Åka motard på bana hyffsat nära ludvika?

coff3

Tidigare coffe_bergkvist....
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Honda NSR 125 01 SÅLD Trimmad Husaberg 650 R.I.P... GSXR 600 97 inköpt!
Åka motard på bana inte allt för långt bort från ludvika?

Tja.
Undrar om det finns nån bra bana som man får köra motard på inte allt för långt bort från Ludvika?

Last edited:
Vi är på gång att få köra och träna på gruvområdet i grängesberg. Bygga eventuellt grusparti med hjälp av ett fordonsprogramm. Har varit där och kört ett antal gånger när jag varit hemma och det vore drömmen att få sätta spaden i det området. framtida SM bana kanske! Du är välkommen att provköra senare i vår marcus!

Pratade med ägaren igår och det tycks inte vara några problem alls.!

MEN VAR INTE DÄR OCH KÖR ÄNNU DÅ ALLT INTE ÄR KLART OCH ATT VI RISKERAR ATT BOMMA DENNA CHANS.

Ingen i mina gammla hemtrakter grängesberg som vill köpa en Husaberg FS650 -06 ?
//Fredrik:tummenupp

Last edited:
Absolut, riktigt rolig bana! :tummenupp

Sen körde vi i Borlänge för nåt år sen så det kanske går fortfarande?

Annars har du ju inte jättelångt till Örebro heller. :)

Låter bra:tummenupp

Grängesbergs gokartbana om hojen går hyffsat tyst.

Men mitt FP helsystem låter som åskan själv:näsblod

Vi är på gång att få köra och träna på gruvområdet i grängesberg. Bygga eventuellt grusparti med hjälp av ett fordonsprogramm. Har varit där och kört ett antal gånger när jag varit hemma och det vore drömmen att få sätta spaden i det området. framtida SM bana kanske! Du är välkommen att provköra senare i vår marcus!

MEN VAR INTE DÄR OCH KÖR ÄNNU DÅ ALLT INTE ÄR KLART OCH ATT VI RISKERAR ATT BOMMA DENNA CHANS.

Ingen i mina gammla hemtrakter grängesberg som vill köpa en Husaberg FS650 -06 ?

Hade ju varit helt underbart att fixa en bana i grängesberg:tummenupp

Fredrik, hur går det med ljudet? Du menar malmen va?
Isf är det ju en massa kåkar och annat i närheten.

//Johan

Fredrik, hur går det med ljudet? Du menar malmen va?
Isf är det ju en massa kåkar och annat i närheten.

//Johan

Ja, malmenområdet är det jag menar, där markanden brukar vara..Där de kör halkkörningar osv.
Han har aldrig haft problem med ljud tidigare tydligen då det har körts drifting och de har testat sinna "muskelbilar". Det mesta ljuden från malmen går rakt över emot björkåshållet. resten av gränges är det nog lungt för.

har kört på gocat banan tidiigare då jag känner kerstin väldigt väl .. Men aldelens bortanför go-cart banan bor det tydligen någon naturmupp som ger tillstånd för sånt som har med oväsen att göra. Men jag tror det är ganska lungt på malmen.. Tycker denna lilla håla ska vara glad att det händer något.

ev. att vi drar ihopp en tävling i sommar höst utan SM status för att se om det är hållbart. Men först ska jag köpa fika och dricka kaffe med ägaren och få grönt kort att börja så kommer det förhoppnigsvis stå en duglig bana klar till våren,.. Kan håller er uppdaterade vad som händer..!

// Fredrik

Men mitt FP helsystem låter som åskan själv:näsblod

Slå i en butt-plugg! , packa om dämparen, Vet hur det var när jag hade helsystem acra på min husaberg.! när jag åkte till jobbet kl 06.00 på morgonen var grannarna inte glada!

Last edited:
rättviks banan e riktigt skoj, brukar kunna åka där efter kl 20 på sommrarna när dom stängt uthyrningen, for free!!!

Ja, malmenområdet är det jag menar, där markanden brukar vara..Där de kör halkkörningar osv.
Han har aldrig haft problem med ljud tidigare tydligen då det har körts drifting och de har testat sinna "muskelbilar". Det mesta ljuden från malmen går rakt över emot björkåshållet. resten av gränges är det nog lungt för.

har kört på gocat banan tidiigare då jag känner kerstin väldigt väl .. Men aldelens bortanför go-cart banan bor det tydligen någon naturmupp som ger tillstånd för sånt som har med oväsen att göra. Men jag tror det är ganska lungt på malmen.. Tycker denna lilla håla ska vara glad att det händer något.

ev. att vi drar ihopp en tävling i sommar höst utan SM status för att se om det är hållbart. Men först ska jag köpa fika och dricka kaffe med ägaren och få grönt kort att börja så kommer det förhoppnigsvis stå en duglig bana klar till våren,.. Kan håller er uppdaterade vad som händer..!

// Fredrik

Låter bra det:tummenupp

Slå i en butt-plugg! , packa om dämparen, Vet hur det var när jag hade helsystem acra på min husaberg.! när jag åkte till jobbet kl 06.00 på morgonen var grannarna inte glada!

Tycker det är lite fränt när den låter så här hehe:D

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back