om en kille som hade ett special fäste vid sida, var får man tag på det eller finns det andra alternativ när det inte går att sätta fast den uppe vid tanken:va

Om du har en "vårta" på ramen, en fastsvetsad mutter, så är det bara att sätta ett fäste runt ena gaffelbenet och skruva dit dämparn. Har du inte det är det bara att plocka fram svetsen, eller hitta på nåt annat klurigt fäste.
Gixxer SRAD har ju styrdämparn under styrkronan, det kanske skulle gå att göra något liknande på din? Den syns iaf inte, dolt å fint. Men köper man en Öhlinare så är man kanske inte så sugen på att gömma den... :hihi

Om du har en "vårta" på ramen, en fastsvetsad mutter, så är det bara att sätta ett fäste runt ena gaffelbenet och skruva dit dämparn. Har du inte det är det bara att plocka fram svetsen, eller hitta på nåt annat klurigt fäste.
Gixxer SRAD har ju styrdämparn under styrkronan, det kanske skulle gå att göra något liknande på din? Den syns iaf inte, dolt å fint. Men köper man en Öhlinare så är man kanske inte så sugen på att gömma den... :hihi

Hej tack för svar:tummenupp jo jag har en mutter som jag skulle kunna fästa den i och det hade killen jag pratade om innan oxå gjort. det finns alltså inget klart som man kan köpa och sätta dit då utan man får bli lite trixmix då:confused: images.jpg

Hej tack för svar:tummenupp jo jag har en mutter som jag skulle kunna fästa den i och det hade killen jag pratade om innan oxå gjort. det finns alltså inget klart som man kan köpa och sätta dit då utan man får bli lite trixmix då:confused: View attachment 220324
Det är inte så mycket trixmix :tummenupp Öhlins borde ha färdiga kit, dvs dämpare, en skruv till "ramändan" och en klamma till gaffelbenet. Det tar inte många minuter att skruva dit den heller.

Ska se om jag hittar en mer detaljerad bild, men skitsmidigt att ha den där framme.

Bifogat

• test.JPG
    test.JPG
    136.5 KB · Visningar: 61
Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8